Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Namu pārzinis

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšana
    Priekšstata līmenī:
    1. Defektu žurnāla sastādīšanas principi.
    2. Loģistikas pamatprincipi.
    3. Tiesvedības process.
    Izpratnes līmenī:
    1. Līgumu juridiskie un tehniskie principi par sabiedrisko pakalpojumu piegādi ēku un citu būvju īpašniekiem.
    2. Ēku un citu būvju inženierkomunikāciju (ūdensvada un kanalizācijas (UK), apkures, ventilācijas un kondicionēšanas (AVK), elektroapgādes (EL) un vājstrāvu (VS)) uzbūve.
    3. Elektroenerģijas un siltumenerģijas patēriņa struktūra.
    4. Zemas enerģijas patēriņa principi.
    5. Normatīvo aktu un pašvaldību saistošo noteikumu kopums par prasībām ēkām un citu būvēm kā vides objektam.
    6. Normatīvo aktu regulējums par sanitārās apkopes organizēšanu.
    7. Tehniskās dokumentācijas saturs.
    8. Tiesiskie pamati līgumu slēgšanai.
    9. Normatīvo aktu regulējums par koplietošanas telpu uzkopšanu.
    10. Koplietošanas telpu uzkopšanas principi.
    11. Balkonu, lodžiju iestiklošanas darbu izpildes principi, tiesiskais regulējums.
    12. Normatīvo aktu regulējums par ēku un citu būvju uzturēšanu un vides prasībām.
    13. Epidemioloģiskās drošības pamatprasības.
    14. Epidemioloģiskās drošības procesa normatīvais regulējums.
    15. Normatīvo aktu regulējams organizējot deratizācijas, dezinsekcijas un dezinfekcijas pakalpojumus.
    16. Normatīvie akti, kas nosaka ēku un citu būvju energoefektivitāti, tās novērtēšanas kārtību un metodes.
    17. Normatīvie akti, kas nosaka ēku un citu būvju konstrukciju kalpošanas ilgumu, inženierkomunikāciju kalpošanas ilgumu, remontu un atjaunošanas kārtību.
    18. Normatīvie akti par rīcību avārijas gadījumā.
    19. Nekustamā īpašuma pārvaldīšanas, atjaunošanas un pārbūves vai būvniecības darbu plānošana un izpilde.
    20. Normatīvie akti, kas nosaka ēku un citu būvju uzturēšanas kārtību un metodes.
    21. Veicamo uzturēšanas, apsekošanas, tehniskās un sanitārās apkopes un kārtējo remontu izpildes tehnoloģijas un materiāli.
    22. Kreditora prasības sagatavošana.
    23. Nekustamā īpašuma apdrošināšana.
    24. Cenu noteikšanas metodes.
    Lietošanas līmenī:
    1. Ēku un citu būvju konstruktīvā uzbūve.
    2. Ēku un citu būvju elementu konstruktīvā uzbūve.
    3. Ēku un citu būvju konstrukciju tehniskās apkopes un remonta tehnoloģija.
    4. Profesionālā terminoloģija.
    5. Ēku un citu būvju inženierkomunikāciju (siltumenerģijas, dabasgāzes, elektroenerģijas, ūdens piegādes inženierkomunikāciju un sadzīves kanalizācijas, atkritumu izvešanas inženierkomunikāciju) uzbūve.
    6. Normatīvie akti par sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu ēku un citu būvju īpašniekiem.
    7. Normatīvie akti, kas nosaka ēku un citu būvju inženierkomunikāciju tehniskās uzturēšanas kārtību un metodes.
    8. Ēku un citu būvju inženierkomunikāciju (UK, AVK, EL un VS) tehniskās apkopes tehnoloģija un darba metodes, remontu tehnoloģija un darba metodes.
    9. Elektroenerģijas un siltumenerģijas patēriņa uzskaites mērierīces un patēriņa uzraudzības metodes.
    10. Enerģijas patēriņu un racionālas izmantošanas metodes.
    11. Ēku un citu būvju, tām piesaistīto zemesgabalu labiekārtošanas metodes un darbu izpildes tehnoloģija.
    12. Aprēķinu metodes sanitārās apkopes darbu izpildei, cenu noteikšanas metodes.
    13. Darba un materiālu izpildes un to rādītāju uzskaite, analīze un pieprasījuma analīze un plānošana.
    14. Ēku un citu būvju un tiem funkcionāli nepieciešamo zemesgabalu uzkopšanas paņēmieni.
    15. Sanitārās apkopes procesu un rādītāju iekšējo un ārējo faktoru noteikšana un analīze.
    16. Tehniskās specifikācijas sagatavošana.
    17. Ķīmisko vielu un maisījumu drošības datu lapu pielietošana.
    18. Aprēķinu un cenu noteikšanas metodes telpu uzkopšanas darbu izpildei.
    19. Darba un materiālu izpildes un to rādītāju uzskaite, analīze un pieprasījuma analīze un plānošana.
    20. Tehniskās specifikācijas sagatavošana iepirkumiem.
    21. Fasādes apkopes un atjaunošanas darbu veikšanas metodes.
    22. Foto fiksācijas metodes.
    23. Labiekārtošanas procesa normatīvais regulējums un praktiskie aspekti un materiāli tehniskā pieejamība.
    24. Objekta dezinfekcijas/ dezinsekcijas/ deratizācijas karte.
    25. Dezinsekcijas un dezinfekcijas pakalpojumu darba izpildes specifika.
    26. Licencētu uzņēmumu piedāvājumu izvērtēšana.
    27. Kaitīgo posmkāju un grauzēju mitināšanās, barošanās un pārvietošanās vietu noteikšanas principi, metodes un līdzekļi to iznīcināšanai.
    28. Latvijas valsts karoga lietošanas principi un noteikumi.
    29. Ēku un citu būvju, to inženierkomunikāciju remonta un atjaunošanas darbu tehnoloģija.
    30. Būvdarbu organizācijas kārtība, dokumentācijas saturs un vešanas kārtība.
    31. Normatīvie akti, kas nosaka ēku un citu būvju energoefektivitāti, tās novērtēšanas kārtību un metodes.
    32. Aprīkojuma un instrumentu izmantošanas metodes, mērījumu veikšanas metodes.
    33. Pārvaldīšanu regulējošie normatīvie akti, līgumi, dokumenti.
    34. Normatīvo aktu regulējams organizējot labiekārtošanas procesus, ēkām, būvjēm un tiem funkcionāli nepieciešamajiem zemesgabaliem.
    35. Normatīvo aktu regulējams būvniecībā, ēku un citu būvju uzturēšanā, apkopē.
    36. Pārvaldīšanu regulējošie normatīvie akti, līgumi, dokumenti.
    37. Informatīvo aptauju veikšanas metodes un veidi.
    38. Ieteikumu, sūdzību, priekšlikumu apkopošanas un analizēšanas principi.
    39. Ēku un citu būvju un tiem funkcionāli nepieciešamo zemesgabalu vizuālās apsekošanas paņēmieni.
    40. Apsekošanas aktu sagatavošana.
    41. Mājas lietas vešanas un aktualizēšanas noteikumi.
    42. Lietvedības pamatprincipi.
    43. Normatīvo aktu regulējums par kopīpašuma lietošanas aprobežojumiem.
    44. Nomas, īres tiesisko attiecību nodibināšana.
    45. Apzaļumošanas darbu organizēšana.
    46. Videonovērošanas un apsardzes pakalpojumu organizēšana.
    47. Bērnu rotaļlaukuma izbūves pamatprasības.
    48. Autostāvvietas izbūves pamatprasības.
    49. Papildpakalpojumu piedāvājumu sagatavošanas principi, metodes.
    50. Objektu tehniskajā dokumentācijā noteiktie tehnoloģiskie un procesuālākie aspekti.
    51. Būvniecības tehnoloģiskie procesi.
    52. Ēku, citu būvju un zemes ekspluatācijas nosacījumi.
    53. Inženierkomunikāciju nepārtrauktas darbības pamatprincipi.
    54. Ēku un citu būvju uzbūve, principiālās darbības un režīmu regulēšanas iespējas.
    VISPĀRĒJĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Darba aizsardzības sistēmas organizācija.
    2. Masu terorisma un nekārtību pazīmes
    3. Efektīvas komunikācijas priekšnosacījumi.
    4. Sociālo attiecību dažādība.
    5. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    6. Uzņēmējdarbību regulējošie normatīvie akti.
    Izpratnes līmenī:
    1. Vārdu krājums.
    2. Gramatikas un valodas funkcijas.
    3. Verbālās mijiedarbības veidi.
    4. Valodas stili un intonācijas iezīmes.
    5. Valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    6. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    7. Datora un biroja tehnikas darbības principi.
    8. Darba tiesību būtība, nozīme un normas.
    9. Ilgtspējīgas attīstības būtība.
    10. Ārkārtas situāciju veidi
    11. Tehniskie apzīmējumi rasējumos
    12. Darba apstākļi un cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums.
    13. Veselības riska faktori.
    14. Ergonomikas pamati.
    15. ABC shēma.
    16. Droši darba paņēmieni.
    17. Sadarbības veicināšanas principi
    18. Komandas izveide.
    19. Konfliktu novēršana.
    20. Ekonomiskie resursi un ekonomikas pamatproblēmas.
    21. Komercdarbības veidi.
    22. Biznesa plāna loma uzņēmējdarbībā.
    23. Stratēģiskā plānošana.
    Lietošanas līmenī:
    1. Valsts valoda.
    2. Svešvaloda.
    3. Starpkultūru mijiedarbība.
    4. Matemātikas metodes un instrumenti.
    5. Lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
    6. Darbs ar biroja tehniku.
    7. Informācijas sistēmu drošība.
    8. Datoru drošības programmas.
    9. Darba aizsardzības un vides aizsardzības normatīvie akti.
    10. Darba vides riska faktoru novēršanas preventīvie pasākumi.
    11. Ugunsdrošības un elektrodrošības būtība un principi.
    12. Drošības zīmes un signāli.
    13. Elektroierīču darbības pamatprincipi.
    14. Civilās aizsardzības pamati.
    15. Izpratnes līmenī:
    16. Darba apstākļi un cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums.
    17. Veselības riska faktori.
    18. Ergonomikas pamati.
    19. Klientu vēlmju un interešu izpētes metodes.
    20. Ētikas normas.
    21. Komunikācijas metodes.
    22. Laika plānošanas paņēmieni.
    23. Efektīvas saskarsmes un sadarbības paņēmieni.
    24. Lietišķās komunikācijas process.
    25. Krīzes menedžments.
    26. Konfliktu pazīmes un risināšanas metodes.
    27. Organizatoriskās iemaņas un to spēju pamati.
    28. Personāla darba organizēšanas metodes.
    29. Uzņēmuma darba organizācija.
    30. Mērķu izvirzīšanas un lēmumu pieņemšanas metodes .
    31. Darbu secības plānošana.
    32. Darbu izpildes grafiku sastādīšanas principi.
    33. Pienākumu pārdalīšana un uzdevumu deleģēšana.
    34. Tirgzinības pamati.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes:
    1. Izmantot tehnisko ēku un citu būvju konstrukciju projektu un izpilddokumentāciju.
    2. Plānot ēku un citu būvju tehnisko apkopi atbilstoši normatīvo aktu prasībām, konkrēto ēku un būvju stāvoklim un klienta uzdevumiem.
    3. Izmantot tehnisko ēku un citu būvju inženierkomunikāciju projektu un izpilddokumentāciju.
    4. Atbildīgi pārvaldīt klienta noslēgto sabiedrisko pakalpojumu piegādes līgumu noteikumus un prasības.
    5. Izveidot resursu piegādes tehnisko nodrošinājumu.
    6. Piedalīties klienta līguma slēgšanas procesā par sabiedrisko pakalpojumu piegādi.
    7. Lasīt tehnisko ēku un citu būvju projektu un izpilddokumentāciju.
    8. Veikt elektroenerģijas un siltumenerģijas patēriņa uzraudzību saskaņā ar instrukcijām.
    9. Sagatavot uzraudzības rezultātu atskaiti.
    10. Informēt klientu par enerģijas patēriņa uzraudzības rezultātiem.
    11. Sniegt padomus enerģijas racionāla patēriņa nodrošināšanā klientiem.
    12. Sazināties ar klientiem un personālu par prasību nodrošināšanu ēkām un citām būvēm kā vides objektam.
    13. Patstāvīgi organizēt personāla darbu ēku un citu būvju kā vides objektam izvirzīto prasību izpildē.
    14. Sagatavot priekšlikumus ēku un citu būvju, tiem funkcionāli nepieciešamo zemesgabalu labiekārtošanā.
    15. Organizēt labiekārtošanas pasākumu saskaņošanu ar klientiem.
    16. Patstāvīgi vadīt personāla darbu labiekārtošanas darbu realizācijā.
    17. Konstatēt defektus un bojājumus, apsekojot ēkas, citas būves un zemes gabalus.
    18. Uzraudzīt pakalpojuma sniedzēju līgumu izpildi.
    19. Ievērot noslēgto līgumu nosacījumus un uzkopšanas laika grafikus.
    20. Konstatēt apsekojot koplietošanas telpu uzkopšanas nepilnības.
    21. Uzraudzīt objektu apkopes darbu veikšanu.
    22. Apmācīt personālu ķīmisko vielu un maisījumu pielietošanā un lasīt drošības datu lapas.
    23. Sagatavot defektu žurnālu.
    24. Konstatēt fasādes vizuālos defektus ēkām un citām būvēm.
    25. Fiksēt defektus apsekošanas žurnālā.
    26. Uzraudzīt ēku un citu būvju ārējo fasāžu apkopi.
    27. Organizēt zemes gabalu stāvokļa vizuālo pārbaudi.
    28. Atbildīgi uzraudzīt zemesgabalu sanitāro uzturēšanu un labiekārtošanu.
    29. Efektīvi komunicēt ar klientiem, valsts un pašvaldības pārstāvjiem par epidemioloģijas prasībām.
    30. Atbildīgi izvērtēt deratizācijas, dezinsekcijas un dezinfekcijas pakalpojumu sniedzēju piedāvājumus.
    31. Atbildīgi organizēt karoga izkāršanu, noņemšanu un tā iegādi.
    32. Analizēt ēku un citu būvju, to inženierkomunikāciju vizuālās pārbaudes un tehniskās apsekošanas rezultātus.
    33. Plānot ēku un citu būvju konstrukciju, inženierkomunikāciju remonta un atjaunošanas darbus.
    34. Plānot ēku un citu būvju energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumus.
    35. Vadīt personāla darbu remonta un atjaunošanas darbu veikšanā.
    36. Uzraudzīt remonta un atjaunošanas darbu veikšanas līgumu izpildi.
    37. Organizēt personāla darbu avāriju novēršanas un remonta darbu izpildē.
    38. Rūpīgi sastādīt apsekošanas aktu par avāriju faktu un tās iespējamiem cēloņiem.
    39. Izstrādāt priekšlikumus avārijas seku ierobežošanā.
    40. Sagatavot tehnisko un finanšu atskaiti par avārijas faktu un izpildītajiem remonta darbiem.
    41. Izmantot tehnisko ēku un citu būvju projektu un izpilddokumentāciju.
    42. Uzraudzīt remonta un atjaunošanas darbu veikšanas dokumentāciju.
    43. Izmantot tehnisko ēku un citu būvju projektu un izpilddokumentāciju un resursu taupīšanas metodes.
    44. Izstrādāt priekšlikumus energoefektivitātes paaugstināšanas pasākumiem būvdarbu veicējam, klientam, personālam.
    45. Apkopot pārvaldīšanas darbību kopumu.
    46. Sadalīt pārvaldīšanas darbu plānus prioritārā secībā.
    47. Noformēt pārvaldīšanas darba plānu elektroniskā un papīra versijā.
    48. Apsekot vispārējā kārtībā pārvaldāmos objektus.
    49. Fiksēt nepilnības un defektus foto fiksācijas un apraksta veidā apsekošanas žurnālam.
    50. Uzraudzīt nepilnību un defektu novēršanas procesu.
    51. Piedalīties gada budžeta plānošanā un izpildē.
    52. Uzraudzīt maksājumu kārtību.
    53. Organizēt īpašnieku kopsapulču norisi.
    54. Organizēt lēmumu pieņemšanu.
    55. Sagatavot lēmumu projektus, noformēt lēmumus.
    56. Veikt klientu aptaujas.
    57. Izskatīt klientu iesniegumus.
    58. Sagatavot atbilžu projektus par mājas pārvaldīšanu iesaistītajām pusēm.
    59. Piedalīties objektu apsekošanā.
    60. Atbildīgi noformēt apsekošanas aktus un citus nepieciešamos pārskatus.
    61. Uzraudzīt ikmēneša pārvaldīšanas budžeta izpildi.
    62. Sagatavotot un iesniegt vadītājam ikmēneša pārskatus.
    63. Sastādīt klientu un par pakalpojumiem veikto maksājumu bilanci.
    64. Sagatavot objektu pārvaldīšanas materiālus tiesvedības procesam.
    65. Sagatavot dokumentāciju mājas lietas vešanai.
    66. Savas kompetences ietvaros papildināt mājas lietu.
    67. Prognozēt klientu vēlmes.
    68. Apkopot klientu ieteikumus un saņemto informāciju.
    69. Patstāvīgi analizēt informāciju par papildu pakalpojumu pieejamību.
    70. Organizēt ārējo pakalpojumu darbus.
    71. Organizēt objektu stāvokļa vizuālo pārbaudi.
    72. Veikt darbu izmaksu aprēķinus atbilstoši tehniskajam risinājumam.
    73. Izstrādāt racionālu pakalpojuma izpildes un izmaksu plānu.
    74. Organizēt līguma slēgšanu ar klientu par pakalpojumu.
    75. Sadarboties ar vadību, grāmatvežiem, tehnisko dienestu.
    76. Uzraudzīt līgumu darbības izpildi.
    77. Nodrošināt nekustamā īpašuma objektu pārvaldību, tehnisko uzturēšanu.
    78. Noteikt ēku, citu būvju un zemes ekspluatācijas efektivitātes un drošības kontroles sistēmas.
    79. Organizēt objektu tehniskās uzturēšanas darbu vadīšanu.
    80. Kontrolēt tehnisko defektu aktu izpildi.
    VISPĀRĒJĀS prasmes:
    1. Sazināties valsts valodā.
    2. Sniegt mutisku un rakstisku informāciju klientiem, personālam un pakalpojuma sniedzējiem.
    3. Sagatavot informatīvos materiālus par papildus pakalpojumiem.
    4. Sazināties mutiski un rakstiski vienā svešvalodā.
    5. Veidot sakarības.
    6. Modelēt plānotā uzdevuma risinājuma gaitu.
    7. Mērķtiecīgi apstrādāt informāciju, izvēloties piemērotāko risinājumu.
    8. Atbildīgi apmainīties ar informāciju.
    9. Pārbaudīt drošības konfigurāciju un sistēmas ierīcēm un/vai lietojumprogrammām, kuras izmanto.
    10. Sagatavot patstāvīgi dokumentus un organizēt to plūsmu izmantojot lietojumprogrammas.
    11. Atrast patstāvīgi nepieciešamo informāciju interneta resursos, datu nesējos.
    12. Izvērtēt kritiski informācijas ticamību.
    13. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.
    14. Ievērot darba aizsardzības prasības.
    15. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības un vides aizsardzības prasībām.
    16. Novērtēt darba vides riska faktoru ietekmi uz veselību.
    17. Identificēt iespējamos riskus veicot darba uzdevumu.
    18. Identificēt apdraudējumus un riskus darba vides apstākļos.
    19. Lietot evakuācijas plānu.
    20. Rīkoties elektrobojājumu un elektrotraumu gadījumā, atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
    21. Civilās trauksmes gadījumā rīkoties atbilstoši normatīvo aktu prasībām un instrukcijām.
    22. Veidot darba veikšanai piemērotu darba vidi.
    23. Izprast veselības kopveseluma jēdzienu un faktorus, kas ietekmē veselību.
    24. Novērtēt darba vides riska faktoru ietekmi uz veselību.
    25. Atbildēt par savu veselības stāvokli.
    26. Pielietot ABC-shēmu viskritiskāko stāvokļu novēršanai, dzīvības saglabāšanai un uzturēšanai.
    27. Izprast individuālās rīcības un lēmumu ietekmi uz savu personīgo un citu cilvēku drošību.
    28. Sniegt pirmo palīdzību un izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību
    29. Piemērot ētikas normas.
    30. Izmantot uzvedības un saskarsmes likumsakarības.
    31. Efektīvi komunicēt darba procesā.
    32. Sadarboties komandā apzinoties savu atbildību kopējā uzdevuma veikšanā.
    33. Efektīvi sadarboties dažādās vidēs.
    34. Kritiski un radoši domāt.
    35. Racionāli plānot savu un komandas laiku un darbu.
    36. Identificēt stresa rašanās cēloņus.
    37. Operatīvi rīkoties nestandarta situācijās.
    38. Noteikt sava un darbinieku darba pienākumus un izpildes termiņus.
    39. Veikt darba vadītāja uzdotos uzdevumus.
    40. Personīgi iesaistīties jaunu ideju radīšanā, izrādot iniciatīvu.
    41. Argumentēti definēt darbu prioritātes.
    42. Plānot uzdevumu izpildi pēc to prioritātēm.
    43. Efektīvi plānot resursus.
    44. Izvērtēt ekonomiskos riskus.
    45. Pieņemt lēmumus par problēmu risinājumu konkrētās situācijās.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences:
    1. Spēja normatīvo aktu noteiktajā kārtībā atbildīgi organizēt ēku un citu būvju konstrukciju un elementu tehnisko apkopi atbilstoši tehniskajam stāvoklim un konstatētajām novirzēm no normas.
    2. Spēja atbildīgi uzraudzīt inženierkomunikāciju tehnisko stāvokli un sabiedrisko pakalpojumu piegādes nodrošināšanu klientiem atbilstoši normatīvo aktu regulējumam.
    3. Spēja organizēt ēku un citu būvju tehnisko iekārtu un inženierkomunikāciju apsekošanu, tehnisko apkopi un remontu atbilstoši normatīvo aktu regulējumam.
    4. Spēja sadarbībā ar klientiem nodrošināt enerģijas resursu racionālu izmantošanu un uzraudzību.
    5. Spēja patstāvīgi organizēt ēku un citu būvju kā vides objektu uzturēšanu atbilstoši normatīvo aktu regulējumam.
    6. Spēja patstāvīgi organizēt ēku un citu būvju funkcionāli nepieciešamo zemes gabalu uzturēšanu atbilstoši normatīvo aktu regulējumam un klienta uzdevumiem.
    7. Spēja atbildīgi organizēt ēku un citu būvju un tiem funkcionāli nepieciešamo zemesgabalu sanitāro apkopi saskaņā ar noteikto normatīvo aktu regulējumu.
    8. Spēja saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem plānveidīgi organizēt koplietošanas telpu uzkopšanu.
    9. Spēja patstāvīgi organizēt ēku un citu būvju ārējo fasāžu apkopi saskaņā ar normatīvo aktu regulējumu un pasūtītāja nolīgto grafiku.
    10. Spēja atbildīgi organizēt ēku, citu būvju un tiem funkcionāli nepieciešamo zemesgabalu labiekārtošanu saskaņā ar pasūtītāja noteikto uzdevumu un normatīvo regulējumu.
    11. Spēja efektīvi un atbildīgi organizēt deratizācijas, dezinsekcijas un dezinfekcijas pakalpojumus saskaņā ar drošības un higiēnas prasībām.
    12. Spēja savlaicīgi, ievērojot drošības pasākumus, nodrošināt karoga izkāršanu, ievērojot normatīvajos aktos noteiktos datumus.
    13. Spēja plānot remonta un atjaunošanas darbus, pielietot zināšanas par ēku un citu būvju konstrukciju, inženierkomunikāciju tehnisko stāvokli, remonta metodēm un tehnoloģijām.
    14. Spēja savas kompetences ietvaros organizēt un uzraudzīt ēku un citu būvju konstrukciju, inženierkomunikāciju plānotos un avārijas remonta un atjaunošanas darbus, ievērojot darba vides drošības prasības.
    15. Spēja savas kompetences ietvaros organizēt un uzraudzīt ēku un citu būvju konstrukciju, inženierkomunikāciju plānoto un avārijas remonta un atjaunošanas darbu dokumentācijas sagatavošanu.
    16. Spēja orientēties ēku energoefektivitātes novērtēšanas metodēs un lietot energoefektivitātes paaugstināšanas tehnoloģijas un metodes.
    17. Spēja organizēt pārvaldīšanas darbu plāna un gada budžeta izpildi, ievērojot normatīvo aktu prasības.
    18. Spēja novērtēt maksājumu prioritātes un sagatavot priekšlikumus maksājumu kārtībai atbilstoši noslēgto līgumu noteikumiem.
    19. Spēja organizēt savas kompetences ietvaros informācijas apmaiņu starp klientiem, nekustamo īpašumu īpašniekiem un citām iesaistītajām personām, izmantojot dažādus komunikāciju veidus.
    20. Spēja atbildīgi sagatavot ikmēneša pārvaldīšanas atskaites, pārskatus un citu dokumentāciju, kas nepieciešama objektu pārvaldīšanai, mājas lietas vešanai un aktualizēšanai.
    21. Spēja izvērtēt klientu ieteikumus, apkopojot tos vienotā ziņojumā un komunicēt par to izpildi ar pasūtītāju.
    22. Spēja patstāvīgi organizēt papildu pakalpojumu piedāvājumus un uzraudzīt šo pakalpojumu izpildi.
    23. Spēja saskaņā ar iepriekš veiktajiem tehniskajiem apsekojumiem precīzi veikt tehnisko iespēju un izmaksu novērtēšanu, sagatavojot turpmāko rīcības plānu.
    24. Spēja rūpīgi organizēt papildus pakalpojumu īstenošanu, ņemot vērā klientu vēlmes un finansiālās iespējas.
    25. Spēja atbildīgi veikt ikdienas tehniskās uzturēšanas darbu organizēšanu, ievērojot būvniecības materiālu tehnoloģiju un ēku, citu būvju un zemes ekspluatācijas nosacījumus.
    VISPĀRĒJĀS kompetences:
    1. Spēja sazināties mutiski un rakstiski valsts valodā.
    2. Spēja sniegt informāciju klientiem un citām iesaistītajām pusēm valsts valodā.
    3. Spēja sazināties vienā svešvalodā.
    4. Spēja piemērot matemātisko domāšanu, modelējot darba situācijas un plānojot darba uzdevuma izpildi.
    5. Spēja pārliecinoši un droši izvēlēties un lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas darba uzdevuma veikšanai.
    6. Spēja veikt darba uzdevumus ievērojot darba aizsardzības un vides aizsardzības prasības.
    7. Spēja ievērot darba, vides, ugunsdrošības, civilās aizsardzības un elektro drošības noteikumus, ievērojot normatīvo aktu prasības.
    8. Spēja uzņemties atbildību par savām darba spējām, izvērtējot veselības riska faktorus.
    9. Spēja noteikt darba vides apstākļu kaitīgo ietekmi uz veselību.
    10. Spēja rīkoties atbilstoši normatīvo aktu un darba instrukciju prasībām, sniedzot pirmo palīdzību.
    11. Spēja, veicot darba pienākumus, efektīvi komunicēt nepārkāpjot ētikas normas, uzvedības un saskarsmes principus.
    12. Spēja efektīvi iesaistīties komandas darbā.
    13. Spēja apzināties savu un citu personību, tās izaugsmes veicinošos un kavējošos faktorus.
    14. Spēja veidot un kritiski analizēt mijiedarbību ar citiem cilvēkiem.
    15. Spēja plānot, vadīt citus darbiniekus un sekot līdzi darba izpildes termiņiem un kvalitātei, sabalansējot darbu apjomu, laiku un resursus.
    16. Spēja saprast, fiksēt un izpildīt darba uzdevumus atbilstoši darba vadītāja norādījumiem.
    17. Spēja radīt jaunas idejas efektīvai darba veikšanai.
    18. Spēja pieņemt pamatotus lēmumus konkrētās situācijās savas profesionālās darbības jomā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām) vai Formāls (caur ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procesu, kārtojot kvalifikācijas eksāmenu profesijā)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
ne mazāk kā 640 vai ne mazāk kā 960 stundas (640 st. nozīmē 2. PKL, 960 st. atbilst 3. PKL)

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Augstskola:

Koledža:

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde:

- Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Profesionālās izglītības, tālākizglītības un eksaminācijas centrs"

- Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latgales mācību centrs"

- Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "MBR"

- Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde "Mācību centrs SA"

Izdevējiestādes:

- Mācību centrs "BUTS"

- "Komplekss Citadele" SIA Profesionālo Studiju Skola "Citadele"

- Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde "Pārvaldnieku profesionālās izglītības centrs"

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Komerczinības un administrēšana (34)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Vairumtirdzniecība un mazumtirdzniecība (341)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Būvniecības nozare

Namu pārzinis namu pārvaldnieka vadībā nodrošina ēku un citu būvju pārvaldīšanu, fizisku saglabāšanu un tām pieguļošo teritoriju, funkcionāli nepieciešamo zemes gabalu un vides objektu fizisku saglabāšanu un uzturēšanu tehniskā kārtībā.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:
Saistīta ar: PIRMĀ LĪMEŅA PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Namu pārvaldnieks , PIRMĀ LĪMEŅA PROFESIONĀLĀS AUGSTĀKĀS IZGLĪTĪBAS DIPLOMS ar profesionālo kvalifikāciju: Namu pārvaldnieks , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Namu pārzinis* , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Namu pārzinis*

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 06.03.2024

Ievietots: 07.05.2016