Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
4
4
3
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. lietišķās etiķetes un protokola pamati;
1.2. ēdienu gatavošanas tehnoloģijas pamati;
1.3. viesmīlības uzņēmuma vadības datorprogrammas.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. vispārējas higiēnas prasības saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem;
2.2. prasības materiāliem, kas nonāk saskarē ar pārtiku;
2.3. pirmās palīdzības sniegšana;
2.4. ugunsdrošības noteikumi;
2.5. iekārtu elektrodrošības noteikumi;
2.6. tūrisma ģeogrāfijas pamati;
2.7. Latvijas vēstures un kultūras svarīgākie notikumi;
2.8. psiholoģijas pamati;
2.9. viesmīlības uzņēmumu klasifikācija;
2.10. viesmīlības uzņēmumu organizatoriskās struktūras;
2.11. tirgvedības nozares pamati;
2.12. veselīga uztura pamatprincipi;
2.13. dažādu tautu ēšanas kultūra, tradīcijas un īpatnības;
2.14. banketu veidi un to apkalpošanas pamatprincipi;
2.15. ēdienkaršu un dzērienu karšu veidi, to sastādīšanas principi;
2.16. uzskaites pamatprincipi viesmīlības uzņēmumā;
2.17. cenu veidošana;
2.18. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās;
2.19. dokumentu noformēšanas tehniskās prasības.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. Latvijas tūrisma produkts;
3.2. darba organizācija viesmīlības uzņēmumos;
3.3. higiēnas prasības;
3.4. viesmīlības pamati;
3.5. saskarsmes psiholoģijas pamatprincipi un etiķete;
3.6. ētikas un estētikas pamati apkalpošanas kultūrā;
3.7. tekstila izstrādājumi, to veidi, kopšana, uzglabāšana un sagatavošana darbam;
3.8. galda klājumu veidi;
3.9. riska analīzes principi viesu apkalpošanas procedūrās;
3.10. viesu sagaidīšanas un apkalpošanas principi;
3.11. ēdienu un dzērienu raksturojums;
3.12. ēdienu un dzērienu pasniegšanas veidi un secība;
3.13. norēķini ar viesi;
3.14. saskarsmes psiholoģijas pamati;
3.15. valsts valoda;
3.16. viena svešvaloda un otra svešvaloda profesionālajā saziņas līmenī, ieskaitot terminoloģiju;
3.17. informācijas iegūšana, apstrāde un analīze ar datora palīdzību;
3.18. biroja tehnikas lietošana;
3.19. runas un kustību kultūra;
3.20. viesmīlības uzņēmumu vēsture un to produktu rašanās;
3.21. darba tiesiskās attiecības;
3.22. darba aizsardzība;
3.23.vides aizsardzības prasības.
1. Izmantot profesionālo tehniku, kas lietojama viesmīlības uzņēmumā.
2. Lietot ar darba pienākumu izpildi saistītās datorprogrammatūras.
3. Strādāt ar biroja tehniku un aprīkojumu.
4. Strādāt ar kases aparātu.
5. Novērtēt pārtikas produktu kvalitāti un lietot paškontroles pamatus.
6. Ievērot darba aizsardzības un sanitārijas noteikumus.
7. Uzturēt kārtībā viesmīlības uzņēmuma apkārtni un telpas.
8. Saudzēt apkārtējo vidi.
9. Plānot, organizēt un koordinēt savu darbu.
10. Paaugstināt profesionālo meistarību.
11. Lietot viesmīlības pamatprincipus.
12. Lietot tūrisma zināšanas.
13. Pieņemt pasūtījumus.
14. Uzņemt un reģistrēt viesus.
15. Piedāvāt un pārdot uzņēmuma un tūrisma produktu.
16. Palīdzēt risināt viesu problēmas, kas radušās uzturēšanās laikā.
17. Sastādīt ēdienkarti.
18. Gatavot, noformēt un pasniegt brokastis.
19. Pēc viesu lūguma pasniegt pusdienas un vakariņas.
20. Klāt pēc pasūtījuma viesību galdus.
21. Piedāvāt un pasniegt ēdienus.
22. Piedāvāt un pasniegt bezalkoholiskos un alkoholiskos dzērienus.
23. Veikt ar darba pienākumu izpildi saistīto grāmatvedības un finanšu dokumentu sagatavošanu.
24. Norēķināties ar viesi, izmantojot skaidras un bezskaidras naudas norēķinus.
25. Lietot nozares terminoloģiju valsts valodā un vienā svešvalodā.
26. Pārvaldīt valsts valodu augstākajā līmenī.
27. Sazināties vismaz divās svešvalodās.
28. Sadarboties ar viesiem, darba devēju un kolēģiem.
29. Izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma darbības pilnveidošanai un piedalīties to ieviešanā.
30. Ievērot savstarpējās kultūras un uzvedības normas.
31. Sekmēt uzņēmuma pozitīva tēla veidošanu.
32. Sekmēt labvēlīga mikroklimata veidošanu darba kolektīvā.
33. Izprast un mācēt sazināties par valstī notiekošo, sporta, politikas un izklaides jomā.
1. Spēja plānot, organizēt un koordinēt savu darbu viesmīlības uzņēmumā, nodrošinot visu resursu pilnvērtīgu izmantošanu.
2. Spēja organizēt viesiem uzņēmuma pakalpojumus un vietējās tūrisma aktivitātes.
3. Spēja strādāt komandā un pieņemt lēmumus, izmantojot saskarsmes pamatprincipus.
4. Spēja izvērtēt sava darba kvalitāti.
5. Spēja uzturēt viesmīlības atmosfēru, organizējot kvalitatīvu viesu apkalpošanu.
6. Spēja uzņemt viesus, pieņemt pasūtījumus, palīdzēt risināt radušās problēmas un veikt norēķinus.
7. Spēja izvēlēties situācijai atbilstošu apkalpošanas veidu un organizēt telpu un galdu sakārtošanu atbilstoši apkalpošanas veidam.
8. Spēja noformēt dokumentus atbilstoši normatīvajiem dokumentiem un lietvedības noteikumiem.
9. Spēja sastādīt, pārzināt un lietot darba procesā norēķinu, inventarizācijas un atskaites dokumentāciju.
10. Spēja apkalpot viesus, sazinoties valsts valodā, vismaz divās svešvalodās, un lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un svešvalodās.
11. Spēja ievērot uzvedības, kultūras un pieklājības normas.
12. Spēja piedāvāt pastāvīgas un noturīgas kvalitātes servisu, sadarbojoties ar kolēģiem.
13. Spēja tiekties uz kopēju uzņēmuma mērķu sasniegšanu, izmantojot profesionālās zināšanas.
14. Spēja sekmēt uzņēmuma apgrozījuma palielināšanos, sadarbojoties ar kolēģiem.
15. Spēja izmantot drošus darba paņēmienus darbības procesā, praktiski lietojot drošības tehnikas zināšanas, ievērojot tehnoloģisko iekārtu un inventāra lietošanas noteikumus.
16. Spēja nodrošināt valsts kontrolējošo institūciju norādījumu izpildi.
17. Spēja sniegt pirmo palīdzību atbilstoši nepieciešamībai.
18. Spēja apgūt un pilnveidot jaunas racionālas profesionālas iemaņas, iepazīstoties ar jaunāko profesionālo literatūru un piedaloties pieredzes apmaiņas programmās.
19. Spēja izprast un piemērot darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības noteikumus.
20. Spēja pilnveidot svešvalodu un profesionālās terminoloģijas lietošanu.
21. Spēja izvēlēties vidi saudzējošu darbību, ievērojot vides aizsardzības prasības.
Profesionālās kvalifikācijas cits nosaukums “Viesnīcu pakalpojumu speciālists”
4
4
3
Individuālie pakalpojumi (81)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Viesnīcu un restorānu serviss (811)
Kvalifikācija izglītības pakāpēVidējā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Viesmīlības pakalpojumu speciālists nodrošina telpu un vides uzturēšanas procesus un viesu uzņemšanas pakalpojumus, konsultē viesus par papildu pakalpojumiem , kā arī apkopo informāciju par viesu izmantotajiem pakalpojumiem.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 12.01.2023
Ievietots: 07.05.2016