Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Bakalaura akadēmiskās studiju programmas „Politikas zinātne” mērķis ir sagatavot Latvijas sabiedrības, valsts, privātā sektoru, pašvaldību un starptautisko organizāciju vajadzībām akadēmiski izglītotus un profesionāli kvalificētus speciālistus, kuri spētu realizēt savu profesionālo un cilvēcisko potenciālu un būtu konkurētspējīgi darba tirgū;
– sagatavot profesionāļus ar padziļinātām zināšanām par politiskām sistēmām, valsts administrāciju, un izpratni par starptautiskajām norisēm, par Eiropas Savienības sociāli ekonomiskajiem un politiskajiem procesiem, kā arī par Latvijas vietu tajos.

Programmu absolventiem ir jābūt vienlīdz kvalificētiem veikt pētniecisko darbību un piedalīties sociāli politiskajos procesos starptautiskajā, reģionālajā un vietējā līmenī. Kā arī, lai sagatavotie speciālisti būtu spējīgi nostiprināt LU Politikas zinātnes nodaļu kā nozīmīgāko politikas zinātnes bakalauru sagatavošanas institūciju Latvijā.

Mērķu sasniegšana un uzdevumu izpilde dod iespēju politikas zinātnes bakalaura studiju programmā plānot šādus vēlamos rezultātus:
Noteiktu zināšanu apguvi:
– par svarīgākajiem politikas zinātnes teorijas un koncepciju jēdzieniem un nozīmīgākajām politikas teorijas ietvaros aplūkotajām problēmām;
– par politiskās domas veidošanos, tās saikni ar praktisko politiku un par politisko ideju vēstures nozīmību mūsdienu politikā;
– par Latvijas politiskajiem notikumiem un politisko sistēmu;
– par Latvijas un pasaules politikā notiekošajiem procesiem un to ietekmējošiem faktoriem, izpratni par Latvijas politisko situāciju atbilstoši mainīgajām situācijām starptautiskajā vidē;
– par sabiedrības funkcionēšanas apstākļiem, par politikas veidošanas un īstenošanas apstākļiem;
– par Eiropas Savienības veidošanos, struktūru, darbību, rīcībpolitiku un lomu Latvijas politiskā un ekonomiskā sistēmā;
– par dažādām politikas pētīšanas pieejām un metodēm, datu apstrādes un analīzes pamatprincipiem, cēloņsakarības nozīmi un mērīšanu, statistisko metožu pielietojumu;
– par rīcībpolitikas modeļiem un teorijām, publiskās politikas pamatproblēmām;
– par kvantitatīvām un kvalitatīvām metodēm rīcībpolitikas problēmu analīzei un alternatīvu analīzei;
– par institūciju funkcionēšanas principiem un organizāciju Latvijā;
– par starptautiskās politikas un ārpolitikas teorētiskiem aspektiem un to daudzveidīgajiem skaidrojumiem;
– par ideoloģiju lomu modernā sabiedrībā un dažādām ideoloģiju teorijām;

Noteiktu prasmju ieguvi:
– profesionālās prasmes – kritiskās un analītiskās domāšanas prasmi; veikt empīrisko datu deskriptīvo un inferenciālo analīzi, spēj analizēt akadēmisku tekstu, identificējot autora vēstījumu un galvenos argumentus;
– analizēt dažādus bilaterālos un multilaterālos politisko sarunu procesus;
– analizēt praktiskas situācijas publiskās pārvaldes darbā, sagatavot un analizēt nacionālā, reģionālā un vietējā līmeņa politikas plānošanas un teritorijas attīstības plānu, izmantot individuālo spriestspēju, veikt patstāvīgu publiskās pārvaldes problēmu un dilemmu analīzi, izprast normatīvos ierobežojumus publiskajā sektorā strādājošajiem;
– analizēt normatīvos aktus, veidot efektīvu birokrātijas kontroles mehānismu publiskās pārvaldes iestādēs, gatavot svarīgākos dokumentus publiskās pārvaldes iestādē;
– izvērtēt vēlēšanu uzvedību, izmantojot dažādus balsošanas modeļus, analizēt savu un citu cilvēku vēlēšanu uzvedību;
– apgūtas prasmes analizēt politisko partiju, nevalstisko organizāciju un civildienesta uzbūvi, struktūru, civildienesta un politiķu atalgojumu un darba izpildes novērtējumu;
– organizatoriskās prasmes – iesaistīties institūcijas darbā, atbildīgi veikt definētos darba uzdevumus; pieņemt lēmumus; veidot organizācijas struktūru un dizainu; plānot, savu profesionālo izaugsmi, karjeru;
– komunikācijas prasmes – spēju kvalitatīvi un radoši darboties nacionālā un starptautiskajā vidē, prasmi strādāt valsts un nevalstiskajās organizācijās, komunikāciju un sarunu prasmes, prasme lobēt attiecīgo rīcībpolitiku, strādāt individuāli un grupā, diskutēt un kritiski izvērtēt gan sava, gan citu pētījumu rezultātus, ievērojot akadēmiskā darba ētikas normas;
– prasmi tālākizglītoties – turpināt akadēmisko un profesionālo izglītību; spēju veikt patstāvīgus pētījumus, apstrādāt un prezentēt informāciju, argumentēt savu viedokli; prasmi patstāvīgi mācīties, apgūt jaunas iemaņas.

 

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Kopš 11.10.2022. 60 kredītpunkti atbilst pilna laika studijās vienā akadēmiskajā gadā apgūtajiem studiju rezultātiem saskaņā ar Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēmu (ECTS).

Līdz 11.10.2022. 1 Latvijas kredītpunkts atbilda 1,5 ECTS kredītpunkts.
?
120
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
3-4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Sociālās un cilvēkrīcības zinātnes (31)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Sociālās un cilvēkrīcības zinātnes (310)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Akadēmiskās augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Vēsturiska kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2024

Pēdējie labojumi: 21.12.2023

Ievietots: 07.05.2016