Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– apgūt ekonomikas zinātnes teorijas bāzi atbilstoši programmas satura otrajam līmenim, kas nodrošina visas tautsaimniecības un izvēlētās ekonomikas apakšnozares attīstības izpratni un spēju veikt patstāvīgus pētījumus;
– padziļināti apgūt kursus (ne mazāk kā 56 kredītpunktus) vienā no sekojošiem ekonomikas virzieniem – saimnieciskās darbības uzskaitē, kontrolē un analīzē, grāmatvedībā un auditā, finansēs un kredītā, uzņēmējdarbības ekonomikā, makroekonomikā, matemātiskajā ekonomikā, statistikā, demogrāfijā;
– veikt patstāvīgus pētījumus izvēlētajā ekonomikas apakšnozarē un rezultātus apkopot maģistra darbā, kura līmenis atbilst zinātniskas publikācijas prasībām.

Maģistra studiju programmas mērķis ir bakalaura grādu ieguvušajiem dot iespējas padziļinātu zināšanu apguvei, ekonomikas procesu analītiskas un kritiskas izpratnes veidošanai un augsti kvalificētu profesionālu, organizatorisku funkciju un pētniecības prasmju pilnveidošanai un attīstībai.

Galvenie uzdevumi mērķa sasniegšanai ir;
– sniegt studējošajiem dziļas teorētiskas zināšanas plašā ekonomikas apakšnozaru un saskares zinātņu jomās, nodrošinot konkurētspējīgu starpdisciplināru un kompleksu pieeju iegūto rezultātu interpretācijai un sekmējot ekonomikas filozofijas domāšanas veidošanos;
– attīstīt studējošo zinātniskās pētniecības prasmes, nodrošinot iespējas piedalīties LZP un starptautiskos pētniecības projektos;
– radīt priekšnoteikumus analītiskās domāšanas iemaņu pilnveidošanai, profesionālo un komunikācijas prasmju iegūšanai ekonomikā, kas ļautu absolventiem veidoties par radošām personībām, sekmīgi iekļauties Latvijas un starptautiskajā darba tirgū valsts un privātajās struktūrās;
– sagatavot absolventus studijām doktorantūrā.

Zināšanu un izpratnes jomā akadēmiskā grāda ieguvējs spēj:
– pilnveidot un attīstīt bakalaura studiju programmā iegūtās kompetences, tās pilnveidot, demonstrējot padziļinātas vai paplašinātas teorētiskas un praktiskas zināšanas tautsaimniecības pētniecības kontekstā;
– orientēties un pārzināt izvēlētā virziena aktuālu ekonomikas pētījumu problemātikas klāstu Latvijā un starptautiskajā pētniecības vidē;
– demonstrēt padziļinātu izvēlētā ekonomikas pētījuma objekta satura izpratni, saskata diskutējamus jautājumus, novērtēt problēmas kopsakarības starpdisciplinārā skatījumā un demonstrē radošu pieeju lietišķu un teorētisku jautājumu risināšanā;
– pārzina jaunākās analītiskās pētniecības metodes.

Prasmēs un iemaņās absolvents:
– spēj iekļauties Latvijas Zinātnes Padomes lietišķo vai fundamentālo pētījumu zinātniskās pētniecības vai starptautisko zinātnisko programmu darba grupās, veicot atsevišķu uzdevumu izpildi kopējā projekta mērķu sasniegšanai, dodot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, ekonomikas apakšnozaru pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstīšanā;
– spēj pieņemt patstāvīgus lēmumus un rast risinājumus mainīgās ekonomikas attīstības situācijās;
– ir motivēts savu kompetenču nepārtrauktā pilnveidošanā un attīstīšanā, turpinot profesionālu, akadēmisku, vai zinātniski pētniecisku darbu, studējot doktorantūrā;
– uzrāda padziļinātas patstāvīga pētnieciskā un profesionālā darba risināšanas prasmes un attieksmes kādā no izvēlētajiem ekonomikas virzieniem – uzņēmējdarbībā, finansēs un grāmatvedībā, tautsaimniecības (makroekonomikas) analīzē un matemātiskajā ekonomikā;
– līdztekus klasiskajiem, lietpratīgi iekļauj pētniecības metožu klāstā nestandarta oriģinālus radošus risinājumus;
– respektēt izvēlētās ekonomikas jomas zinātniskās un profesionālās darbības ētikas kodeksu, novērtējot iegūto rezultātu ietekmi uz vidi un sabiedrību.

 

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
LKI 6. līmeņa augstākās izglītības kvalifikācija (akadēmiskais vai profesionālais bakalaurs) tajā pašā vai radniecīgā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā, ko nosaka augstskola
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
80
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1-2 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Sociālās un cilvēkrīcības zinātnes (31)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Sociālās un cilvēkrīcības zinātnes (ISCED 2011) (310)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Akadēmiskās augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Vēsturiska kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2019

Pēdējie labojumi: 13.12.2021

Ievietots: 07.05.2016