LU Komunikācijas zinātnes maģistra studiju programmas mērķis ir sagatavot sociālo zinātņu maģistra grāda komunikācijas zinātnē ieguvējus – augsti kvalificētus speciālistus komunikācijas zinātnē un tās praktiskā lietojuma jomās – žurnālistikā, sabiedriskajās attiecībās, reklāmā, komunikācijas vadībā, komunikācijas procesu pētniecībā –, studiju laikā nodrošinot iespēju apgūt padziļinātas zināšanas komunikācijas teorijās un metodoloģijā, izkopt prasmes un kompetences komunikācijas pētījumu izstrādē un metožu lietojumā, attīstīt analītiskās un kritiskās domāšanas iemaņas un radošumu.
Studiju programmas realizācijas rezultātā tiek sagatavoti augsti kvalificēti maģistra līmeņa speciālisti, kas spēj sekmīgi konkurēt Latvijas un Eiropas darba tirgū un kuru intelektuālais potenciāls veicina mediju, sabiedrisko attiecību, reklāmas u.c. industriju kvalitatīvu izaugsmi, kā arī ceļ valsts un pašvaldību iestāžu darbības efektivitāti, sekmē komunikācijas zinātnes attīstību un iedzīvotāju dzīves kvalitāti Latvijā. Programmas apguves rezultāti mērāmi saskaņā ar Eiropas kvalifikācijas ietvarstruktūras (EKI) 7.līmeni.
Maģistra grāda ieguvējiem ir:
Zināšanas:
– padziļinātas un paplašinātas zināšanas komunikācijas zinātnē, sociālajās zinātnēs, akadēmiskajā darbā, kas nodrošina pamatu kritiskajai domāšanai un radošumam un spēju darboties dažādu jomu saskarē;
– padziļinātas un paplašinātas zināšanas vienā no studiju virzieniem – biznesa komunikācijā, kognitīvajās zinātnēs; komunikācijas zinātnē, valsts un organizāciju komunikācijā, politiskajā komunikācijā un žurnālistikā;
– padziļinātas un paplašinātas zināšanas komunikācijas zinātnes un sociālo zinātņu nozaru pētniecības metodoloģijā un akadēmiskajā ētikā.
Spēja pielietot zināšanas:
– veidojot kritisku izpratni par komunikācijas un/vai tās dažādu jomu procesiem un praksi;
– izstrādājot inovācijas komunikācijas jomā;
– turpinot izglītību doktora līmeņa studijās;
– veidojot augsti kvalificēta speciālista, eksperta, un/vai vadītāja karjeru valsts pārvaldē, biznesa sfērā, nevalstiskās organizācijās, medijos, zinātniskajās institūcijās;
– veicot zinātnisko un/vai specifisku profesionālo darbu, kura pamatā ir oriģināla domāšana un izpēte;īstenot profesionālo darbu atbilstoši žurnālistikas, sabiedrisko attiecību, reklāmas profesionālo organizāciju un Latvijas Zinātnes p
– adomes pieņemtajiem ētikas kodeksiem un atbalstītajiem profesionālajiem standartiem.
Prasmes:
– patstāvīgi izmantot komunikācijas zinātnes un citu sociālo zinātņu teorijas, metodes un problēmu risināšanas prasmes, lai veiktu pētniecisku darbību un/vai augsti kvalificētas profesionālās funkcijas;
– argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem un sistēmiskiem komunikācijas zinātnes nozares un profesionālās jomas jautājumiem gan ar speciālistiem, gan daudzējādu publiku;
– patstāvīgi virzīt savu kompetenču komunikācijas jomā pilnveidi un specializāciju, uzņemoties atbildību par personāla grupu darba rezultātiem un analīzi, veikt uzņēmējdarbību, inovācijas komunikācijas jomā, veikt pētniecību un tālāku mācīšanos un attīstīt jaunas teorētiskās un praktiskās pieejas.
Kompetences:
– patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas komunikācijas zinātniskas un profesionālas problēmas, pamatot lēmumus un veikt papildu analīzi;
– integrēt komunikācijas zinātnes un citu jomu zināšanas, tādējādi dodot ieguldījumu jaunu zināšanu radīšanā, pētniecības vai profesionālās darbības metožu attīstībā;
– uzņemties ētisko atbildību par zinātniskās un/vai profesionālās darbības (tostarp neprognozējamos un sarežģītos apstākļos) iespējamo ietekmi uz sabiedrību un vidi.