Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– apgūt obligātās daļas studiju kursus, kas aptver sevī tiesību filozofijas, publiskās pārvaldes un saskarsmes psiholoģijas aktuālās problēmas;
– apgūt obligātās izvēles daļas studiju kursus, kas aptver vienu no specializācijas virzieniem (valststiesības un administratīvās tiesības; tiesību teorija, tiesību vēsture un politikas zinātnes; civiltiesības; krimināltiesības; starptautiskās tiesības);
– apgūt iemaņas patstāvīgi veikt zinātniskus pētījumus izvēlētajā studiju virzienā; uzrakstīt 3 zinātniskus referātus;
– apgūt augstskolu pedagoģijas un pieaugušo tālākizglītības kursu;
– izstrādāt maģistra darbu(23 kredītpunkti) izvēlētajā Juridiskā zinātnes apakšnozarē

Studiju programmas mērķi ir sekojoši:
– realizēt akadēmiskās studijas, kas sakņojoties zinātnē, atbilst valsts ekonomikas un sociālajām vajadzībām (būtisks elements ir studējošo pētnieciskais darbs, uz kura pamata tiek izdarītas patstāvīgas atziņas);
– nodrošināt studējošajiem iespēju iegūt kvalitatīvu un konkurētspējīgu akadēmisko izglītību tādējādi uzlabojot praktizējošo juristu kvalifikāciju un konkurētspēju;
– sniegt studējošiem zināšanas un kompetences tādā kvalitātē un līmenī, lai pēc programmas apguves varētu turpināt studijas doktorantūrā vai pilnveidot savas zināšanas specializējoties praktiskajā darbībā.

Studiju programmas mērķi tiek sasniegti, risinot šādus uzdevumus:
– sniedzot studējošiem nepieciešamās zināšanas un prasmes tiesību zinātnē, realizējot studiju programmā paredzētos studiju kursus;
– nodrošinot secīgu studiju kursu apguvi augstā kvalitātē;
– piesaistot augsta līmeņa mācībspēkus studiju kursu docēšanai;
– uzlabojot studējošiem prasmi patstāvīgi risināt aktuālās problēmas, kā arī sagatavojot studējošos turpmākām zinātniskās pētniecības studijām;
– sekmējot studējošo konkurētspēju mainīgos sociālekonomiskajos apstākļos vietējā un starptautiskajā darba tirgū;
– realizējot iekšējo kvalitātes kontroli studiju programmas kvalitātes nodrošināšanai;
– sadarbojoties ar darba devējiem, citām augstskolām Latvijā un ārvalstīs, tai skaitā radot plašākas iespējas studējošiem studijām citās ārvalstu augstskolās.

Absolvējot studiju programmu, sagaidāmi šādi studiju rezultāti:
– iegūtas padziļinātas vai paplašinātas zināšanas un izpratne tiesību teorijas un vēstures, krimināltiesību, policijas tiesību, kriminālistikas un operatīvās darbības, valststiesību un civiltiesību apakšnozarē;
– iegūta spēja patstāvīgi formulēt un kritiski analizēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas, uzņemties atbildību par personāla grupu darba rezultātiem un to analīzi, veikt inovācijas attiecīgajā akadēmiskajā disciplīnā;
– iegūtas vispārējās prasmes patstāvīgi pilnveidot savas kompetences un specializāciju, veikt darbu, pētniecību vai tālāku mācīšanos izvēlētajā specializācijā sarežģītos un neprognozējamos apstākļos un, ja nepieciešams, tos pārveidot, lietojot jaunas pieejas;
– iegūta prasme veikt patstāvīgu zinātnisku darbību.
– spēja patstāvīgi formulēt, analizēt un kritiski vērtēt sarežģītas zinātniskas un profesionālas problēmas;
– izmantot juridiskās metodes lai pamatotu savus priekšlikumus problēmu risināšanai;
– spēja rast operatīvus un inovatīvus risinājumus ikdienas problēmu risināšanā;
– sniegt ieguldījumu jaunu tiesību zinātņu atziņu radīšanā;
– spēja argumentēti izskaidrot un diskutēt par sarežģītiem tiesību zinātnes aspektiem un problēmjautājumiem;
– spēja pastāvīgi vērtēt un pilnveidot savas kompetences, prasmes un specializāciju tiesību zinātnē kopumā.
– spēja demonstrēt padziļinātas zināšanas un izpratni par mūsdienu nacionālo un starptautisko tiesību zinātnes teorijām un koncepcijām;
– spēja demonstrēt tādas kompetences kā saskarsmes, komunikāciju prasmes, organizatoriskās un plānošanas prasmes, spēj uzņemties atbildību par darba rezultātiem un to analīzi, izprot jurista ētiku;
– absolvents spēj motivēt savu izvēli turpmākajām studijām un kompetenču pilnveidošanai.

 

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
LKI 6. līmeņa augstākās izglītības kvalifikācija (akadēmiskais vai profesionālais bakalaurs) tajā pašā vai radniecīgā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā, ko nosaka augstskola
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
40
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1-2 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Tiesību zinātne (38)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Tiesību zinātne (380)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Akadēmiskās augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2025

Pēdējie labojumi: 03.09.2021

Ievietots: 11.10.2016