Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
6
6
5
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. komercdarbības pamati;
1.2. loģika.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. filozofija;
2.2. socioloģija;
2.3. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. psiholoģijas vēsture;
3.2. vispārīgā psiholoģija;
3.3. psihofizioloģija;
3.4. neiropsiholoģija;
3.5. kognitīvā psiholoģija;
3.6. sociālā psiholoģija;
3.7. personības psiholoģija;
3.8. attīstības psiholoģija;
3.9. organizāciju psiholoģija;
3.10. diferenciālā psiholoģija;
3.11. patopsiholoģija;
3.12. veselības psiholoģija;
3.13. pedagoģiskā psiholoģija;
3.14. psiholoģiskās pētniecības metodes;
3.15 psihometrika;
3.16. statistiskās datu apstrādes metodes;
3.17. psiholoģiskās izpētes (novērtēšanas) metodes;
3.18. psihoterapijas un psiholoģiskās konsultēšanas teoriju un metožu pamatprincipi;
3.19. profesionālās ētikas un uzvedības normas;
3.20. informācijas tehnoloģijas;
3.21. zinātniskās pētniecības metodes;
3.22. valsts valoda;
3.23. vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī, no kurām vismaz viena ir Eiropas Savienības dalībvalsts valsts valoda;
3.24. darba tiesiskās attiecības;
3.25. vides aizsardzība;
3.26. darba aizsardzība.
1. Izprast, analizēt un piemērot profesionālajā darbībā psiholoģijas zinātnes teorētiskos un empīriski pamatotos principus.
2. Noskaidrot un izvērtēt klienta vajadzības un analizēt tās kopā ar klientu un psihologu, lai plānotu turpmāko profesionālo darbību ar klientu.
3. Izvirzīt klienta vajadzībām atbilstošus un sasniedzamus mērķus, saskaņojot tos ar klientu un psihologu un nosakot mērķu sasniegšanas kritērijus.
4. Veikt indivīda, grupas un organizācijas psiholoģisko izpēti (novērtēšanu) psihologa pārraudzībā, izmantojot specifiskai situācijai atbilstošas intervēšanas, testēšanas, aptauju un novērošanas metodes.
5. Atbilstoši klienta vajadzībām un esošai situācijai psihologa pārraudzībā izstrādāt darbības plānu ar konkrētām metodēm un pieejām.
6. Veikt psiholoģisko konsultēšanu psihologa pārraudzībā vai pielietot citas psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes (piemēram, vecāku mācību seminārus) atbilstoši klienta vajadzībām un izvirzītajiem mērķiem.
7. Izmantot psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes, kas palīdz indivīdiem vai grupām apgūt patstāvīgas problēmu risināšanas pieejas.
8. Psihologa vadībā novērtēt psiholoģiskās palīdzības sniegšanas efektivitāti, rezultātus un izdarīt secinājumus.
9. Psihologa vadībā sniegt klientam atgriezenisko saiti par psiholoģisko izpēti un psiholoģiskās palīdzības sniegšanas procesu.
10. Psihologa vadībā izstrādāt profesionālus, precīzus un argumentētus atzinumus un citus psiholoģiskās darbības aprakstus.
11. Analizēt zinātnisko literatūru un izstrādāt psiholoģiskā pētījuma teorētisko pamatojumu.
12. Izvirzīt atbilstošas psiholoģiskā pētījuma hipotēzes vai pētījuma jautājumus.
13. Izvēlēties psiholoģiskā pētījuma veikšanai piemērotas pētījuma metodes.
14. Veikt psiholoģiskā pētījuma datu vai informācijas ievākšanu un to kvantitatīvo vai kvalitatīvo analīzi.
15. Veikt psiholoģiskajā pētījumā iegūtās informācijas iztirzājumu un izdarīt secinājumus.
16. Izstrādāt psiholoģiskā pētījuma aprakstu atbilstoši zinātnisku rakstu pamatprincipiem.
17. Ievērot profesionālās ētikas un vispārpieņemtās uzvedības normas.
18. Lietot psiholoģiskiem pētījumiem un citai profesionālai darbībai nepieciešamās datorprogrammas.
19. Pārvaldīt valsts valodu.
20. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī, no kurām vismaz viena ir Eiropas Savienības dalībvalsts valsts valoda.
21. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
22. Ievērot vides aizsardzības noteikumus.
23. Ievērot darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības un higiēnas prasības.
24. Ievērot darba tiesisko attiecību noteikumus.
1. Spēja izprast, analizēt un piemērot profesionālajā darbībā psiholoģijas zinātnes teorētiskos un empīriski pamatotos principus.
2. Spēja izvirzīt un saskaņot ar klientu un psihologu psiholoģiskās palīdzības sniegšanas mērķus atbilstoši klienta vajadzībām un psiholoģijas zinātnes pamatprincipiem.
3. Spēja veidot un izvēlēties psiholoģiskās palīdzības sniegšanas stratēģiju atbilstoši izvirzītajiem mērķiem un psiholoģijas zinātnes pamatprincipiem.
4. Spēja psihologa pārraudzībā veikt indivīda, grupas un organizāciju psiholoģisko izpēti (novērtēšanu), izmantojot atbilstošas metodes (intervijas, testus, aptaujas un novērošanu).
5. Spēja veikt atbalsta psiholoģisko konsultēšanu un lietot citas zinātniski pamatotas psiholoģiskās palīdzības sniegšanas metodes atbilstoši izvirzītajiem mērķiem.
6. Spēja psihologa vadībā novērtēt psiholoģiskās palīdzības sniegšanas efektivitāti atbilstoši izvirzītajiem mērķiem un intervences plānam.
7. Spēja psihologa vadībā rakstīt un sniegt atzinumus un profesionālās darbības aprakstus.
8. Spēja sniegt atgriezenisko saiti klientam atbilstoši izvirzītajiem mērķiem.
9. Spēja kritiski analizēt un novērtēt savu profesionālo darbību un uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem.
10. Spēja sadarboties un strādāt psihologa pārraudzībā.
11. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisku vērtību psiholoģijas jomā.
12. Spēja sazināties valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
13. Spēja nodrošināt darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasību izpildi.
14. Spēja nodrošināt darba tiesisko attiecību normu ievērošanu.
15. Spēja lietot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanai.
16. Spēja pildīt un nodrošināt profesionālās ētikas un vispārpieņemto uzvedības normu ievērošanu.
6
6
5
Sociālās un cilvēkrīcības zinātnes (31)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Sociālās un cilvēkrīcības zinātnes (310)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2015-2021
Pēdējie labojumi: 08.02.2019
Ievietots: 29.08.2016