Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Zināšanas:
Studiju programmas apguves rezultātā studējošie būs apguvuši vispusīgas un specializētas fitnesa trenera profesijai atbilstošas faktu, teoriju, likumsakarību un tehnoloģiju zināšanas un izpratni, kas ļaus;
– definēt jēdzienus saistītus ar cilvēka veselību, veselīgu dzīvesveidu un veselības sportu un nosaukt galvenos faktorus, no kuriem ir atkarīga cilvēka veselība;
– raksturot dažādu vecuma grupu (bērnu, pusaudžu, jauniešu, vecākās paaudzes) morfoloģiskās, anatomiski fizioloģiskās un funkcionālās īpatnības un izklāstīt cilvēka fiziskās attīstības noteikšanas un novērtēšanas metodes;
– pamatot fizisko vingrinājumu nozīmi veselības nostiprināšanā un slimību profilaksē un raksturot fizisko aktivitāšu specifiku dažāda vecuma grupu cilvēkiem (bērniem, pusaudžiem, jauniešiem un senioriem);
– raksturot pirmās palīdzības metožu būtību un aprakstīt to pielietošanas iespējas dažādās neatliekamās situācijās;
– pamatot didaktisko metožu izvēli dažādās sporta nodarbībās un raksturot sporta pedagoģijas īpatnības, kustību mācīšanas likumsakarības un veselības sportā izmantojamos nodarbību veidus;
– nosaukt biežākos slimību riska faktorus, ietekmējamo riska faktoru mazināšanas iespējas, ieteicamās fiziskās aktivitātes slimību profilaksē,
– pamatot slodzes dozēšanas principus atkarībā no funkcionālajām spējām un veselības problēmām;
– izprast profesionālo ētiku, saskarsmes psiholoģiju;
– raksturot pareiza uztura principus un izklāstīt par sabalansēta uztura nozīmi organisma funkcionēšanā.

Prasmes un iemaņas:
Studiju programmas apguves rezultātā studējošie spēs:
– izvērtēt cilvēka fizisko attīstību, organisma funkcionālās spējas, darba spējas un fiziskās sagatavotības līmeni un atbilstoši izveidot un novadīt veselības sporta treniņa programmas, demonstrējot savas zināšanas un iemaņas sporta pedagoģijā un treniņu metodēs, ieviest praksē dažādas treniņu teorijas;
– izvērtēt klientu muskuļu garumu, pielietot muskuļu stiepšanas metodes, noteikt muskuļu disbalansu un raksturot disbalansa mazināšanas principus, novērtēt klientu stāju un gaitu un ieteikt vingrinājums stājas un gaitas uzlabošanai;
– komunicēt ar fitnesa iestāžu klientiem, saviem kolēģiem un vadību, loģiski noformulējot un pamatojot savu viedokli un izprotot klientu intereses un mērķus;
– plānot treniņu procesu, veidot veselības sporta programmas, organizēt un tās vadīt dažāda vecuma indivīdiem ar kopējo mērķi nostiprināt iedzīvotāju fizisko veselību;
– lietot zinātniskās datu bāzes, apkopot un analizēt informāciju, veikt pētniecisko darbu, pielietot mūsdienu informācijas tehnoloģijas;
– lietot zinātniskās datu bāzes, apkopot un analizēt informāciju, veikt pētniecisko darbu;
– uzņemties atbildību un iniciatīvu, veicot darbu individuāli komandā vai vadot citu cilvēku darbu;
– vadīt savas turpmākās izglītošanās procesu, izmantojot specializētos informācijas avotus, pilnveidot savas kompetences, kas nepieciešamas pilnvērtīgai profesionālai darbībai un personības pilnveidei;
– raksturot pareiza uztura principus un izklāstīt par sabalansēta uztura nozīmi organisma funkcionēšanā.

Kompetence:
Studiju programmas apguves rezultātā studējošie spēs:
– izstrādāt darbības plānu un rīcības taktiku attiecībā uz fitnesa klubu klientiem ar veselības problēmām; vajadzības gadījumā saskaņot to ar ģimenes ārstiem, sporta ārstiem, fizioterapeitiem;
– formulēt, aprakstīt un analizēt praktiskas problēmas fitnesa trenera profesijā, atlasīt nepieciešamo informāciju;
– izvirzīt darbības prioritātes un strukturēt darba uzdevumus tā, lai to izpilde, izmantojot pieejamos resursus,
– pēc iespējas īsākā laikā praktisku un izmērāmu rezultātu veidā uzlabotu fitnesa klubu klientu fizisko sagatavotību un veselības stāvokli;
– spēs veicināt veselīgu sportu un popularizēt veselības sportu un veselības nozares attīstību, sekmēs sabiedrības veselības nostiprināšanu un profilaksi.

 

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
160
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
3-4 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

6

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Veselības aprūpe (72)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Sabiedrības veselība (726)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Akadēmiskās augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2024

Pēdējie labojumi: 02.04.2024

Ievietots: 07.05.2016