Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Studiju programmas mērķi:
Sagatavot augsti kvalificētus un konkurētspējīgus veselības aprūpes speciālistus rehabilitācijas nozarē,
– kuri spēj realizēt savu zinātniski pētniecisko darbību, efektīvi organizēt un īstenot uz zinātniskiem pierādījumiem balstītus rehabilitācijas pakalpojumus un starpdisciplināru sadarbību pētniecībā, veselības aprūpē un publiskajā sektorā.

Zināšanas:
– tiski izvērtē veselības aprūpes organizāciju un attīstības tendences mūsdienās;
– izprot, salīdzina un kritiski izvērtē dažādas rehabilitācijas teorijas, koncepcijas un nozares attīstības tendences mūsdienās;
– izprot rehabilitācijas nozares multiprofesionālo dabu un attīstības kontekstus;
– izprot cilvēka funkcionēšanas ierobežojumu dinamiku un sekas dažādos līmeņos (indivīds, grupa, sabiedrība), kā arī seku nozīmi sabiedrības veselības kontekstā;
– izprot rehabilitācijas procesa fāzes, norisi, dinamiku un rezultātus dažādos līmeņos (indivīds, grupa, sabiedrība);
– izprot pētniecības procesu un specifiskas pētniecības metodes rehabilitācijā;
– izprot nepieciešamību patstāvīgi papildināt un pilnveidot savu profesionālo izaugsmi un kvalifikāciju;

Prasmes:
– analizē un izvērtē savas profesijas vai organizācijas specifiku, vajadzības un resursus rehabilitācijas un veselības aprūpes kontekstā;
– izvērtē un pielieto specifiskas novērtēšanas metodes rehabilitācijā, analizē un dokumentē novērtējumu rezultātus,
– plāno un vada rehabilitācijas procesu (indivīdiem un grupām);
– mērķtiecīgi seko inovācijām savā specialitātē, apgūst un pielieto jaunākās metodes savā profesionālās darbības jomā;
– apkopo un analizē profesionālās darbības rezultātus, dalās ar savām zināšanām un veicina savas profesijas un rehabilitācijas nozares attīstību kopumā;
– informē un izglīto sabiedrību (indivīdus un grupas) par jaunām rehabilitācijas metodēm un pakalpojumiem funkcionālo ierobežojumu seku mazināšanai un veselības veicināšanai;

Kompetence:
– patstāvīgi plāno un veic pētniecisko darbību atbilstoši pētniecības pamatprincipiem rehabilitācijā, ar izpratni un atbildību par savas darbības ietekmi uz indivīdu vai sabiedrību;
– patstāvīgi plāno un organizē jaunus efektīvus rehabilitācijas pakalpojumus balstoties uz zinātniskiem pierādījumiem nozarē;
– patstāvīgi organizē, administrē un vada rehabilitācijas procesu atbilstoši savai profesionālajai kompetencei, izprot profesionālās darbības vides specifiku;
– praksē vadās pēc ētikas principiem, izprot savas darbības ietekmi uz indivīdu, grupu vai sabiedrību kopumā.
– patstāvīgi noformē ar profesionālo darbību saistīto dokumentāciju, ievēro darba tiesiskās attiecības un darba aizsardzības noteikumus.

 

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
LKI 6. līmeņa augstākās izglītības kvalifikācija (akadēmiskais vai profesionālais bakalaurs) tajā pašā vai radniecīgā zinātnes nozarē vai profesionālajā jomā, ko nosaka augstskola
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
80
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1-2 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

7

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Veselības aprūpe (72)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Medicīniskie pakalpojumi (722)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Akadēmiskās augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2014-2019

Pēdējie labojumi: 15.01.2019

Ievietots: 29.08.2016