Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

4

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Mācīšanās rezultātus veido saskaņā ar attiecīgo profesijas standartu un pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības valsts standartā definētiem izglītības programmu stratēģiskiem mērķiem. Vairāk informācijas skatīt Ministru kabineta noteikumos Nr.141 „Noteikumi par pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības valsts standartu” (pieņemti 20.03.2001.): Lasīt standartu. Profesiju standarti: Profesiju standartu reģistrs

Reklāmas komercdarbības pakalpojumu speciālists

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. grāmatvedība;
    1.2. statistika;
    1.3. ekonomika.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. komerctiesības;
    2.2. tiesību zinātnes;
    2.3. starptautiskā tirgzinība un ekonomika;
    2.4. komercdarbības organizēšana un plānošana;
    2.5. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. tirgzinība;
    3.2. tirgzinības plānošana;
    3.3. tirgzinības komunikāciju vadīšana;
    3.4. reklāmas plānošana;
    3.5. mediju plānošana;
    3.6. prezentācijas prasmes;
    3.7. patērētāju uzvedība tirgū;
    3.8. komercdarbības pamati;
    3.9. produktu vizuālais noformējums;
    3.10. reklāmu regulējošās tiesiskās normas;
    3.11. projekta vadīšanas pamati;
    3.12. darba tiesiskās attiecības;
    3.13. civilā aizsardzība;
    3.14. darba aizsardzība;
    3.15. vides aizsardzība;
    3.16. valsts valoda;
    3.17. divas svešvalodas saziņas līmenī;
    3.18. informātika un informācijas tehnoloģijas;
    3.19. lietišķā saskarsme;
    3.20. socioloģija;
    3.21. profesionālās un vispārīgās ētikas principi.

  • Prasmes

    1. Veikt darba uzdevuma profesionālu analīzi, informācijas apstrādi un darba uzdevuma saskaņošanu ar reklāmas komercdarbības tehnoloģiskajām iespējām.
    2. Lietot darba izpildei nepieciešamos normatīvos aktus un tehnisko dokumentāciju, standartus, pārzināt ar reklāmas un tirgvedības nozari saistītos normatīvos aktus, gatavot lietišķos dokumentus.
    3. Lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus.
    4. Brīvi orientēties sabiedrībā notiekošajos procesos.
    5. Novērtēt situāciju tirgū un pielāgot uzņēmuma reklāmu tirgus prasībām.
    6. Analizēt makroekonomisko situāciju un pielāgot uzņēmuma reklāmu makroekonomikas apstākļiem.
    7. Izmantot statistikas informāciju komercdarbības vides novērtēšanai.
    8. Racionāli organizēt savstarpēji saistīto darba procesu izpildi.
    9. Projektēt reklāmas pakalpojumu sniegšanas procesus.
    10. Izmantot atbilstošas reklāmas veidošanas metodes un pamatprincipus.
    11. Piedalīties projektu izstrādē, vadīšanā un ieviešanā.
    12. Izmantot tikai apkārtējai videi draudzīgas tehnoloģijas.
    13. Pārvaldīt valsts valodu.
    14. Pārvaldīt divas svešvalodas saziņas līmenī.
    15. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
    16. Darboties komandā/grupā, plānot, organizēt un vadīt profesionālās komandas darbu, noteikt izpildāmo darbu prioritātes, veikt darbu arī individuāli.
    17. Veikt jaunrades un pētniecības darbu.
    18. Piedalīties reklāmas un tirgvedības pasākumu organizēšanā un sagatavošanā.
    19. Argumentēt savu viedokli, pārliecināt citus un risināt konfliktsituācijas.
    20. Ievērot profesionālos un vispārīgos ētikas principus.
    21. Ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un higiēnas prasības.
    22. Sistemātiski pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju.
    23. Ievērot vides aizsardzības noteikumus.
    24. Izmantot komercdarbības un darba tiesiskās attiecības reglamentējošos normatīvos aktus.

  • Kompetences

    1. Spēja sagādāt informāciju par pārdodamajiem pakalpojumiem un iespējamo pircēju prasībām.
    2. Spēja vadīt uzņēmuma reklāmas kampaņu, ievērot tās budžetu, kā arī pētīt reklāmas kampaņu efektivitāti.
    3. Spēja kontrolēt komercpakalpojumu sniedzēju grafiskās identitātes ievērošanu.
    4. Spēja nodrošināt nepieciešamo izmaiņu izstrādi un ieviešanu.
    5. Spēja veikt sarunas par līgumu slēgšanu pārdevēja vai pircēja vārdā un izskaidrot klientam pārdošanas, kā arī samaksas noteikumus.
    6. Spēja savākt un apkopot aktuālo informāciju par publiskajiem viedokļiem.
    7. Spēja veicināt darbinieku lojalitāti uzņēmumam.
    8. Spēja analizēt iegūtos tirgus izpētes rezultātus.
    9. Spēja uzkrāt, grupēt un apstrādāt uzņēmuma reklāmas projektu datus.
    10. Spēja izstrādāt reklāmas projektus, uzskaitīt un kontrolēt mantiskās vērtības.
    11. Spēja analizēt dažādus pētījumu un statistikas datus, apkopot un apstrādāt informāciju.
    12. Spēja noteikt uzņēmuma stiprās un vājās puses, iespējas un draudus.
    13. Spēja sekot reklāmas un tirgvedības nozares aktivitātēm.
    14. Spēja plānot tirgvedības un reklāmas komunikācijas projektu un kampaņu izpildi.
    15. Spēja organizēt pakļautā tirgvedības un reklāmas personāla darbu.
    16. Spēja vest sarunas ar klientiem un piegādātājiem par līguma slēgšanu uzņēmuma vārdā.
    17. Spēja kontrolēt tirgvedības un reklāmas komunikācijas projekta un kampaņas īstenošanas gaitu.
    18. Spēja sniegt informāciju pircējam par pārdodamo preci vai sniedzamo pakalpojumu.
    19. Spēja veikt sarunas ar pircēju par preces vai pakalpojuma pārdošanu.
    20. Spēja pārdot preci vai pakalpojumu.
    21. Spēja sastādīt rakstiskus ziņojumus, protokolus, sniegt rakstisku un mutisku ziņojumu par savu un komandas darbību.
    22. Spēja izzināt citu valstu pieredzi savā nozarē.
    23. Spēja radoši risināt darba uzdevumus.
    24. Spēja patstāvīgi plānot sava darba izpildi noteiktā termiņā.
    25. Spēja veikt darbu patstāvīgi.
    26. Spēt strādāt komandā un organizēt komandas darbu.
    27. Spēja risināt problēmsituācijas.
    28. Spēja sadarboties ar citu profesiju darbiniekiem.
    29. Spēja argumentēti izteikt savu viedokli.
    30. Spēja ievērot vides un darba aizsardzības normatīvo aktu prasību izpildi savā darbā.
    31. Spēja sazināties valsts valodā un divās svešvalodās.
    32. Spēja lietot informācijas tehnoloģijas savas darbības veikšanā.
    33. Spēja izmantot un piemērot komercdarbību un darba tiesiskās attiecības reglamentējošos normatīvos dokumentus.
    34. Spēja ievērot profesionālo ētiku.
    35. Spēja uzņemties atbildību par savas profesionālās darbības rezultātiem.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Kredītpunkti 
Latvijas augstākās izglītības studiju apjoma mērvienība -1 kredītpunkts atbilst vienai studiju darba nedēļai pilna laika studijās (40 kredītpunkti par studiju gadu).

1 Latvijas kredītpunkts atbilst 1,5 ECTS (Eiropas kredītpunktu pārneses un uzkrāšanas sistēma) kredītpunkts.
?
80
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
2-3 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Koledža:

- Banku augstskolas Uzņēmējdarbības koledža

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

5

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Komerczinības un administrēšana (34)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Vadība un administrēšana (345)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Augstākā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālā augstākās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Kvalifikācijas izdošanas periods: 2015-2021

Pēdējie labojumi: 31.08.2021

Ievietots: 07.05.2016