Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

1

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

1

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Spēkā līdz 01.09.2024. paralēli jaunajiem “Noteikumiem par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem” (MK noteikumi Nr. 747), kas stājas spēkā ar 01.09.2020.

– Ir daudzveidīga mācību pieredze.
– Spēj patstāvīgi mācīties, meklējot un rodot risinājumus praktiskām problēmām.
– Prot patstāvīgi plānot un organizēt mācīšanās procesu.
– Prot mācību procesā izmantot dažādu veidu informāciju, konsultēties, atrast palīdzību.
– Prot saskatīt kopsakarības starp zinātņu sasniegumiem, tehnoloģijām un cilvēku.
– Prot lietot apgūtās zināšanas un prasmes praktiskā darbībā.
– Ir izpratne par sabiedrības uzbūvi un attīstību.
– Ir patstāvīga, loģiska, bez pretrunām, motivēta, kritiska un produktīva domāšana.
– Prot radoši izteikt savas domas tekstā un runā.
– Prot publiski uzstāties, formulēt un pamatot savu viedokli.
– Prot uzklausīt un respektēt dažādus viedokļus.
– Ir izpratne par valodas un saskarsmes kultūru, un to nozīmi starpkultūru dialoga veidošanā.
– Spēj pieņemt lēmumu un uzņemties atbildību par tā īstenošanu.
– Ir izpratne par cilvēka tiesībām uz vienlīdzību.
– Prot sadarboties ar citiem un strādāt komandā.
– Prot atbildīgi rīkoties konfliktsituācijās un ekstremālās situācijās.
– Spēj rūpēties par savu un citu cilvēku drošību, nepieciešamības gadījumā meklējot palīdzību.
– Prot atbildīgi izmantot modernās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas informācijas iegūšanai, apstrādei un analīzei, kas pielietojamas dažādās dzīves situācijās un mācību priekšmetu apguvē.
– Prot patstāvīgi, radoši un argumentēti interpretēt pagātnes un mūsdienu notikumus sabiedrībā un pasaulē.
– Izjūt nepieciešamību atbildīgi rūpēties par vides, savas un citu cilvēku veselības kvalitātes saglabāšanu un uzlabošanu.
– Saprot un apzinās tehnoloģiju izraisītās sekas uz vidi.
– Izjūt personisku atbildību pret savas valodas kultūru un nacionālās identitātes saglabāšanu.
– Spēj pilsoniski līdzdarboties demokrātiskā sabiedrībā, sekmējot sabiedrības ilgtspējīgu attīstību.
– Spēj rīkoties ikdienas situācijās, saskaņā ar tikumiskajām vērtībām.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Vecums 7 gadi, Valsts/pašvaldību pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinums
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
9-12 gadi

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Vispārējās izglītības iestāde:

Speciālās izglītības iestāde:

Likvidēta/Reorganizēta/Mainīts nosaukums un/vai tips:

- Rēzeknes logopēdiskā internātpamatskola

- Dzirciema internātpamatskola

- Tukuma internātpamatskola

- Drustu pamatskola

- Tilžas internātpamatskola

- Baltinavas Kristīgā internātpamatskola

- Ezersalas speciālā pamatskola

- Sabiles vidusskola

- Liepnas internātpamatskola

- Liepājas speciālā internātpamatskola

- Saldus novada pašvaldības Rubas speciālā internātpamatskola

- Kalētu pamatskola

- Piejūras internātpamatskola

- Suntažu pamatskola - rehabilitācijas centrs

- Upesleju internātpamatskola - rehabilitācijas centrs

- Raiskuma internātpamatskola - rehabilitācijas centrs

- Ropažu vidusskola*

- Daugavpils 1. speciālā pamatskola

- Dobeles Kristīgā pamatskola

- Dauguļu internātpamatskola

- Jelgavas 1. internātpamatskola

- Rīgas internātvidusskola bērniem ar dzirdes traucējumiem

- Valmieras vājdzirdīgo bērnu internātvidusskola - attīstības centrs

- Upesleju pamatskola

Izdevējiestādes:

- Saulkrastu novada vidusskola

- Raunas pamatskola

- Tilžas pamatskola

- Jelgavas valstspilsētas pašvaldības izglītības iestāde "Jelgavas Paula Bendrupa pamatskola"

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

1

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

1

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Vispārizglītojošā (01)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Speciālās izglītības programmas (015)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Pamatizglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Vispārējās (speciālās) izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 02.04.2024

Ievietots: 07.05.2016