Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
1
Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).
Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).
1
Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.
Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).
Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.
Spēkā līdz 01.09.2024. paralēli jaunajiem “Noteikumiem par valsts pamatizglītības standartu un pamatizglītības programmu paraugiem” (MK noteikumi Nr. 747), kas stājas spēkā ar 01.09.2020.
– Ir daudzveidīga mācību pieredze.
– Spēj patstāvīgi mācīties, meklējot un rodot risinājumus praktiskām problēmām.
– Prot patstāvīgi plānot un organizēt mācīšanās procesu.
– Prot mācību procesā izmantot dažādu veidu informāciju, konsultēties, atrast palīdzību.
– Prot saskatīt kopsakarības starp zinātņu sasniegumiem, tehnoloģijām un cilvēku.
– Prot lietot apgūtās zināšanas un prasmes praktiskā darbībā.
– Ir izpratne par sabiedrības uzbūvi un attīstību.
– Ir patstāvīga, loģiska, bez pretrunām, motivēta, kritiska un produktīva domāšana.
– Prot radoši izteikt savas domas tekstā un runā.
– Prot publiski uzstāties, formulēt un pamatot savu viedokli.
– Prot uzklausīt un respektēt dažādus viedokļus.
– Ir izpratne par valodas un saskarsmes kultūru, un to nozīmi starpkultūru dialoga veidošanā.
– Spēj pieņemt lēmumu un uzņemties atbildību par tā īstenošanu.
– Ir izpratne par cilvēka tiesībām uz vienlīdzību.
– Prot sadarboties ar citiem un strādāt komandā.
– Prot atbildīgi rīkoties konfliktsituācijās un ekstremālās situācijās.
– Spēj rūpēties par savu un citu cilvēku drošību, nepieciešamības gadījumā meklējot palīdzību.
– Prot atbildīgi izmantot modernās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas informācijas iegūšanai, apstrādei un analīzei, kas pielietojamas dažādās dzīves situācijās un mācību priekšmetu apguvē.
– Prot patstāvīgi, radoši un argumentēti interpretēt pagātnes un mūsdienu notikumus sabiedrībā un pasaulē.
– Izjūt nepieciešamību atbildīgi rūpēties par vides, savas un citu cilvēku veselības kvalitātes saglabāšanu un uzlabošanu.
– Saprot un apzinās tehnoloģiju izraisītās sekas uz vidi.
– Izjūt personisku atbildību pret savas valodas kultūru un nacionālās identitātes saglabāšanu.
– Spēj pilsoniski līdzdarboties demokrātiskā sabiedrībā, sekmējot sabiedrības ilgtspējīgu attīstību.
– Spēj rīkoties ikdienas situācijās, saskaņā ar tikumiskajām vērtībām.
Kvalifikācijas dokuments
Vispārējās izglītības iestāde:
- Tārgales pamatskola
- Zaubes pamatskola
- Raunas vidusskola
- Salnavas pamatskola
- Mērdzenes pamatskola
- Biķernieku pamatskola
- Naujenes pamatskola
- Gulbenes 2. vidusskola
- Eglaines pamatskola
- Saulkrastu vidusskola
- Krišjāņa Valdemāra Ainažu pamatskola
- Cieceres pamatskola
- Jūrmalas Vaivaru pamatskola
- Kalētu Mūzikas un mākslas pamatskola
- Suntažu vidusskola
- Tilžas vidusskola
- Zilupes vidusskola
- Ziemeru pamatskola
Speciālās izglītības iestāde:
- Limbažu novada speciālā pamatskola
- Rudzātu speciālā pamatskola
- Raudas internātpamatskola
- Medumu Iespēju pamatskola
- Rīgas Strazdumuižas vidusskola-attīstības centrs
- Bērzupes pamatskola
- Smiltenes novada speciālā pamatskola
- Gaujienas pamatskola
- Kokneses pamatskola - attīstības centrs
- Mežupes pamatskola
- Antūžu pamatskola
- Annahites pamatskola
- Jūrmalas pamatskola
- Viduskurzemes pamatskola-attīstības centrs
- Upesgrīvas pamatskola
- Rīgas 1. pamatskola-attīstības centrs
- Rīgas 5. pamatskola-attīstības centrs
- Cēsu Bērzaines pamatskola-attīstības centrs
- Ziemeļvidzemes pamatskola
- Rēzeknes pamatskola-attīstības centrs
- Valmieras Gaujas krasta vidusskola - attīstības centrs
- Tukuma novada pamatskola "Spārni"
- Daugavpils Stropu pamatskola - attīstības centrs
- Liepājas Līvupes pamatskola - attīstības centrs
- Aleksandra Bieziņa Raiskuma pamatskola
- Dzelzavas Pakalnu pamatskola (Dzelzavas speciālā pamatskola)
Likvidēta/Reorganizēta/Mainīts nosaukums un/vai tips:
- Rēzeknes logopēdiskā internātpamatskola
- Dzirciema internātpamatskola
- Tukuma internātpamatskola
- Drustu pamatskola
- Tilžas internātpamatskola
- Baltinavas Kristīgā internātpamatskola
- Ezersalas speciālā pamatskola
- Liepnas internātpamatskola
- Liepājas speciālā internātpamatskola
- Saldus novada pašvaldības Rubas speciālā internātpamatskola
- Kalētu pamatskola
- Piejūras internātpamatskola
- Suntažu pamatskola - rehabilitācijas centrs
- Upesleju internātpamatskola - rehabilitācijas centrs
- Raiskuma internātpamatskola - rehabilitācijas centrs
- Ropažu vidusskola*
- Daugavpils 1. speciālā pamatskola
- Dobeles Kristīgā pamatskola
- Dauguļu internātpamatskola
- Jelgavas 1. internātpamatskola
- Rīgas internātvidusskola bērniem ar dzirdes traucējumiem
- Valmieras vājdzirdīgo bērnu internātvidusskola - attīstības centrs
- Upesleju pamatskola
Izdevējiestādes:
- Saulkrastu novada vidusskola
- Raunas pamatskola
- Tilžas pamatskola
- Jelgavas valstspilsētas pašvaldības izglītības iestāde "Jelgavas Paula Bendrupa pamatskola"
Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
1
Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).
Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).
1
Vispārizglītojošā (01)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Speciālās izglītības programmas (015)
Kvalifikācija izglītības pakāpēPamatizglītība
Kvalifikācijas veidsVispārējās (speciālās) izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Pēdējie labojumi: 02.04.2024
Ievietots: 07.05.2016