Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

2

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– Spēj veikt intelektuālu darbību zināšanu, izpratnes un lietošanas līmenī.
– Izmanto padziļinātas zināšanas ar atbilstošu teorētisku pamatojumu šaurās darbības jomās.
– Patstāvīgi interpretē pieejamo informāciju.
– Veic kompleksas (sarežģītas) darbības – pārsvarā prognozējamās situācijās.
– Ir vispārīgas zināšanas atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Ir plaša diapazona prasmes un profesijai būtiskās prasmes atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Spēj patstāvīgi veikt izpildītāja darbu un sasniegt rezultātu ierobežotā laikā.
– Zina un prot lietot atbilstošās tehnoloģijas.
– Prot izmantot informācijas ieguves un apstrādes tehnoloģijas.
– Pilnveidota latviešu valodas un svešvalodas(-u) prasme.
– Apzinās sava novada, Latvijas, Eiropas un pasaules vēsturiskās attīstības kopsakarības.
– Prot lietot matemātikas zināšanas un prasmes.
– Spēj vērtēt dabā un sabiedrībā notiekošos procesus.
– Profesionālajā darbībā ievēro vides aizsardzības prasības.
– Prot atrast savu vietu sabiedrības ekonomiskajās struktūrās un darboties tajās.
– Izprot darba devēja un darba ņēmēja attiecības un zina attiecīgos tiesību aktus.
– Ir priekšstats par Eiropas Savienības valstu darbaspēka mobilitātes principiem.
– Adekvāti novērtē savas spējas.
– Plāno darbību atbilstoši apstākļiem, iespējām un savām spējām.
– Veic noteiktu uzdevumu ierobežotā laikā.
– Prot pieņemt lēmumu – pārsvarā pazīstamos apstākļos.
– Uzņemas atbildību par profesionālās darbības rezultāta kvalitāti un kvantitāti.
– Darbībā ir sistemātisks un racionāls.
– Ir rūpīgs un precīzs.

Drēbnieks

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. jaunākās šūšanas iekārtas un tekstilmateriāli;
    1.2. jaunumi izstrādājumu izgatavošanas industrijā.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. komercdarbības pamati;
    2.2. mezglu tehnoloģiskās kartes;
    2.3. modes tendenču informācijas avoti;
    2.4. auguma figūru tipi;
    2.5. izstrādājuma tehniskā zīmējuma zīmēšana;
    2.6. piegriešanas iekārtas un to palīgierīces;
    2.7. šūšanas iekārtas un to palīgierīces;
    2.8. higrotermiskās iekārtas un to palīgierīces;
    2.9. profesionālie termini valsts valodā un vienā svešvalodā.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. pozitīvas saskarsmes veidošana;
    3.2. informācijas tehnoloģijas;
    3.3. šūšanas materiāli un to īpašības;
    3.4. šūšanas furnitūra un tās veidi;
    3.5. izstrādājuma pamatkonstrukciju konstruēšana;
    3.6. piegrieztnes modelēšana;
    3.7. šūšanas iekārtu apkope;
    3.8. šūšanas iekārtu regulācija;
    3.9. izstrādājumu izgatavošanas tehnoloģija;
    3.10. higrotermiskā apstrāde;
    3.11. izstrādājumu labošana;
    3.12. izstrādājumu dekorēšanas tehnikas;
    3.13. valsts valoda;
    3.14. viena svešvaloda profesionālās saziņas līmenī;
    3.15. vides aizsardzība;
    3.16. darba aizsardzība;
    3.17. darba tiesiskās attiecības;
    3.18. pirmā palīdzība;
    3.19. darba vietas ergonomika;
    3.20. profesionālās un vispārējās ētikas principi;
    3.21. lietvedība.

  • Prasmes

    1. Konstruēt pamatpiegrieztni.
    2. Modelēt piegrieztni atbilstoši izvēlētajam modelim.
    3. veidot piegrieztņu vai lekālu izklājumus.
    4. veikt auguma mērījumus, izmantojot atbilstošus mērinstrumentus.
    5. Piegriezt izstrādājumu atbilstoši tehnoloģiskajiem noteikumiem.
    6. laikot un veikt izmaiņas pēc laikošanas.
    7. Lietot atbilstošus materiālus un iekārtas izstrādājuma higrotermiskai apstrādei.
    8. izvēlēties veicamajam darbam atbilstošas šūšanas iekārtas un palīgierīces.
    9. kvalitatīvi sašūt izstrādājumu atbilstoši tehnoloģiskai secībai.
    10. veikt starpoperāciju un gatavā izstrādājuma higrotermisko apstrādi.
    11. kontrolēt un novērtēt sava darba kvalitāti.
    12. veikt iekārtu tehnoloģiskās regulēšanas atbilstoši paredzētajiem šūšanas un higrotermiskās apstrādes parametriem.
    13. Novērst sīku defektu šūšanas un higrotermisko iekārtu darbībā.
    14. noteikt materiāla īpašības un atbilstību izvēlētajam izstrādājumam.
    15. Lietot auduma dekorēšanas tehnikas.
    16. sadarboties ar vadītāju un kolēģiem, veidot pozitīvu saskarsmi ar klientu.
    17. elastīgi risināt problēmsituācijas.
    18. Ievērot profesionālās un vispārējās ētikas principus.
    19. Lietot informācijas tehnoloģijas savas profesionālās darbības veikšanai.
    20. Atbildēt par darba rezultātiem, racionāla darba laika un resursu izmantošanu.
    21. iekārtot darba vietu atbilstoši veicamajam uzdevumam.
    22. Ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    23. ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    24. Pārvaldīt valsts valodu.
    25. Pārvaldīt vienu svešvalodu profesionālās saziņas līmenī.
    26. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vienā svešvalodā.
    27. Sniegt pirmo palīdzību.
    28. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.

  • Kompetences

    1. Spēja veidot pozitīvu saskarsmi ar klientu.
    2. Spēja sadarboties ar klientu šūtā izstrādājuma izgatavošanā, ievērojot viņa vēlmes un auguma individuālās īpatnības.
    3. Spēja veikt aprēķinus un konstruēt dažādu izstrādājumu pamatpiegrieztnes, lietojot atbilstošas konstruēšanas metodes un atbilstošus instrumentus.
    4. Spēja modelēt piegrieztnes, izmantojot nepieciešamos instrumentus.
    5. Spēja piegriezt izstrādājumu, ievērojot materiāla virzienu un rakstu.
    6. Spēja sagatavot darba vietu atbilstoši dotajam uzdevumam, izvēloties attiecīgus palīgmateriālus, instrumentus, šūšanas iekārtas un to palīgierīces.
    7. Spēja sagatavot izstrādājumus pielaikošanai, pielaikot tos un veikt nepieciešamās korekcijas.
    8. Spēja patstāvīgi izvēlēties izstrādājumu izgatavošanas secību, tehnoloģiju un kvalitatīvi sašūt izstrādājumus, izmantojot atbilstošās iekārtas un instrumentus.
    9. Spēja novērst sīku defektu šūšanas un higrotermisko iekārtu darbībā, ievērojot iekārtu tehniskās dokumentācijas prasības.
    10. Spēja veikt izstrādājumu izgatavošanas starpoperācijas un beigu higrotermisko apstrādi, izmantojot atbilstošas palīgierīces.
    11. Spēja veikt šūšanas iekārtu tehnisko apkopi.
    12. Spēja ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības un veikt darba pienākumus, nekaitējot savai un citu personu veselībai.
    13. Spēja pieņemt pasūtījumus un noformēt dokumentus atbilstoši šīs darbības reglamentējošai dokumentācijai.
    14. Spēja sadarboties ar citu profesiju pārstāvjiem un uzņēmumiem aktuālu jautājumu risināšanā.
    15. Spēja lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus.
    16. Spēja ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības un veikt darba pienākumus, nekaitējot videi.
    17. Spēja veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par sava darba rezultātu.
    18. Spēja ievērot profesionālās un vispārējās ētikas principus.
    19. Spēja sazināties valsts valodā un vienā svešvalodā.
    20. Spēja lietot profesionālo terminoloģiju.
    21. Spēja sniegt pirmo palīdzību.
    22. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Apliecība par pamatizglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (apgūstot izglītības programmu)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
3 gadi
Papildinformācija 

Profesionālā kvalifikācija “Drēbnieks” no 2018.gada 15.augustu tiek īstenota atbilstoši 4 LKI līmenim (noteikts pārejas periods). 

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Profesionālās izglītības kompetences centrs "Liepājas Valsts tehnikums"

- Daugavpils tehnikums

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Ražošana un pārstrāde (54)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Tekstiliju ražošanas tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana (542)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 31.08.2021

Ievietots: 07.05.2016