Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
6
6
5
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. globalizācijas procesu ietekme, to izraisīti bērnu un jauniešu socializācijas procesa riski, kā arī iespējas;
1.2. integrācijas procesi Eiropā un Latvijā;
1.3. statistika;
1.4. komercdarbība;
1.5. politika;
1.6. andragoģija;
1.7. patopsiholoģija;
1.8. kriminoloģija;
1.9. ģenētika;
1.10. ergonomika;
1.11. sociālā medicīna;
1.12. sociālās drošības un aizbildnības sistēma Latvijā;
1.13. bāriņtiesu darbības pamati;
1.14. reliģijas attīstība Latvijā.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. sociālās pedagoģijas priekšmets un kategorijas;
2.2. vispārējā, personības, attīstības, sociālā psiholoģija;
2.3. pedagoģija;
2.4. tiesību pamati;
2.5. socioloģija;
2.6. speciālā pedagoģija;
2.7. alternatīvā pedagoģija;
2.8. cilvēka attīstība un veselība;
2.9. deviantoloģija;
2.10. valsts pārvaldes un nevalstisko organizāciju darbības principi;
2.11. socializācijas procesa riska faktori un to ietekme;
2.12. bērnu un jauniešu grupu veidošanās principi un attīstības tendences;
2.13. saskarsmes un uzvedības kultūra;
2.14. ģimene, tās attīstības etapi;
2.15. etniskās tradīcijas;
2.16. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās (krievu valodā un kādā no Eiropas Savienības oficiālajām valodām).
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. sociālās pedagoģijas didaktika;
3.2. sociālpedagoģiskās darbības plānošana, īstenošana un izvērtēšana;
3.3. individuālās sociālās attīstības plānošana;
3.4. socializācijas vides modelēšana, optimizēšana un pārmaiņu vadīšana;
3.5. sociālpedagoģisko projektu īstenošana;
3.6. komandas darba organizācija;
3.7. sociālpedagoģiskā atbalsta grupu veidošana;
3.8. bērnu un ģimenes tiesību aizsardzība;
3.9. dzīves prasmju veidošanās sekmēšana;
3.10. konflikti, to veidi un risināšanas stratēģijas;
3.11. pašaudzināšanas sekmēšana;
3.12. sasniegumu un mācību motivācijas attīstība un to ietekmējošie faktori;
3.13. pirmās palīdzības sniegšana;
3.14. informācijas tehnoloģijas un to lietošana;
3.15. sociālpedagoģisko pētījumu metodoloģija un metodika;
3.16. radošo un sporta aktivitāšu organizācija;
3.17. dzimuma identitātes veidošanās, vardarbība un incests;
3.18. atkarību prevencija un to mazināšana;
3.19. stresa pārvaldīšana;
3.20. profesionālā ētika;
3.21. lietvedība;
3.22. vides aizsardzība;
3.23. valsts valoda;
3.24. vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī (krievu valoda un kāda no Eiropas Savienības oficiālajām valodām);
3.25. darba aizsardzība;
3.26. darba tiesiskās attiecības.
1. Prognozēt sociālo problēmu rašanos.
2. Analizēt saņemto informāciju par bērnu un jauniešu socializācijas procesu ietekmējošiem faktoriem.
3. Noformēt dokumentus atbilstoši normatīvajos aktos noteiktajām lietvedības prasībām.
4. Lietot diagnostikas metodes bērnu un jauniešu socializācijas risku noteikšanā.
5. Analizēt un atbilstoši situācijai piemērot normatīvos aktus bērnu un jauniešu tiesību aizsardzības jomā.
6. Plānot un organizēt darbu, kā arī analizēt tā izpildi.
7. Modelēt socializācijas procesa norisi bērnu un jauniešu labvēlīgas attīstības sekmēšanai.
8. Vadīt sociālpedagoģisko grupu darbu.
9. Darboties gan individuāli, gan komandā.
10. Izmantot dažādas informācijas tehnoloģijas.
11. Veikt pētniecisko darbu, analizējot un sistematizējot informāciju.
12. Sistemātiski pilnveidot savu profesionālo kvalifikāciju.
13. Ievērot profesionālās ētikas normas.
14. Sniegt pirmo palīdzību.
15. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās (krievu valodā un kādā no Eiropas Savienības oficiālajām valodām).
16. Pārvaldīt valsts valodu.
17. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas (krievu valodu un kādu no Eiropas Savienības oficiālajām valodām) saziņas līmenī.
18. Ievērot darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības un higiēnas normatīvo aktu prasības.
19. Ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
20. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.
1. Spēja identificēt bērnu un jauniešu socializācijas procesa riskus.
2. Spēja analizēt un risināt identificētās problēmas.
3. Spēja modelēt socializācijas procesu.
4. Spēja prognozēt, plānot un organizēt darbu.
5. Spēja sadarboties profesionālajā jomā.
6. Spēja veikt preventīvo darbu.
7. Spēja prognozēt sociālpedagoģiskās darbības efektivitāti.
8. Spēja izglītot bērnu tiesību aizsardzībā gan bērnus un jauniešus, gan arī pieaugušos.
9. Spēja veicināt bērnu un jauniešu atbildības un pašrealizācijas iespējas.
10. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisku vērtību sociālpedagoģiskajā jomā un analizēt un interpretēt to rezultātus.
11. Spēja analizēt un pilnveidot savu profesionālo darbību.
12. Spēja pārvaldīt valsts valodu un sazināties vismaz divās svešvalodās.
13. Spēja ievērot profesionālās ētikas normas.
14. Spēja sniegt pirmo palīdzību.
15. Spēja ievērot darba aizsardzības, ugunsdrošības un vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
16. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas.
6
6
5
Pedagogu izglītība un izglītības zinātne (14)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Pedagogu izglītība (141)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2024
Pēdējie labojumi: 09.05.2023
Ievietots: 07.05.2016