Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).
EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.
Uz Jēdzienu sadaļu
Informācija par Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrā (LKI) iekļautajām kvalifikācijām
7
7
1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
1.1. matemātika;
1.2. fizika;
1.3. saskarsmes psiholoģija;
1.4. praktiskā filozofija.
2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
2.1. plānošanas sociālekonomiskie pamati;
2.2. ekoloģija;
2.3. hidroloģija;
2.4. mērniecība;
2.5. ģeoloģija un augsnes zinātne;
2.6. ģeogrāfiskās informācijas sistēmas;
2.7. pētnieciskā darba pamati;
2.8. reģionālā un ainavu plānošana;
2.9. ēku arhitektūra;
2.10. ceļu un tiltu būvniecība;
2.11. lietišķā ekoloģija;
2.12. ūdenskrātuvju projektēšana;
2.13. sugu un biotopu aizsardzība;
2.14. profesionālie termini valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
3.1. zīmēšana, gleznošana;
3.2. projektu grafika;
3.3. datormācība;
3.4. ģeobotānika un dendroloģija;
3.5. kompozīcijas pamati;
3.6. arhitektūras un dārzu mākslas vēsture;
3.7. ainavu mācība;
3.8. ainavu arhitektūra un projektēšana;
3.9. publisko un privāto apstādījumu un parku veidošana;
3.10. ainavu analīze;
3.11. ārtelpas funkcionālais dizains;
3.12. apstādījumu augi;
3.13. ainavu menedžments;
3.14. dabīgā un mākslīgā apgaismojuma organizēšanas principi;
3.15. vides aizsardzība;
3.16. darba aizsardzība;
3.17. darba tiesiskās attiecības;
3.18. valsts valoda;
3.19. vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
1. Pārzināt visu ainavu tipu telpiskās uzbūves principus.
2. Apsekot un izvērtēt projektējamās teritorijas, iegūstot visu darbam nepieciešamo informāciju.
3. Pielietot datorprogrammas, izstrādājot projekta dokumentāciju, atspoguļojot projekta ieceri un veidojot prezentācijas.
4. Pārzināt inženiertehnisko risinājumu vispārējos principus, jaunākās tehnoloģijas un materiālus ainavu veidošanas, teritorijas labiekārtojuma un apstādījumu ierīkošanas jomā.
5. Pielietot labiekārtojuma elementus atbilstoši funkcionālajām prasībām, ainavas raksturam, vides un arhitektūras kontekstam.
6. Pārzināt Baltijas reģionā lietojamo apstādījumu augu sortimentu un to botāniskos nosaukumus latīņu valodā.
7. Pielietot augus atbilstoši to estētiskajām un bioloģiskām īpašībām, funkcionālajām prasībām, ainavas raksturam, vides un arhitektūras kontekstam.
8. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
9. Pārvaldīt valsts valodu.
10. Pārvaldīt vismaz divas svešvalodas saziņas līmenī.
11. Sniegt konsultācijas ainavu, teritorijas labiekārtojuma un apstādījumu veidošanā un saglabāšanā, skaidri un argumentēti izklāstot viedokli un pieņemtos lēmumus.
1. Spēja izprast kultūrvēsturiskās ainavas un dabas mantojuma nozīmi tautsaimniecības attīstībā.
2. Spēja izstrādāt vadlīnijas, metodiku, rekomendācijas ainavu aizsardzībai, saglabāšanai un atjaunošanai, pamatojoties uz ainavas izpēti, analīzi un saistīto nozaru speciālistu slēdzieniem.
3. Spēja veikt teritorijas pirmsprojekta izpēti, apkopojot informāciju par dabas un antropogēnajiem faktoriem, kā arī par apbūves raksturu.
4. Spēja izstrādāt projekta kompozicionālo ieceri atbilstoši veiktajai teritorijas pirmsprojekta izpētei, funkcionālajām prasībām un darba uzdevumam.
5. Spēja izstrādāt projektu publiskai un privātai ārtelpai, ietverot ceļu un laukumu plānojumu, apstādījumu plānu, vertikālo un horizontālo piesaistu plānus, labiekārtojuma elementu plānu, darbu un materiālu apjomus un specifikācijas.
6. Spēja izstrādāt projektu dokumentāciju meta, skiču un tehniskā projekta stadijās.
7. Spēja organizēt darba procesu sadarbībā ar citu nozaru speciālistiem.
8. Spēja plānot un vadīt darbu, strādāt darba grupā saskaņā ar projekta izstrādes laika grafiku.
9. Spēja sazināties un izstrādāt projektus valsts valodā un vismaz divās svešvalodās.
10. Spēja veikt pētījumus ar zinātnisku vērtību ainavu arhitektūras un plānošanas jomā.
11. Spēja strādāt saskaņā ar lietvedības, būvniecības, pieminekļu aizsardzības un dabas aizsardzības normatīvo aktu prasībām.
7
7
Arhitektūra un būvniecība (58)
Izglītības programmu grupa (ISCED)Arhitektūra un pilsētu plānošana (581)
Kvalifikācija izglītības pakāpēAugstākā izglītība
Kvalifikācijas veidsProfesionālā augstākās izglītības kvalifikācija
Pilna vai daļējaPilna kvalifikācija
Ainavu arhitekts izstrādā ainavu būvniecības ieceres dokumentus un ainavu būvprojektu, sadarbībā ar būvinženieriem plāno, organizē un vada ainavu būvniecības ieceres un būvprojekta izstrādi, veic uzdevumus, kas saistīti ar ainavu, publisko un privāto ārtelpu labiekārtojuma un apstādījumu izpēti, analīzi, attīstību, saglabāšanu, projektē ainavas, nodrošina autoruzraudzību atbilstoši būvprojektam.
Kvalifikācijas tips:Cita informācija
Aktīva kvalifikācija
Kvalifikācijas izdošanas periods: 2013-2028
Pēdējie labojumi: 25.11.2024
Ievietots: 09.05.2016