Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

– Spēj veikt intelektuālu darbību zināšanu, izpratnes, lietošanas un vienkāršas analīzes līmenī.
– Izmanto zināšanas un teorētisko izpratni plaša spektra kompleksā darbībā.
– Prot patstāvīgi iegūt un novērtēt informāciju.
– Izmanto plaša diapazona zināšanas un prasmes labi formulētu, bet nepazīstamu un neprognozējamu problēmu risinājumā.
– Ir detalizētas teorētiskās zināšanas un izpratne atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Ir plaša diapazona prasmes, profesijai būtiskās prasmes un meistarība atbilstoši profesionālajai kvalifikācijai.
– Spēj patstāvīgi veikt izpildītāja darbu, ietverot veicamā darba plānošanu un pārraudzību.
– Zina un prot lietot atbilstošās tehnoloģijas.
– Prot izmantot informācijas ieguves un apstrādes tehnoloģijas profesionālajā darbībā.
– Izkopta latviešu valodas prasme un pilnveidota svešvalodas(-u) prasme.
– Zina un izprot sava novada, Latvijas, Eiropas un pasaules vēsturiskās attīstības kopsakarības.
– Prot lietot matemātikas zināšanas un prasmes profesionālajā darbībā.
– Prot izmantot zināšanas par dabaszinātņu faktiem un likumiem profesionālajā darbībā.
– Spēj vērtēt dabā un sabiedrībā notiekošos procesus un aptvert tos sistēmā un attīstībā.
– Izprot ekoloģiskās telpas vienotības principu un profesionālajā darbībā ievēro vides aizsardzības prasības.
– Izprot tirgus ekonomikas darbības pamatprincipus.
– Prot atrast savu vietu sabiedrības ekonomiskajās struktūrās un darboties tajās.
– Izprot darba devēja un darba ņēmēja ekonomiskās attiecības un zina attiecīgos tiesību aktus.
– Ir priekšstats par Eiropas Savienības politisko uzbūvi, kā arī par vienotās ekonomiskās telpas un darbaspēka mobilitātes principiem.
– Adekvāti novērtē savas spējas.
– Plāno darbību atbilstoši apstākļiem, iespējām un savām spējām.
– Plāno laiku saskaņā ar uzdevumu.
– Prot izdarīt pamatotu izvēli un patstāvīgi pieņemt lēmumu pazīstamos un mazpazīstamos apstākļos.
– Spēj atbildēt par savas profesionālās darbības kvantitatīvo un kvalitatīvo rezultātu, uzņemas daļēju atbildību par citu veikumu.
– Darbībā ir mērķtiecīgs, sistemātisks un racionāls.
– Ir rūpīgs un precīzs.
– Spēj uzņemties iniciatīvu.

Namdaris

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Koka ēku apdares etnogrāfija.
    2. Grīdas virsmas apstrāde.
    3. Kokmateriālu klases.
    4. Loģistikas principi.
    Izpratnes līmenī:
    1. Būvprojekta dokumentācija, konstrukciju rasējumi un montāžas shēmas.
    2. Galvenās kokapstrādes operācijas ar rokas darba instrumentiem.
    3. Koksnes rukuma, raušanās, briešanas un deformācijas veidošanās iespējas
    4. Starpsienu veidi.
    5. Materiālu fizikālās īpašības.
    6. Būvmateriālu fizikālās un mehāniskās īpašības.
    7. Koka kostrukciju nestspēja.
    8. Būvmateriālu atbilstības un kvalitātes sertifikāti.
    9. Iekārtu uzbūve.
    10. Iekārtu ražība.
    11. Iekārtu veiktspēja un darbības principi.
    12. Remontmateriālu izvēle.
    Lietošanas līmenī:
    1. Būvniecības rasējumi un to lasīšana.
    2. Projekciju attēli rasējumos.
    3. Ēku elementi rasējumos un to nosacītie apzīmējumi.
    4. Galvenās būvprojektu daļas.
    5. Mērinstrumentu pielietošana.
    6. Hidroizolācijas veidi un montāža.
    7. Pamatu ģometrija un līmeņošana.
    8. Koka karkasa būvju elementi.
    9. Koka konstrukciju savienojumu veidi.
    10. Palīgierīču veidi un to pielietošana.
    11. Būvkoku izvēle.
    12. Demontāžas un montāžas shēma.
    13. Guļbūvju būvēšanas tehnoloģija.
    14. Siltumizolācijas materiālu veidi, to lietošana.
    15. Jumtu tipi, izbūves veidi un konstrukcijas.
    16. Līmeņošana.
    17. Restaurācijas principi, tehnoloģija un to dokumentēšana.
    18. Fiksācijas metodes.
    19. Durvju un logu veidi un to montāža.
    20. Blīvēšanas materiāli un to pielietošana.
    21. Iekšējās un ārējās apdares materiālu veidi un to montāža.
    22. Grīdu veidi un to ieklāšanai izmantojamie materiāli.
    23. Prasības dažādu grīdu klāšanai.
    24. Koka grīdu ieklāšanas tehnoloģijas.
    25. Koka kāpņu izgatavošanas formulas.
    26. Koka kāpņu veidi.
    27. Kāpņu vaigi, margas un rokturi.
    28. Materiālu un konstrukciju izvēles kritēriji.
    29. Materiāli un elementi starpsienu izbūvei un to montāža.
    30. Skursteņa un ventilācijas pieslēgumu veidi, iestrādes tehnoloģijas..
    31. Izolācijas, hermetizācijas materiāli un to montāža.
    32. Būves iekšsienu un ārsienu apdares materiāli un to izmantošanas tehnoloģijas.
    33. Koku sugas un to izmantošana būvniecībā.
    34. Koksnes defekti, kuri ietekmē būvkoku kvalitāti.
    35. Būvmateriāli un to pielietojamība ēkās.
    36. Pieļaujamais būvkoku mitrums.
    37. Būvniecības rasējumi un to lasīšana.
    38. Koksnes aizsardzības ķīmiskie un bioloģiskie materiāli un procesi.
    39. Būvmateriālu uzglabāšanas prasības.
    40. Stropēšanas darbu tehnoloģija.
    41. Darbs ar izklājlapu programmatūru.
    42. Materiālu un darbu izmaksu aprēķināšanas pamatprincipi.
    43. Iekšdedzes dzinēju motoru lietošanas un uzturēšanas atšķirības.
    44. Iekšdedzes dzinēju (4 un 2 taktu) darbības principi.
    45. Griezejinstrumentu asināšanas pamatprincipi.
    46. Slīpripu un griezējripu lietošana.
    47. Elektroinstrumentu veidi.
    48. Smērvielu veidi un to lietošana.
    49. Remontinstrumentu izvēle un pielietošana.
    50. Droši iekšdedzes dzinēju degvielu un eļļu uzpildes paņēmieni.
    51. Motorinstrumentu uzbūve un darbība.
    52. Elektroinstrumentu un akumulatora instrumentu darbība.
    53. Rokas, motorinstrumentu, elektroinstrumentu un akumulatoru iekārtu lietošanas principi.
    54. Rokas, motorinstrumentu, elektroinstrumentu un akumulatoru iekārtu uzglabāšanas nosacījumi.
    55. Rokas, motorinstrumentu, elektroinstrumentu un akumulatoru iekārtu apkope pirms/pēc darba.
    56. Akumulatoru uzlāde un uzglabāšana.
    VISPĀRĒJĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Sociālo attiecību dažādība.
    2. Efektīvas komunikācijas priekšnosacījumi.
    3. Darba aizsardzības sistēmas organizācija.
    Izpratnes līmenī:
    1. Vārdu krājums.
    2. Gramatikas un valodas funkcijas.
    3. Verbālās mijiedarbības veidi.
    4. Valodas stili un intonācijas iezīmes.
    5. Valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    6. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    7. Sadarbības veicināšanas principi
    8. Komandas izveide.
    9. Konfliktu novēršana.
    10. Darba apstākļi un cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums.
    11. Darba aizsardzības būtība un principi.
    12. Veselības riska faktori.
    13. Darba aizsardzības, dabas aizsardzības normatīvie akti.
    14. Ilgtspējīgas attīstības būtība.
    15. Darba tiesību būtība, nozīme un normas.
    16. Sabiedrību vienojošas vērtības.
    17. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    18. Vides aizsardzības noteikumi.
    19. Droši iekšdedzes dzinēju degvielu un eļļu uzpildes paņēmieni.
    20. Ergonomikas principi.
    21. Ergonomiskie faktori.
    Lietošanas līmenī:
    1. Valsts valoda.
    2. Svešvaloda/as.
    3. Starpkultūru mijiedarbība.
    4. Matemātikas metodes un instrumenti.
    5. Mērvienības un formas.
    6. Elektronisko saziņas līdzekļu veidi, programmas un lietošana.
    7. Lietojumprogrammas dokumentu sagatavošanā.
    8. Informācijas sistēmu drošība.
    9. Laika plānošanas paņēmieni.
    10. Efektīvas saskarsmes un sadarbības paņēmieni.
    11. Nožogojuma izvietošana un nostiprināšana.
    12. Informatīvo un brīdinājuma zīmju veidi.
    13. Darba organizācija objektā, darba organizācijas shēmas.
    14. Darba vietas aprīkojums namdara darbiem.
    15. Plānošana darba vietas iekārtošanā.
    16. Ētikas normas.
    17. Saskarsmes un uzvedības likumsakarības.
    18. Komunikācijas metodes.
    19. Darba vides riska faktoru novēršanas preventīvie pasākumi.
    20. Ugunsdrošības un elektrodroešības prasības.
    21. Biodegradējošu eļļu un degvielu lietošana.
    22. Motorinstrumentu, degvielu, eļļu pareiza transportēšana un glabāšana.
    23. Avārijas seku likvidēšanas paņēmieni.
    24. Koksnes aizsardzības līdzekļu veidi un to izmantošanas paņēmieni.
    25. Koksnes aizsardzības līdzekļu utilizēšanas pasākumi.
    26. Individuālo un kolektīvo darba aizsardzības līdzekļu pielietojums un veidi.
    27. Drošības ierīču tehniskā stāvokļa kontrole.
    28. Droši darba paņēmieni.
    29. Pirmās palīdzības sniegšana cietušajam.
    30. Ergonomiski darba paņēmieni.
    31. Darba aizsardzības prasības darbam augstumā.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes:
    1. Lasīt būvprojektu, konstrukciju rasējumus un montāžas shēmas.
    2. Nospraust objekta parametrus ražotnē.
    3. Izveidot pagaidu pamatus.
    4. Novērtēt potenciālos riskus sava darba uzdevuma izpildē.
    5. Pārbaudīt būves pamatu ģeometriju un līmeņus.
    6. Veikt būves pamatu korekciju.
    7. Uzklāt hidroizolāciju.
    8. Izgatavot rūpniecisko koka karkasu.
    9. Izgatavot amatniecisko koka karkasu.
    10. Izgatavot pildrežģi un stāvbūvi.
    11. Veikt karkasa paneļu savienošanu atbilstoši tehniskajai dokumentācijai.
    12. Montēt vienlaidu karkasa un dažādu konstrukciju elementus.
    13. Izgatavot vainagu ar stūra savienojumu.
    14. Iebūvēt vertikālās konstrukcijas.
    15. Demontēt guļbūves sienas.
    16. Montēt guļbūves sienas.
    17. Rūpnieciski ražot jumta konstrukcijas.
    18. Amatnieciski izgatavot jumta konstrukcijas.
    19. Montēt jumta konstrukcijas.
    20. Sagatavot jumta konstrukciju jumta klājumam.
    21. Atslogot bojātās konstrukcijas.
    22. Protezēt bojātās konstrukcijas.
    23. Nomainīt bojātās konstrukciju detaļas.
    24. Dokumentēt veicamos restaurācijas darbus.
    25. Montēt durvju un logu blokus.
    26. Blīvēt durvju un logu blokus.
    27. Stiprināt iekšējās apdares materiālus.
    28. Izbūvēt grīdas pamatni.
    29. Montēt koka grīdas klāju.
    30. Uzmērīt koka kāpņu vietu.
    31. Izgatavot koka kāpnes.
    32. Montēt koka kāpnes.
    33. Iebūvēt starpsienas, veicot to sajūgumu ar ārsienām un iekšsienām.
    34. Iebūvēt karkasa un ķieģeļu starpsienas baļķu sienās.
    35. Uzstādīt tvaika, putekļu, pretvēja izolāciju.
    36. Iestrādāt minerālsiltumizolācijas un dabīgos siltumizolācijas materiālus.
    37. Izbūvēt siltumizolācijas ventilāciju (sienas, jumta).
    38. Hermetizēt ēku.
    39. Izbūvēt inženierkomunikāciju kanālus.
    40. Izbūvēt fasādes ventilāciju.
    41. Apstrādāt iekšsienas ar apdares materiāliem.
    42. Aizsargāt būves ārsienas pret atmosfēras iedarbību.
    43. Uzmērīt būvkokus.
    44. Noteikt būvmateriālu tilpumu un daudzumu.
    45. Novērtēt būvmateriālu kvalitāti un izmēru atbilstību jaunbūves tehniskajai dokumentācijai.
    46. Vizuāli novērtēt esošu konstrukciju stāvokli atjaunojamajām ēkām.
    47. Orientēties tehniskajā dokumentācijā.
    48. Identificēt izmantojamo būvmateriālu atbilstību projekta prasībām.
    49. Veikt būvmateriālu mehānisko apstrādi.
    50. Veikt būvmateriālu ķīmisko un bioloģisko apstrādi.
    51. Plānot būvmateriālu plūsmu objektā.
    52. Uzglabāt būvmateriālus, nodrošinot to kvalitātes saglabāšanu.
    53. Veikt stropēšanas darbus.
    54. Orientēties tehniskajā dokumentācijā.
    55. Identificēt pieejamās alternatīvas.
    56. Aprēķināt ekonomiski izdevīgāko piedāvājumu.
    57. Pielietot darba rīkus un mehānismus atbilstoši ražotāja norādījumiem.
    58. Lietot drošus darba paņēmienus.
    59. Atlasīt darba rīkus un mehānismus konkrētam darbam.
    60. Rūpīgi pārbaudīt darba rīku un mehānismu tehnisko stāvokli.
    61. Uzasināt griezējinstrumentus.
    62. Saeļļot darbarīkus, instrumentus un mehānismus.
    63. Kopt darbarīkus.
    64. Novietot darbarīkus, instrumentus un mehānismus īslaicīgai glabāšanai paredzētajā vietā.
    65. Uzturēt optimālu eļļas līmeni motora blokā vai eļļas tvertnē.
    66. Uzturēt optimālu gaisa filtru stāvokli.
    67. Nomainīt gaisa filtru.
    68. Uzasināt griezējvirsmas.
    69. Nomainīt asmeņus.
    70. Saeļļot mehāniskos savienojumus.
    71. Iedarbināt motora un elektroinstrumentus.
    72. Pielietot instrumentus un mehānismus atbilstoši darba uzdevumam.
    73. Novērtēt nepieciešamību pēc ikdienas vai lielākiem remontiem.
    74. Uzlādēt elektroinstrumentu akumulatorus.
    75. Sagatavot darba rīkus, mehānismus un inventāru uzglabāšanai.
    76. Novietot darba rīkus, mehānismus un inventāru uzglabāšanai.
    VISPĀRĒJĀS prasmes:
    1. Sazināties valsts valodā.
    2. Sazināties mutiski un rakstiski svešvalodā.
    3. Matemātiski pamatot uzdevuma risinājumu.
    4. Modelēt plānotā uzdevuma risinājuma gaitu.
    5. Spēja lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas darba uzdevuma veikšanai.
    6. Sadarboties komandā apzinoties savu atbildību kopējā uzdevuma veikšanā.
    7. Efektīvi sadarboties dažādās vidēs.
    8. Plānot uzdevumu izpildi pēc to prioritātēm.
    9. Fiksēt veiktos uzdevumus.
    10. Izvietot objekta nožogojumu.
    11. Uzstādīt informatīvās un brīdinājuma zīmes.
    12. Izvietot pilonus, barjeras.
    13. Norobežot darba teoriju ar brīdinājuma lentu.
    14. Piemērot ētikas normas.
    15. Izmantot saskarsmes un uzvedības likumsakarības.
    16. Efektīvi komunicēt darba procesā.
    17. Veidot darba veikšanai piemērotu darba vidi.
    18. Izprast veselības kopveseluma jēdzienu un faktorus, kas ietekmē veselību.
    19. Novērtēt darba vides riska faktoru ietekmi uz veselību.
    20. Atbildēt par savu veselības stāvokli.
    21. Piemērot darba tiesisko attiecību normas.
    22. Ievērot darba aizsardzības prasības.
    23. Veikt darbus saskaņā ar elektrodrošības prasībām.
    24. Veikt darbus saskaņā ar ugunsdrošības prasībām.
    25. Ievērot motorinstrumentu lietošanas prasības.
    26. Nepiesārņot apkārtējo vidi ar degvielā, eļļām vai citiem darba šķīdumiem.
    27. Kontrolēt motorinstrumentu glabāšanas noteikumu izpildi.
    28. Lietot koksnes aizsardzības līdzekļus atbilstoši instrukcijām.
    29. Utilizēt koksnes aizsardzības līdzekļu pārpalikumus.
    30. Izvēlēties atbilstošus individuālos darba aizsardzības līdzekļus un drošības ierīces
    31. Sekot līdz darba aizsardzības līdzekļu un drošības ierīču tehniskajam stāvoklim.
    32. Pielietot ABC shēmu viskritiskāko stāvokļu novēršanai, dzīvības saglabāšanai un uzturēšanai.
    33. Sniegt pirmo palīdzību aroda negadījumos.
    34. Kontrolēt darba paņēmienus.
    35. Atbildīgi izvēlēties sev atbilstošu darba inventāru.
    36. Lietot pacēlāju.
    37. Kontrolēt inventāra un pacēlāja tehnisko stāvokli.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences:
    1. Spēja orientēties dokumentācijā, kas nepieciešama būvdarbu sagatavošanai un uzsākšanai.
    2. Spēja atbilstoši projektam izvēlēties piemērotu pagaidu izbūves vietu ēkas karkasam un ēkas konstrukcijas daļām ražotnē.
    3. Spēja atbildīgi novērtēt pamatu atbilstību ēkas karkasa būvniecībai un novērst trūkumus.
    4. Spēja precīzi veikt rūpniecisko un amatniecisko koka karkasu izgatavošanu atbilstoši tehniskajai dokumentācijai.
    5. Spēja montēt ēkas koka karkasu atbilstoši montāžas dokumentācijai.
    6. Spēja izgatavot un montēt guļbūves sienas, ievērojot sēšanās principus.
    7. Spēja rūpnieciski un amatnieciski izgatavot jumta konstrukcijas atbilstoši mezgla rasējumam.
    8. Spēja uzstādīt jumta konstrukciju atbilstoši montāžas dokumentācijai.
    9. Spēja kvalitatīvi restaurēt masīvkoka konstrukcijas, ievērojot restaurācijas principus un tehnoloģiju.
    10. Spēja kvalitatīvi uzstādīt durvju un logu blokus atbilstoši prasībām.
    11. Spēja montēt dažādus koka apdares materiālus atbilstoši darba uzdevumam.
    12. Spēja izveidot grīdas konstrukciju un ieklāt grīdu, novērtējot to piemērotību attiecīgajai telpai un apstākļiem.
    13. Spēja izgatavot un uzstādīt koka kāpnes.
    14. Spēja būvēt dažāda veida starpsienas atbilstoši plānojumam.
    15. Spēja veikt dažāda veida izolācijas darbus, ievērojot atbilstošās tehnoloģijas.
    16. Spēja kvalitatīvi veikt koka apdares darbus, nodrošinot ēkas ilgtspēju.
    17. Spēja aprēķināt darbam nepieciešamo būvmateriālu daudzumu.
    18. Spēja novērtēt būvmateriālu atbilstību un koka kostrukcijas atjaunošanas iespējas.
    19. Spēja atlasīt un sagatavot būvmateriālus būvniecībai atbilstoši projekta prasībām.
    20. Spēja organizēt būvmateriālu loģistiku, ievērojot darbu izpildes secību.
    21. Spēja veikt izmaksu optimizāciju un aprēķinu.
    22. Spēja apgūt un pielietot darba instrumentu darbības un lietošanas principus un drošus darba paņēmienus atbilstoši ražotāja norādījumiem.
    23. Spēja izvēlēties efektīvāko/piemērotāko darba rīku un mehānismu uzdotā darba uzdevuma veikšanai.
    24. Spēja uzturēt instrumentus un mehānismus darba kārtībā, nepieciešamības gadījumā veicot nelielus remontdarbus.
    25. Spēja droši un produktīvi pielietot darba rīkus, mehānismus un inventāru darba uzdevuma veikšanai.
    26. Spēja, izvērtējot uzglabāšanas apstākļus, sagatavot un novietot glabāšanai darba rīkus, mehānismus un inventāru, saglabājot to darboties spēju visā glabāšanas periodā.
    VISPĀRĒJĀS kompetences:
    1. Spēja sazināties mutiski un rakstiski valsts valodā.
    2. Spēja sazināties vienā svešvalodā.
    3. Spēja piemērot matemātisko domāšanu, modelējot darba situācijas un plānojot darba uzdevuma izpildi.
    4. Spēja pārliecinoši un droši izvēlēties un lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas darba uzdevuma veikšanai.
    5. Spēja efektīvi iesaistīties komandas darbā.
    6. Spēja veidot un kritiski analizēt mijiedarbību ar citiem cilvēkiem.
    7. Spēja patstāvīgi plānot laiku veicot uzdevumu individuāli vai komandā.
    8. Spēja racionāli organizēt darba vietu, saglabājot kārtību un tīrību objektā.
    9. Spēja aprīkot un iekārtot drošu darba vietu atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
    10. Spēja efektīvi komunicēt, nepārkāpjot profesionālās ētikas normas, uzvedības un saskarsmes principus.
    11. Spēja uzņemties atbildību par savām darba spējām, izvērtējot veselības riska faktorus.
    12. Spēja noteikt darba vides apstākļu kaitīgo ietekmi uz veselību.
    13. Spēja ievērot darba tiesību un darba aizsardzības noteikumus darba uzdevuma izpildē.
    14. Spēja ievērot elektrodrošības un ugunsdrošības prasības darba uzdevuma izpildē.
    15. Spēja atbildīgi strādāt ar instrumentiem un koksnes aizsardzības līdzekļiem, ievērojot vides aizsardzības prasības.
    16. Spēja atbildīgi un pastāvīgi lietot individuālos un kolektīvos aizsardzības līdzekļus un drošības ierīces, sekojot līdzi to tehniskajam stāvoklim.
    17. Spēja atbildīgi rīkoties ekstremālās situācijās un sniegt pirmo palīdzību.
    18. Spēja atbildīgi lietot ergonomiskus darba paņēmienus un atbilstošu inventāru.
    19. Spēja veikt darbus augstumā, paredzot iespējamos darba riskus, izvēloties tehniskā kārtība esošu inventāru un aprīkojumu, precīzi izpildot darba aizsardzības prasības.
    20. Spēja nodibināt un ievērot darba tiesiskās attiecības.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (apgūstot izglītības programmu)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
1,5 gads

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Likvidēta/Reorganizēta/Mainīts nosaukums un/vai tips:

- Cēsu Tehnoloģiju un Dizaina vidusskola

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Arhitektūra un būvniecība (58)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Būvniecība un civilā celtniecība (582)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 17.07.2020

Ievietots: 07.05.2016