Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

1

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Koksnes materiālu apstrādātājs

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. ergonomika;
    1.2. elektrotehnikas pamati;
    1.3. saskarsmes pamati.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. kokapstrādes iekārtu palīgierīču uzbūve un darbības principi;
    2.2. kokapstrādes iekārtu aizsargierīču uzbūve un darbības principi;
    2.3. kokizstrādājumu rasēšanas pamati;
    2.4. kokapstrādes tehniskie apzīmējumi un terminoloģija;
    2.5. vienkāršu koka izstrādājumu tehnoloģiskais process;
    2.6. vienkāršu detaļu izgatavošanas tehnoloģija;
    2.7. izejmateriālu veidi, īpašības un apzīmējumi;
    2.8. koku sugu veidi;
    2.9. vienkārša tehniskā dokumentācija un tehnoloģiskās kartes;
    2.10. fizikas un matemātikas pamati;
    2.11. griezējinstrumentu stiprināšanas veidi un paņēmieni;
    2.12. profesionālie termini valsts valodā.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. koksnes materiālu veidi un to īpašības;
    3.2. koksnes uzbūve un vainas;
    3.3. darba vietas uzkopšanas paņēmieni un secība;
    3.4. mērinstrumenti, kontroles instrumenti un to lietošana;
    3.5. vienkāršu kokapstrādes iekārtu uzbūve un darbības principi;
    3.6. elektrisko un rokas instrumentu uzbūve un darbības principi;
    3.7. koksnes sagataves bāzes virsmu noteikšana un uzstādīšanas veidi;
    3.8. koksnes griezējinstrumentu un abrazīvo materiālu veidi;
    3.9. koksnes griešanas process un apstrādes pamati;
    3.10. darba aizsardzība (individuālie aizsardzības līdzekļi, drošības zīmes un signāli);
    3.11. ugunsdrošības noteikumi (rīcība ugunsgrēka gadījumā);
    3.12. elektrodrošības noteikumi (rīcība elektriskās strāvas noplūdes gadījumā);
    3.13. pirmā palīdzība;
    3.14. vides aizsardzība;
    3.15. profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipi;
    3.16. darba tiesiskās attiecības;
    3.17. valsts valoda.

  • Prasmes

    1. Sadarboties un uzklausīt vadošā speciālista un citu speciālistu norādījumus.
    2. Sakārtot darba vietu pirms darba uzsākšanas, novērtēt tās gatavību darbam, uzturēt to kārtībā darba laikā.
    3. Atšķirt koku sugas, kokmateriālu veidus.
    4. Atpazīt koksnes un koksnes materiālu atbilstību darba uzdevuma veikšanai.
    5. Lasīt vienkāršus kokizstrādājumu rasējumus un saprast tehniskos apzīmējumus un profesionālos terminus.
    6. Lietot kokapstrādes mērinstrumentus.
    7. Mehāniski apstrādāt koksnes materiālus ar iestatītām kokapstrādes iekārtām, elektriskiem un rokas instrumentiem.
    8. Veikt nemehanizētos koksnes materiālu ķīmiskās aizsardzības darbus.
    9. Līmēt koksnes un koksnes materiālus.
    10. Uzturēt kārtībā koksnes materiālu apstrādes iekārtas, elektriskos un rokas instrumentus.
    11. Izgatavot vienkāršus koka izstrādājumus.
    12. Strādāt kolektīvā, ievērojot profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus.
    13. Ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    14. Lietot piemērotu darba apģērbu un individuālos aizsardzības līdzekļus.
    15. Lietot kokapstrādes iekārtās nepieciešamās aizsargierīces un palīgierīces.
    16. Veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par sava darba rezultātu.
    17. Sniegt pirmo palīdzību.
    18. Ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    19. Ievērot darba tiesisko attiecību prasības.
    20. Pārvaldīt valsts valodu.
    21. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā.

  • Kompetences

    1. Spēja atpazīt izejmateriālu atbilstību darba uzdevuma veikšanai un strādāt ar apstrādājamajam materiālam atbilstošu koksnes griezējinstrumentu.
    2. Spēja veikt nemehanizētu koksnes ķīmiskās aizsardzības materiālu uzklāšanu un līmēt sagataves.
    3. Spēja mehāniski apstrādāt koksni ar darbam sagatavotām kokapstrādes iekārtām atbilstoši darba uzdevuma prasībām.
    4. Spēja lietot mērinstrumentus un citus tehniskos līdzekļus kontrolmērījumu veikšanai.
    5. Spēja lasīt vienkāršus kokizstrādājumu konstrukciju un sagatavju rasējumus.
    6. Spēja uzturēt kārtībā kokapstrādes iekārtas.
    7. Spēja veikt darbu kvalificēta speciālista tiešā pārraudzībā, izpildot norādes un ievērojot profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus.
    8. Spēja lietot piemērotu darba apģērbu un individuālos aizsardzības līdzekļus.
    9. Spēja izprast un ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības, veikt darba pienākumus, nekaitējot savai un citu personu veselībai.
    10. Spēja izprast un ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības, veicot darba pienākumus.
    11. Spēja sagatavot darba vietu darba veikšanai un uzturēt to kārtībā.
    12. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas.
    13. Spēja sniegt pirmo palīdzību.
    14. Spēja sazināties valsts valodā.
    15. Spēja veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par sava darba rezultātu.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Bez iepriekšējās izglītības vai kvalifikācijas ierobežojuma
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (apgūstot izglītības programmu)/
Formāls (ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procedūras ietvaros)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
ne mazāk kā 480 stundas

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās izglītības iestāde:

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Sociālās integrācijas valsts aģentūras Jūrmalas profesionālā vidusskola

Izdevējiestādes:

- Jūrmalas profesionālā vidusskola

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

1

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Ražošana un pārstrāde (54)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Kokapstrādes tehnoloģijas un izstrādājumu izgatavošana (543)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Pamatizglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Kokrūpniecības (mežsaimniecība, kokapstrāde) nozare

Koksnes materiālu apstrādātājs veic koksnes pirmapstrādes, tālākapstrādes un apdares palīgdarbus speciālista uzraudzībā. Veic nemehanizētu koksnes materiālu apdari, montē un iepako koksnes izstrādājumus, izgatavo sagataves un detaļas no masīvkoksnes un koksnes plātņu materiāliem.

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācija:
Saistīta ar: DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Datorizētu kokapstrādes iekārtu operators , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Kokapstrādes iekārtu operators

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 08.05.2024

Ievietots: 04.07.2017