Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

2

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Pavāra palīgs

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Nozares iekšējie un ārējie normatīvie akti.
    2. Kvalitātes standartu prasības.
    3. Ražošanas plūsma.
    4. Mikrobioloģiskās, fizikālās un ķīmiskās vērtēšanas metodes.
    5. Produktu ražošanas tehnoloģijas (bioloģiskā saimniekošana, konvencionālā).
    6. Produktu uzturvielu raksturojums.
    7. Veselīga un sabalansēta uztura raksturojums.
    8. Materiālu un iepakojumu veidi, izvēle.
    Izpratnes līmenī:
    1. Darba uzdevuma izpildes resursi.
    2. Tehnoloģiskās iekārtas, to iedalījums.
    3. Labas higiēnas prakses vadlīnijas.
    4. Minimālās higiēnas prasības pārtikas rūpniecības uzņēmumā.
    5. Tehnoloģiskie un ražošanas procesi.
    6. Tehnoloģiskā dokumentācija.
    7. Tehnoloģiskās kartes informācija.
    8. Izejvielu un produktu raksturojums.
    9. Higiēnas prasības izejvielu un produktu pirmapstrādes procesos.
    10. Produktu un izejvielu saderība.
    11. Produktu aprites un darba laika plānošana.
    12. Tehnoloģisko procesu norise starpproduktos to sagatavošanas laikā.
    13. Ēdienu un dzērienu gatavošanas tehnoloģiskie procesi.
    14. Darba izpildes secība un laika termiņi.
    15. Veselīga dzīvesveida pamatprincipi.
    16. Ēdienreižu regularitāte.
    17. Pilnvērtīga uztura nepieciešamais uzturvielu daudzums cilvēkam.
    18. Ieteicamās enerģijas un uzturvielu devas.
    19. Latvijas kulinārijas vēsture.
    20. Vietējie produkti un to izcelsme, tradīcijas un gadskārtas.
    21. Novadu un reģionu ēdienu īpatnības.
    22. Sezonālo ēdienu cikliskā kalendāra izstrādes principi.
    23. Ēdiena izkārtošanas pamatprincipi.
    24. Ēdiena noformēšanā izmantojamie trauki, piederumi, materiāli.
    25. Noliktavu veidi un raksturojums.
    26. Tehnoloģisko iekārtu – aukstumiekārtu uzturēšana darba kārtībā.
    27. Vakuuma iepakojumu vai speciālo iepakojumu veidi un pielietojums
    28. Iepakojuma materiālu veidi, to raksturojums un izvēle.
    29. Vakuuma iepakojumu vai speciālo iepakojumu veidi un pielietojums.
    30. Uzglabāšanas režīmi un termiņi konditorejas izstrādājumiem.
    31. Produktu uzglabāšanas principi, derīguma termiņi.
    32. Riski produktu uzglabāšanas laikā.
    33. Produktu aprites un darba laika plānošana.
    Lietošanas līmenī:
    1. Darba plānu un grafiku ievērošana.
    2. Tehnoloģiskie procesi.
    3. Darba drošības prasības, lietojot tehnoloģiskās iekārtas, aprīkojumu un inventāru.
    4. Tehnoloģisko iekārtu ekspluatācijas noteikumi.
    5. Personīgās un personālās higiēnas prasības.
    6. Tīrīšanas un mazgāšanas līdzekļi.
    7. Profesionālā ētika.
    8. Profesionālā saskarsme.
    9. Darbs komandā.
    10. Sensorās vērtēšanas metodes.
    11. Produktu pieņemšanas kontroles kritēriji.
    12. Izejvielu un produktu kvalitātes rādītāji.
    13. Mērinstrumentu izmantošana.
    14. Profesionālā terminoloģija.
    15. Svaru mērvienības.
    16. Pirmapstrādes tehnoloģiskais aprīkojums un inventārs.
    17. Izejvielu un produktu pirmapstrādes veidi, to raksturojums.
    18. Produktu un izejvielu kvalitātes rādītāji.
    19. Pirmapstrādes izpildes termiņi.
    20. Izejvielu un produktu kvalitātes rādītājus
    21. Produktu raksturojošās īpašības, to raksturojums.
    22. Sensorās vērtēšanas rādītāju raksturojums.
    23. Nepieciešamo izejvielu un produktu raksturojums.
    24. Starpproduktu gatavošanas veidi un paņēmieni.
    25. Izejvielu un produktu uzglabāšanas prasības.
    26. Termiskās apstrādes pamatpaņēmieni, palīgpaņēmieni un kombinētie paņēmieni.
    27. Higiēnas prasības ēdienu gatavošanā.
    28. Auksto un karsto dzērienu gatavošanas tehnoloģija.
    29. Auksto un karsto ēdienu, uzkodu gatavošanas tehnoloģijas.
    30. Ēdienu kvalitātes izmaiņas.
    31. Kvalitātes rādītāji.
    32. Produktu apstrādes paņēmieni maksimālai uzturvērtību saglabāšanai produktos.
    33. Latvijas ēdienu prezentēšana.
    34. Ēdienu pasniegšanas tradīcijas.
    35. Ēdamās savvaļas veltes.
    36. Sezonas produktu pieejamība, lietošana uzturā un to pagatavošana.
    37. Noformēšanas pamatelementi.
    38. Dekoratīvās griešanas pamati.
    39. Ēdienu pasniegšanas temperatūras.
    40. Ēdienu pasniegšanas metodes.
    41. Ēdienu pasniegšanas secība.
    42. Iekārtas trauku uzturēšanai siltumā.
    43. Uzglabāšanas režīmi un termiņi.
    44. Marķējuma informācija produktu īslaicīgai un ilglaicīgai uzglabāšanai.
    45. Iepakošanas paņēmieni.
    46. Marķējuma informācija.
    47. Uzglabāšanas termiņi.
    48. Risku analīze.
    49. Noliktavu raksturojums.
    50. Uzglabāšanas taras, virtuves inventāra pielietojums.
    51. Mērījumu un kontroles prasības pārtikas produktu uzglabāšanai.
    52. Produktu uzglabāšanas kārtība.
    53. Produktu grupu saderība.
    54. Produktu uzglabāšanas prasības (temperatūras, mitrums, ilgums, u.c.).
    55. Produktu un izejvielu realizācijas termiņi.
    VISPĀRĒJĀS zināšanas:
    Priekšstata līmenī:
    1. Sociālo attiecību dažādība.
    2. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    3. Darba aizsardzības sistēmas organizācija.
    4. Nozares iekšējie un ārējie normatīvie akti
    5. Uzņēmējdarbību regulējošie normatīvie akti.
    6. Plānošanas un lēmumu pieņemšanas principi.
    Izpratnes līmenī:
    1. Vārdu krājums.
    2. Gramatikas un valodas funkcijas.
    3. Verbālās mijiedarbības veidi.
    4. Valodas stili un intonācijas iezīmes.
    5. Valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    6. Sadarbības veicināšanas principi
    7. Komandas izveide.
    8. Konfliktu novēršana.
    9. Normatīvie akti informācijas tehnoloģiju jomā.
    10. Datora un biroja tehnikas darbības principi.
    11. Darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības, dabas un vides aizsardzības normatīvie akti.
    12. Ilgtspējīgas attīstības būtība.
    13. Darba apstākļi un cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums.
    14. Ugunsdrošības aizsardzības līdzekļi un to pielietošana.
    15. Ergonomikas pamatprincipi.
    16. Darba vides riska faktori un novērtēšanas metodes.
    17. Atkritumu šķirošanas nepieciešamība.
    18. Ekonomiskie resursi un ekonomikas pamatproblēmas.
    19. Komercdarbības veidi.
    20. Biznesa plāna loma uzņēmējdarbībā.
    21. Darbinieka motivēšanas un talantu attīstīšanas nozīme darba kvalitātes paaugstināšanā.
    Lietošanas līmenī:
    1. Laika plānošana.
    2. Valsts valoda.
    3. Svešvaloda.
    4. Starpkultūru mijiedarbība.
    5. Laika plānošanas paņēmieni.
    6. Efektīvas saskarsmes un sadarbības paņēmieni.
    7. Lietišķās komunikācijas process.
    8. Lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
    9. Darbs ar biroja tehniku.
    10. Informācijas sistēmu drošība.
    11. Datoru drošības programmas.
    12. Darba vides riska faktoru novēršanas preventīvie pasākumi.
    13. Elektrodrošības noteikumi.
    14. Drošības signāli un zīmes.
    15. Darba aizsardzības līdzekļi un to pielietošana.
    16. Individuālo un kolektīvo aizsardzības līdzekļu lietošanas prasības.
    17. Droši un ergonomiski darba paņēmieni.
    18. Pirmā palīdzība.
    19. Rīcība ārkārtas situācijā.
    20. Rēķināšana.
    21. Mērvienības un formas.
    22. Matemātikas metodes un instrumenti.
    23. Uzņēmuma darba organizācija.
    24. Darbu secības plānošana.
    25. Tirgzinības pamati.
    26. Mācīšanās stratēģijas.
    27. Pašvērtējuma principi.

  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes:
    1. Iepazīties ar dienas plānu un darba uzdevumiem.
    2. Plānot darba uzdevumu racionālu izpildi dažādos termiņos sadarbībā ar pavāru.
    3. Atbildīgi izvērtēt resursu pieejamību.
    4. Sagatavot tehnoloģiskās iekārtas un inventāru darbam atbilstoši darba uzdevumam.
    5. Izvērtēt tehnoloģiskā aprīkojuma, inventāra gatavību darbam.
    6. Informēt atbildīgo darbinieku par tehnoloģiskā aprīkojuma, inventāra tehniskajām nepilnībām.
    7. Piemērot personīgās higiēnas prasības.
    8. Ievērot personālhigiēnas prasības.
    9. Atbildīgi lietot darbā individuālos aizsardzības līdzekļus, t.sk aizsargtērpu.
    10. Veikt regulāru veselības stāvokļa pārbaudi.
    11. Pielietot atbilstošus tīrīšanas un mazgāšanas līdzekļus.
    12. Ievērot uzņēmuma telpu, iekārtu un aprīkojuma tīrīšanas un dezinfekcijas plānu.
    13. Ievērot tehnoloģisko procesu izpildes prasības.
    14. Lasīt tehnoloģiskās kartes.
    15. Precīzi un secīgi veikt savas darba uzdevumus
    16. Analizēt saņemto uzdevumu kopā ar pavāru un kolēģiem.
    17. Noskaidrot darba uzdevuma saturu un izpildes termiņus.
    18. Veikt darbus, ievērojot pavāra norādījumus.
    19. Veikt profesionālos darba uzdevumus, ievērojot racionālu laika sadalījumu.
    20. Ievērot izejvielu un produktu pieņemšanas noteikumus.
    21. Atbildīgi novērtēt iepakojumu un tā stāvokli.
    22. Precīzi nolasīt marķējuma informāciju.
    23. Sagatavot mērinstrumentus darba procesam.
    24. Precīzi svērt un dozēt izejvielas un produktus, ievērojot tehnoloģiskās kartes prasības.
    25. Pielietot izejvielām un produktiem atbilstošu pirmapstrādes veidu.
    26. Veikt izejvielu un produktu pirmapstrādi atbilstoši darba uzdevumam.
    27. Ievērot higiēnas prasības veicot pirmapstrādi.
    28. Noteikt izejvielu atbilstību, ievērojot tehnoloģiskās kartes un pavāra norādījumus
    29. Īstenot izejvielām atbilstošos pirmapstrādes procesus.
    30. Uzraudzīt produktu un izejvielu kvalitāti pirmapstrādes laikā.
    31. Ievērot darba izpildes laiku termiņus.
    32. Izvērtēt sensori izejvielu raksturojošās īpašības un kvalitātes rādītājus pēc noteiktiem kritērijiem.
    33. Informēt atbildīgo darbinieku par neatbilstību izejvielu kvalitātes prasībās.
    34. Pārbaudīt kvantitatīvi un kvalitatīvi sagatavotās ražošanai izejvielas, produktus, piedevas un materiālus.
    35. Gatavot starpproduktus.
    36. Ievērot sagatavoto izejvielu un starpproduktu uzglabāšanas prasības un nosacījumus.
    37. Rūpīgi novērtēt sagatavoto izejvielu un produktu kvalitātes rādītājus.
    38. Gatavot starpproduktus, ievērojot tehnoloģiskās kartes un pavāra norādījumus.
    39. Izvērtēt ēdienu, piedevu un dzērienu gatavošanas sagatavotās izejvielas, produktus atbilstoši tehnoloģiskajai kartei.
    40. Ievērot ēdienu un dzērienu tehnoloģiskos procesus.
    41. Gatavot atbilstoši produkta veidam:
    ̶ gaļas, mājputnu un subproduktu (t.sk. meža dzīvnieki un putni) ēdienus;
    ̶ zivju un jūras produktu ēdienus;
    ̶ dārzeņu, augļu (t.sk. savvaļas) ēdienus;
    ̶ pākšaugu, graudu un graudu pārstrādes produktu ēdienus;
    ̶ miltu ēdienus;
    ̶ piena, piena produktu un olu ēdienus;
    ̶ veģetārus, diētiskus ēdienus (bezglutēna u.c.).
    42. Gatavot atbilstoši ēdiena veidam
    ̶ aukstās un karstās uzkodas;
    ̶ mērces;
    ̶ zupas;
    ̶ otros ēdienus ( t.sk. zivju, gaļas, dārzeņu, graudu, miltu u.c.);
    ̶ saldos ēdienus;
    ̶ dzērienus.
    43. Ievērot tehnoloģiskajās kartēs noteikto darba izpildes secību.
    44. Ievērot darba izpildes laiku termiņus.
    45. Novērtēt gatavo ēdienu un dzērienu kvalitātes rādītājus.
    46. Piemērot veselīga uztura gatavošanas pamatprincipus ikdienā.
    47. Dažādot ēdienu gatavošanā izmantojamos produktus.
    48. Lietot ēdienu gatavošanā produktus no visām pārtikas produktu grupām.
    49. Izmantot/pielietot augu valsts produktus ikdienas ēdienreizēs.
    50. Atbildīgi rūpēties par Latvijas, novadu un reģionālo, kulinārā mantojuma saglabāšanu.
    51. Popularizēt reģionālos ēdienus, tradīciju un gadskārtu ēdienus.
    52. Ievērot ēdienu raksturīgās gatavošanas, noformēšanas un pasniegšanas tradīcijas.
    53. Izmantot ēdienu gatavošanā, noformēšanā un pasniegšanā Latvijā audzētus un ražotus produktus, savvaļas produktus.
    54. Gatavot vienkāršus un tradicionālus ēdienus izmantojot sezonālus (raksturīgus, Latvijai) produktus.
    55. Izvēlēties traukus atbilstoši ēdiena un pasniegšanas veidam.
    56. Kārtot ēdiena sastāvdaļas atbilstoši tehnoloģiskajai kartei un pasniegšanas veidam.
    57. Ievērot atbilstošu ēdiena pasniegšanas veidu.
    58. Precīzi veikt ēdiena sagatavošanu izsniegšanai.
    59. Nodrošināt ēdiena pasniegšanas temperatūras.
    60. Atbildīgi novērtēt tehnoloģisko iekārtu, noliktavu, to inventāra un aprīkojuma stāvokli (higiēna u.c. rādītāji).
    61. Ievērot noliktavu temperatūras režīmus, uzglabāšanas prasības.
    62. Sagatavot materiālus un marķēšanas informāciju.
    63. Iepakot un marķēt produktus pēc noteiktiem kritērijiem.
    64. Uzraudzīt uzglabāšanas režīmus un derīguma termiņus.
    65. Ievietot noliktavā, ievērojot aprites secību.
    66. Sagatavot starpproduktus un gatavos izstrādājumus iepakošanai vakuumā vai speciālajos iepakojumos.
    67. Pārbaudīt iepakojamā materiāla atbilstību paredzētajam pielietojumam.
    68. Iepakot produktu atbilstoši tehnoloģiskai instrukcijai un iekārtu ekspluatācijas instrukcijai.
    69. Ievērot gatavo izstrādājumu un starpproduktu uzglabāšanas temperatūru un termiņu.
    70. Ievērot marķējumu un tā informāciju uzglabāšanā.
    71. Izvietot produktu grupas noliktavās pēc rotācijas principa, ievērojot saderību.
    72. Precīzi ievērot produktu derīguma termiņus.
    73. Ievērot ražošanas plūsmas un to secību.
    74. Ievērot produktu un izejvielu apriti ražošanas procesā un laikā.
    75. Piedalīties produktu uzskaitē virtuvē.
    VISPĀRĒJĀS prasmes:
    1. Veikt darbus atbilstoši dienas plānam.
    2. Veikt darbus, ievērojot racionālu laika sadalījumu.
    3. Sazināties valsts valodā.
    4. Lietot profesionālo terminoloģiju darba uzdevumu veikšanai.
    5. Sazināties mutiski un rakstiski vienā svešvalodā.
    6. Lietot profesionālo terminoloģiju vismaz vienā svešvalodā.
    7. Sadarboties komandā apzinoties savu atbildību kopējā uzdevuma veikšanā.
    8. Efektīvi sadarboties dažādās vidēs un situācijās, veicot profesionālos pienākumus.
    9. Kritiski un radoši domāt.
    10. Racionāli plānot savu un komandas laiku.
    11. Identificēt stresa rašanās cēloņus.
    12. Lietot datoru un biroja tehniku profesionālo darba uzdevumu veikšanai..
    13. Mērķtiecīgi apstrādāt informāciju, izvēloties piemērotāko risinājumu.
    14. Atbildīgi apmainīties ar informāciju.
    15. Patstāvīgi sagatavot savai kompetencei atbilstošos profesionālos dokumentus un organizēt to plūsmu, izmantojot lietojumprogrammas.
    16. Atrast nepieciešamo informāciju interneta resursos, datu nesējos.
    17. Izvērtēt kritiski informācijas ticamību.
    18. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības un vides aizsardzības prasībām.
    19. Lietot darbā individuālos aizsardzības līdzekļus, t.sk. aizsargtērpu.
    20. Novērtēt darba vides riska faktoru ietekmi uz veselību.
    21. Ievērot darba likumdošanas prasības.
    22. Ievērot uzņēmuma darba iekšējās kārtības noteikumus.
    23. Ievērot prasības ražošanas procesā radušos atkritumu šķirošanai.
    24. Pielietot ugunsdrošības, civilās aizsardzības un elektrodrošība noteikumus, veicot konditora pienākumus.
    25. Pielietot ugunsdrošības aizsardzības līdzekļus.
    26. Piemērot ergonomikas prasības darba vietas iekārtošanā.
    27. Sagatavot darba vietu drošai darba veikšanai.
    28. Uzturēt patstāvīgā darba kartībā darba vietu un aprīkojumu.
    29. Pielietot ABC-shēmu viskritiskāko stāvokļu novēršanai, dzīvības saglabāšanai un uzturēšanai.
    30. Sniegt pirmo palīdzību aroda negadījumos.
    31. Pielietot matemātiskos aprēķinus.
    32. Veidot tehnoloģiskās kartes, matemātiski pamatojot aprēķinus.
    33. Kritiski un radoši domāt.
    34. Personīgi iesaistīties jaunu ideju (t.sk. ēdienu) radīšanā, izrādot iniciatīvu.
    35. Argumentēti definēt prioritātes.
    36. Efektīvi plānot resursus.
    37. Izvērtēt ekonomiskos riskus.
    38. Pieņemt lēmumus par problēmu risinājumu konkrētās situācijās.
    39. Izvērtēt profesionālo pieredzi un savas karjeras izaugsmes iespējas.
    40. Kritiski izvērtēt un izmantot iegūto informāciju profesionālajā darbībā.
    41. Pielietot dažādas mācīšanās stratēģijas.
    42. Sekot aktualitātēm ēdināšanas sektorā.

  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences:
    1. Spēja veikt darba uzdevumu, izvērtējot darba plānu.
    2. Spēja sagatavot tehnoloģiskās iekārtas, aprīkojumu un inventāru darba uzdevumu izpildei.
    3. Spēja uzturēt darba vietu un vidi atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
    4. Spēja precīzi ievērot tehnoloģisko karšu prasības un tehnoloģisko procesu kopējā ražošanas procesā.
    5. Spēja atbildīgi sadarboties ar kolēģiem darba un laika plānošanā uzdevumu izpildei.
    6. Spēja pieņemt produktus no noliktavas, ievērojot pavāra norādījumus.
    7. Spēja precīzi svērt un dozēt produktus un izejvielas, ievērojot tehnoloģisko karšu nosacījumus.
    8. Spēja veikt izejvielu un produktu pirmapstrādi, pielietojot atbilstošu pirmapstrādes veidu.
    9. Spēja ievērot izejvielu un produktu uzglabāšanas režīmus un prasības pirmapstrādes procesos.
    10. Spēja izvērtēt izejvielu un produktu kvalitātes rādītājus, izmantojot sensorās vērtēšanas metodes.
    11. Spēja sagatavot izejvielas un produktus ražošanas procesam atbilstoši darba uzdevumam.
    12. Spēja sagatavot dažādus starpproduktus, ievērojot tehnoloģiskos procesus un pavāra norādījumus..
    13. Spēja gatavot ēdienus, piedevas un dzērienus atbilstoši produktu un ēdienu veidiem, ievērojot tehnoloģisko karšu prasības un pavāra norādījumus..
    14. Spēja reaģēt uz ēdienu kvalitātes izmaiņām gatavošanas laikā.
    15. Spēja pēc norādījumiem piemērot veselīga uztura pamatprincipus dažādu ēdienu gatavošanā.
    16. Spēja atbildīgi rūpēties par Latvijas kulinārā mantojuma saglabāšanu, ievērojot novadu, reģionu ēdienu gatavošanas īpatnības.
    17. Spēja pēc norādījumiem noformēt ēdienus, izvēloties tiem atbilstošus traukus, piederumus un noformēšanas materiālus.
    18. Spēja sagatavot dažādus ēdienus pasniegšanai atbilstoši norādījumiem un pasniegšanas metodei.
    19. Spēja nodrošināt tehnoloģisko iekārtu un telpu gatavību dažādu produktu uzglabāšanai.
    20. Spēja pēc norādījumiem pielietot atbilstošu produktu uzglabāšanai paredzēto marķējumu un iepakojumu.
    21. Spēja iepakot uzglabāšanai vakuumā un speciālajos iepakojumos starpproduktus un gatavos izstrādājumus.
    22. Spēja nodrošināt gatavo izstrādājumu un starpproduktu uzglabāšanas režīmus un termiņus, kontrolējot to kvalitāti uzglabāšanas laikā.
    23. Spēja precīzi ievērot saderību un produkta uzglabāšanas principus un derīguma termiņus uzglabāšanas procesā.
    24. Spēja ievērot izejvielu aprites secību un ražošanas plūsmas saistību ražošanas procesos.
    VISPĀRĒJĀS kompetences:
    1. Spēja sadarboties ar kolēģiem darbu plānošanā un izpildē.
    2. Spēja izteikt un interpretēt jēdzienus, domas, faktus un viedokli gan mutiski, gan rakstiski valsts valodā.
    3. Spēja sazināties vismaz vienā svešvalodā profesionālo darba uzdevumu veikšanai.
    4. Spēja efektīvi iesaistīties komandas darbā, ievērojot profesionālās ētikas un komunikācijas principus.
    5. Spēja pārliecinoši un droši izvēlēties un lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas profesionālo darba uzdevuma veikšanai.
    6. Spēja ievērot darba tiesību, darba, vides, ugunsdrošības, civilās aizsardzības un elektrodrošības noteikumus, ievērojot normatīvo aktu prasības.
    7. Spēja sniegt pirmo palīdzību un rīkoties ārkārtas situācijā.
    8. Spēja pielietot matemātiskos aprēķinus darba uzdevuma veikšanai.
    9. Spēja radīt jaunas idejas un pieņemt pamatotus lēmumus konkrētās situācijās savas profesionālās darbības jomā.
    10. Spēja plānot un pieņemt lēmumus savas profesionālās karjeras veidošanā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
No 15 gadu vecuma, sekmju izraksts par daļēji apgūtu pamatizglītību VAI Apliecība par pamatizglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām) vai Formāls (caur ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procesu, kārtojot kvalifikācijas eksāmenu profesijā)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
ne mazāk kā 480 vai ne mazāk kā 640 stundas
Papildinformācija 

Ar 2018.gada profesionālā kvalifikācija “Pavāra palīgs” tiek īstenota atbilstoši 3LKI līmeņa prasībām.

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Sociālās integrācijas valsts aģentūras Jūrmalas profesionālā vidusskola

- Profesionālās izglītības kompetences centrs "Liepājas Valsts tehnikums"

- Valmieras tehnikums

- Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rīgas Tūrisma un radošās industrijas tehnikums"

Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde:

- SIA "DIJA" Mācību centrs

- Mācību centrs "FIBRA"

- Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde "BRUS"

Izdevējiestādes:

- Mācību centrs "BUTS"

- Daugavpils Tehnoloģiju un tūrisma tehnikums

- Liepājas Valsts tehnikums

- Rīgas Stila un modes tehnikums

- Jūrmalas profesionālā vidusskola

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

2

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Individuālie pakalpojumi (81)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Viesnīcu un restorānu serviss (811)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Pamatizglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 06.03.2024

Ievietots: 20.03.2019