Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Mācīšanās rezultātus veido saskaņā ar attiecīgo profesijas standartu: Profesiju standartu reģistrs

 

Vizuālā tēla stilists

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. modes, stila, frizūru un grima vēsture;
    1.2. skaņas un gaismas izmantošana vienota tēla veidošanā;
    1.3. darba vides iespējamie riski.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. modes un stila aktuālās tendences;
    2.2. vispārpieņemtās auguma un sejas proporcijas;
    2.3. sejas ādas tipi, uzbūve un kopšana;
    2.4. kopjošās un dekoratīvās kosmētikas produkti, instrumenti un piederumi;
    2.5. apģērba komplektācijas principi;
    2.6. matu kopšanas un veidošanas produkti, instrumenti un piederumi, matu krāsas un ilgviļņu sastāvi;
    2.7. dabisko un mākslīgo matu specifika;
    2.8. ķermeņa un sejas apgleznošanas krāsas, materiāli un tehnoloģijas;
    2.9. koptēla veidošanas materiālu īpašības, sastāvs un apstrāde;
    2.10. tērpu, aksesuāru un citu materiālu iegādes vietas un to specifika;
    2.11. indivīdu psiholoģiskie tipi;
    2.12. sociālās grupas un to stila specifika;
    2.13. verbālā un neverbālā saskarsme;
    2.14. kompozīcijas likumi;
    2.15. darba vietas apgaismojuma īpatnības;
    2.16. komandas veidošanas un darba principi;
    2.17. nodokļi un to veidi;
    2.18. profesionālie termini valsts valodā un vienā svešvalodā.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. stilista darba tehnoloģiskie procesi, līdzekļi, piederumi un to lietojums;
    3.2. profesionālā un vispārējā ētika;
    3.3. darba aizsardzība (ergonomika, elektrodrošības noteikumi, ugunsdrošības noteikumi, drošības zīmes un ierīces);
    3.4. vides aizsardzība;
    3.5. klienta individuālā faktūra;
    3.6. auguma mērījumu metodes un instrumenti;
    3.7. auguma un sejas formas, to proporciju saskaņošanas principi;
    3.8. asociatīvie raksturojumi – šifri;
    3.9. krāsu mācība;
    3.10. krāsu testēšanas metodes;
    3.11. telpiskuma radīšanas pamatprincipi;
    3.12. kopjošās un dekoratīvās kosmētikas produkti, instrumenti un piederumi;
    3.13. tērpa stilistika;
    3.14. figūras korekcija ar apģērba un aksesuāru palīdzību;
    3.15. drapēšanas darbu tehnoloģija un pielietojamie instrumenti;
    3.16. frizūras izveide atbilstoši sejas un galvas formai, auguma proporcijām, matu struktūrai un krāsai, vecumam, stilam;
    3.17. sejas morfoloģija un korekcija;
    3.18. grima izveide atbilstoši sejas formai, ādas tipam un krāsu kolorītam, vecumam, stilam;
    3.19. kino, foto, teātra, TV grimu specifika;
    3.20. frizūru un grimu tehnoloģijas;
    3.21. matu ķīmiskās apstrādes tehnoloģija;
    3.22. pastiža izstrādājumi;
    3.23. butaforiju veidošanas tehnoloģija, materiāli un instrumenti;
    3.24. koptēla veidošanas specefektu produkti un to pielietojums;
    3.25. dekorāciju piemērošana koptēla veidošanai;
    3.26. darbs ar klientu atbilstoši daudzveidīgajai uzdevumu specifikai;
    3.27. stilista pieredzes materiālu apkopojuma iespējas;
    3.28. elektroniskie informācijas meklēšanas un atlases līdzekļi;
    3.29. darba secības un darba laika organizācija;
    3.30. darba vides kultūra un personiskā higiēna;
    3.31. iespējamās materiālu izraisītās blakusparādības un alerģiskās reakcijas un to pamatpazīmes;
    3.32. dezinfekcijas tehnoloģijas, līdzekļi, instrumenti, aparatūra un to lietošana;
    3.33. pozitīvas saskarsmes veidošana;
    3.34. kalkulācijas metodes;
    3.35. valsts valoda;
    3.36. viena svešvaloda saziņas līmenī.

  • Prasmes

    1. Izprast klienta vēlmes un vajadzības, nosakot koptēla veidošanas specifiku.
    2. Veikt klienta sejas un auguma mērījumus, noteikt to proporcijas, noformēt klienta anketu.
    3. Noteikt klienta psiholoģisko tipu, individuālo stilu un krāsu paleti.
    4. Izvirzīt idejas, veidot iztēlē priekšstatu par veidojamo koptēlu, argumentēti prezentēt koptēla ieceri.
    5. Veidot apģērbu, frizūru, sejas un ķermeņa noformējumu skices.
    6. Izmantot asociatīvos tēlu raksturojumus – šifrus vajadzīgā koptēla veidošanai.
    7. Pieņemt lēmumu par veicamajiem darbiem, secību, metodēm un līdzekļiem koptēla veidošanā.
    8. Ievērot aktuālās modes tendences un izmantot jaunākās tehnoloģijas koptēla veidošanā.
    9. Komplektēt apģērbu koptēla veidošanai un veidot tērpu mulāžu.
    10. Veidot frizūru atbilstoši koptēla prasībām.
    11. Izmantot atbilstošas materiālu apstrādes un vizāžas darbu tehnoloģijas koptēla veidošanai.
    12. Veidot vienota stila koptēlu, piemeklējot atbilstošu vidi, butaforijas, skaņu un gaismu.
    13. Veidot savu vizuālā tēla stilista pieredzes materiālu apkopojumu.
    14. Lietot informācijas meklēšanas un atlases līdzekļus koptēla veidošanas vajadzībām.
    15. Izvēlēties koptēla veidošanai nepieciešamos materiālus un aprēķināt to izmaksas.
    16. Pieņemt lēmumu par nepieciešamo speciālistu piesaistīšanu koptēla veidošanai un strādāt komandā.
    17. Orientēties ar koptēla veidošanu saistīto uzņēmumu piedāvājumā.
    18. Iekārtot un uzturēt tīru darba vietu, izmantot atbilstošus dezinfekcijas līdzekļus un aparatūru, ievērot personisko higiēnu.
    19. Veikt darba pienākumus, nekaitējot savai, klientu un citu personu veselībai.
    20. Atpazīt izmantojamo produktu un materiālu blakusparādības un noteikt to iestāšanos.
    21. Ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    22. ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    23. Sniegt pirmo palīdzību.
    24. Pārvaldīt valsts valodu.
    25. Pārvaldīt vienu svešvalodu profesionālās saziņas līmenī.
    26. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vienā svešvalodā.
    27. Lietišķas sarunas laikā veidot pozitīvu saskarsmi ar klientu.
    28. Veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par sava darba rezultātu.
    29. Ievērot profesionālās un vispārējās ētikas principus.
    30. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.

  • Kompetences

    1. Spēja pozitīvas saskarsmes rezultātā mērķtiecīgi iepazīt klienta vēlmes, vajadzības un iespējas.
    2. Spēja vizualizēt asociatīvo koptēlu atbilstoši uzdevumam.
    3. Spēja prezentēt koptēla ieceri un radoši to pilnveidot sadarbībā ar klientu.
    4. Spēja pieņemt lēmumu par veicamajiem darbiem, to secību, atbilstošākajiem līdzekļiem, tehnoloģijām un materiāliem koptēla veidošanā.
    5. Spēja komplektēt tērpu un aksesuārus koptēla veidošanai.
    6. Spēja veidot frizūru un grimu koptēla veidošanai.
    7. Spēja apgleznot seju un augumu koptēla veidošanai.
    8. Spēja pieskaņot vidi vienota koptēla veidošanai.
    9. Spēja iekārtot darba vidi koptēla radīšanai.
    10. Spēja plānot koptēla izstrādes budžetu, sastādīt izmaksu tāmi un noteikt pakalpojuma cenu.
    11. Spēja sadarboties koptēla veidošanā ar nepieciešamajiem speciālistiem.
    12. Spēja sekot līdzi aktuālajām modes tendencēm un jaunākajām tehnoloģijām, izmantojot dažādus informatīvos avotus.
    13. Spēja ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības un veikt darba pienākumus, nekaitējot savai, klientu un citu personu veselībai.
    14. Spēja ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības un veikt darba pienākumus, nekaitējot videi.
    15. Spēja sniegt pirmo palīdzību.
    16. Spēja lietot profesionālo terminoloģiju.
    17. Spēja veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par sava darba rezultātu.
    18. Spēja ievērot profesionālās un vispārējās ētikas principus.
    19. Spēja sazināties valsts valodā un vienā svešvalodā.
    20. Spēja ievērot darba tiesisko attiecību normas.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (apgūstot izglītības programmu)/
Formāls (ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procedūras ietvaros)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
ne mazāk kā 640 vai ne mazāk kā 960 stundas (640 st. nozīmē 2. PKL, 960 st. atbilst 3. PKL)

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde:

- Mācību centrs "ELISANDA"

- Profesionālā stilistu skola

- Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Skola-studija "Create in Riga""

- Profesionālās pilnveides un tālākizglītības iestāde "Profesionālā skaistuma skola"

Izdevējiestādes:

- Imidža skola-studija "Unastyle"

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Individuālie pakalpojumi (81)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Skaistumkopšanas pakalpojumi (815)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Skaistumkopšanas nozare


Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 24.07.2023

Ievietots: 07.05.2016