Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Autodiagnostiķis

  • Zināšanas

    PROFESIONĀLĀS zināšanas

    Izpratnes līmenī:

    1. Kolektīvo aizsardzības līdzekļu izmantošana.

    Lietošanas līmenī:

    1. Individuālo aizsardzības līdzekļu izvēle un lietošana.
    2. Psiholoģijas pamati.
    3. Profesionālā ētika.
    4. Automobiļa defektu veidi, to izpausmes.
    5. Defektu fiksēšana fotografējot.
    6. Dokumentu pārvaldība.
    7. Uzņēmuma iekšējo darba procesu organizācija.
    8. Automobiļa papildaprīkojuma ietekme uz automobiļa tehnisko stāvokli.
    9. Gaitas akumulatoru uzbūve un ekspluatācijas noteikumi.
    10. Sašķidrinātās propāna gāzes (LPG) un saspiestās dabas gāzes( CNG) barošanas iekārtu uzbūve un ekspluatācijas noteikumi.
    11. Automobiļa aprīkojuma darbība.
    12. Braukšanas cikla (testa brauciena) pamatprincipi.
    13. Braukšanas cikla (testa brauciena) pamatprincipi.
    14. Mērījumu bloku struktūra.
    15. Kļūdu rašanās cēloņsakarības.
    16. Programmatūras atjaunināšanas procedūras.
    17. Elektronisko sistēmu mezglu adaptēšana un kalibrēšana.
    18. Automobiļu augstsprieguma sistēmu uzbūve un darbības principi.
    19. Augstsprieguma sistēmu shēmu uzbūve.
    20. Augstsprieguma iekārtu diagnostikas metodes.
    21. Sašķidrinātās propāna gāzes (LPG) un saspiestās dabas gāzes (CNG) barošanas sistēmu uzbūve un darbības principi.
    22. Sašķidrinātās propāna gāzes (LPG) un saspiestās dabas gāzes (CNG) barošanas iekārtu diagnostikas metodes.

    Lietošanas līmenī:

    1. Atslēdznieka instrumentu lietošanas noteikumi.
    2. Diagnostikas iekārtu, stendu un instrumentu lietošanas noteikumi.
    3. Saskarsmes paņēmieni.
    4. Klienta vajadzību noskaidrošanas metodes.
    5. Rasējumu veidošanas pamatprincipi.
    6. Elektrisko, hidraulisko un pneimatisko shēmu veidošanas principi.
    7. Automobiļa apskates rezultātu dokumentēšana.
    8. Automobiļa uzbūve.
    9. Tehniskā terminoloģija svešvalodā.
    10. Tehnisko datu bāzu struktūras veidošanas pamatprincipi.
    11. Informācijas atlases metodes datu bāzēs/sistēmās.
    12. Tehnisko ziņojumu sagatavošanas principi.
    13. Automobiļa sistēmu darbība.
    14. Remonta kvalitātes pārbaudes principi.
    15. Remonta dokumentācijas noformēšanas principi.
    16. Automobiļa virsbūves vizuālās novērtēšanas metodes.
    17. Automobiļa salona novērtēšanas metodes.
    18. Automobiļa barošanas sistēmu ekspluatācijas noteikumi.
    19. Elektroiekārtu ekspluatācijas noteikumi.
    20. Blakus faktoru ietekme uz automobiļa darbību (temperatūra, mitrums, svešķermeņi.utt).
    21. Automobiļa ekspluatācijas tehniskie noteikumi.
    22. Ceļu satiksmes noteikumi.
    23. Ritošās daļas ekspluatācijas tehniskie noteikumi.
    24. Automobiļa vadības iekārtu tehniskie noteikumi.
    25. Tehniskās prasības automobiļa gaismas ierīcēm.
    26. Ekspluatācijas šķidrumu pārbaudes metodes.
    27. Ekspluatācijas šķidrumu kvalitātes vizuālās pazīmes.
    28. Defektu raksturīgās pazīmes.
    29. Diagnostikas iekārtu lietošanas pamatprincipi.
    30. Tehnisko datu bāzu struktūra.
    31. Kļūdu reģistrēšanas algoritmi.
    32. Diagnostikas un speciālo instrumentu katalogu izmantošana.
    33. Atslēdznieka instrumentu lietošanas metodes.
    34. Mērinstrumentu lietošanas noteikumi.
    35. Diagnostikas iekārtu un mērinstrumentu lietošanas instrukcija.
    36. Diagnostikas iekārtu apkopju veikšanas noteikumi.
    37. Iekārtu un instrumentu apkopju periodiskums.
    38. Ražotāja noteiktā metodika diagnostikas veikšanai.
    39. Automobiļu elektroiekārtu uzbūve un darbības principi.
    40. Elektroshēmu veidi un uzbūves principi.
    41. Elektroiekārtu diagnostikas metodes.
    42. Automobiļu elektronisko vadības sistēmu uzbūve un darbības principi.
    43. Elektronisko vadības sistēmu shēmu uzbūves principi.
    44. Elektronisko vadības sistēmu diagnostikas metodes.
    45. Automobiļu vadības iekārtu uzbūve un darbības principi.
    46. Automobiļu balstiekārtas uzbūve un darbības principi.
    47. Stūres iekārtu diagnostikas metodes.
    48. Bremžu iekārtu diagnostikas metodes.
    49. Balstiekārtu diagnostikas metodes.
    50. Automobiļu hidraulisko un pneimatisko vadības sistēmu uzbūve un darbības principi.
    51. Automobiļu hidraulisko un pneimatisko shēmu analīze.
    52. Automobiļu hidraulisko un pneimatisko vadības sistēmu diagnostikas metodes.
    53. Augstsprieguma baterijas novērtēšanas metodes.
    54. Sašķidrinātās propāna gāzes (LPG) un saspiestās dabas gāzes (CNG) barošanas sistēmu novērtēšanas metodes.

    VISPĀRĒJĀS zināšanas

    Priekšstata līmenī:

    1. Latvijas Republikas Satversmē ietvertās normas tiesiskas un pilsoniskas sabiedrības kontekstā.
    2. Indivīda tiesības, pienākumi un atbildība.
    3. Sociālo attiecību dažādība.
    4. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.

    Izpratnes līmenī:

    1. Pirmās palīdzības sniegšana.
    2. Darba aizsardzības un drošības normatīvie akti.
    3. Darba apstākļi un cilvēka veselība kā dzīves kvalitātes nosacījums.
    4. Normatīvie akti vides aizsardzības jomā.
    5. Atkritumu šķirošanas nozīme un ieguvumi.
    6. Bīstamo atkritumu utilizācijas prasības.
    7. Vides piesārņojuma avoti spēkratu remonta, ekspluatācijas un apkopes laikā.
    8. Darba tiesiskās attiecības.
    9. Darba tiesību pamatjautājumi
    10. Apkārtējās darba vides riska faktori.
    11. Prasības drošas darba vietas iekārtošanai.
    12. Gramatikas un valodas funkcijas valsts valodā un vismaz divās profesionālajās svešvalodās.
    13. Verbālās mijiedarbības veidi.
    14. Valodas stili un intonācijas iezīmes.
    15. Valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos
    16. Verbālās mijiedarbības veidi.
    17. Valodas un komunikācijas daudzveidība dažādos kontekstos.
    18. Sadarbības veicināšanas principi.
    19. Pozitīvas saskarsmes paņēmieni
    20. Jaunākās apkopju un remonta tehnoloģijas.
    21. Interneta iespējas un potenciālie riski.
    22. Normatīvi tehniskā dokumentācija.
    23. Aktuālās informācijas izzināšana.
    24. Normatīvie akti informācijas tehnoloģijas jomā.
    25. Ražotāja apmācību programmas.
    26. Datora un biroja tehnikas darbības principi.
    27. Uzņēmuma darba organizācija.

    Lietošanas līmenī:

    1. Rīcība ārkārtas situācijās.
    2. Darba aizsardzības instrukcija darba vietā.
    3. Darba aizsardzības drošības zīmes un signāli.
    4. Brīdinājuma zīmju lietošana.
    5. Daba vides risku faktoru novēršanas preventīvie pasākumi.
    6. Elektrodrošības noteikumi.
    7. Ugunsdrošības noteikumi.
    8. Rīcība ugunsgrēka gadījumā.
    9. Paaugstinātas bīstamības atkritumu apsaimniekošana.
    10. Vides apdraudējuma risku novērtēšana.
    11. Darba līguma sastāvs.
    12. Sabiedrību vienojošas vērtības.
    13. Sabiedrības sociālā un politiskā struktūra.
    14. Ergonomikas pamatprincipi.
    15. Darba vietas organizācija.
    16. Drošu darba paņēmienu pielietošana.
    17. Vārdu krājums valsts valodā un svešvalodā.
    18. Profesionālā terminoloģija valsts un svešvalodā.
    19. Starpkultūru mijiedarbība.
    20. Laika plānošanas paņēmieni.
    21. Efektīvas saskarsmes un sadarbības paņēmieni.
    22. Mērvienības.
    23. Laukumu un tilpumu rēķināšana.
    24. Matemātiskie aprēķini.
    25. Fizikālo parametru aprēķināšana.
    26. Matemātikas metodes un instrumenti.
    27. Mācīšanās stratēģijas.
    28. Pašvērtējuma principi.
    29. Lietojumprogrammas atbilstoši darba uzdevumam.
    30. Viedo ierīču pielietošanas paņēmieni.
    31. Datoru drošības programmas.
    32. Informācijas sistēmu drošība.
    33. Ideju ģenerēšana.
  • Prasmes

    PROFESIONĀLĀS prasmes

    1. Atbildīgi izmantot individuālos aizsardzības līdzekļus.
    2. Izmantot kolektīvos aizsardzības līdzekļus.
    3. Pārbaudīt instrumentu atbilstību darba drošības prasībām.
    4. Pārbaudīt aprīkojuma atbilstību darba drošības prasībām
    5. Uzklausīt klienta sūdzības.
    6. Pārbaudīt problēmas vai sūdzības pamatotību.
    7. Iepazīties ar darba uzdevumu.
    8. Lasīt rasējumus, elektroshēmas, kinemātiskās shēmas, hidrosistēmu shēmas, pneimosistēmu shēmas.
    9. Sagatavot remonta pasūtījuma dokumentāciju.
    10. Sagatavot dokumentāciju automobiļa nodošanai pēc diagnostikas vai remonta.
    11. Strādāt ar ražotāju un uzņēmuma datu bāzēm.
    12. Analizēt veikto remontu darba uzdevumu datus.
    13. Pārbaudīt automobiļa veikto apkopju atbilstību tehniskajai dokumentācijai.
    14. Analizēt iepriekš veikto remontu saistību ar darba uzdevumu.
    15. Meklēt ražotāju ieteiktos risinājumus datu bāzēs.
    16. Sagatavot jautājumus ražotājam vai neatkarīgajam piegādātājam.
    17. Pārbaudīt informāciju par ražotāja aktuālajiem atsaukumiem
    18. Pārbaudīt remontētās sistēmas funkcionalitāti.
    19. Veikt pēcremonta testa braucienu.
    20. Dokumentēt paveiktos darbus (atskaite apdrošinātājiem, fotogrāfijas, ieraksti priekš rēķina, detaļu laika atskaites utt).
    21. Veikt ierakstus automobiļa remonta vēsturē.
    22. Novērtēt virsbūves un salona stāvokli.
    23. Vizuāli pārbaudīt šķidruma noplūdes un detaļu stiprinājumu.
    24. Identificēt automobilim veiktās pārbūves un uzstādīto papildaprīkojumu.
    25. Novērtēt gaitas akumulatoru tehnisko stāvokli.
    26. Novērtēt gāzes iekārtas tehnisko stāvokli.
    27. Konstatēt ugunsbīstamo šķidrumu noplūdes.
    28. Novērtēt elektroiekārtas drošību.
    29. Pārbaudīt automobiļa aprīkojuma darbību.
    30. Pārbaudīt defektu saistību ar blakusfaktoru ietekmi.
    31. Pārbaudīt ritošās daļas atbilstību tehniskajiem noteikumiem.
    32. Pārbaudīt automobiļa vadības iekārtu atbilstību tehniskajiem noteikumiem.
    33. Pārbaudīt apdrošināšanas un tehniskās apskates esamību.
    34. Pārbaudīt ekspluatācijas šķidrumu līmeni.
    35. Vizuāli pārbaudīt ekspluatācijas šķidrumu kvalitāti.
    36. Veikt braukšanas ciklu defekta konstatācijai.
    37. Analizēt brauciena laikā veiktos novērojumus.
    38. Pārbaudīt diagnostikas iekārtas gatavību darbam.
    39. Pieslēgt diagnostikas iekārtu automobilim.
    40. Nolasīt pašdiagnostikas kļūdas.
    41. Izvērtēt pašdiagnostikas rezultātus.
    42. Izvēlēties elektriskos mērinstrumentus.
    43. Izvēlēties atslēdznieka instrumentus.
    44. Izvēlēties instrumentus ģeometrisko izmēru pārbaudei.
    45. Izvēlēties spiedienu pārbaudes mērinstrumentus.
    46. Izvēlēties diagnostikas iekārtas un stendus.
    47. Patstāvīgi izvēlēties speciālos instrumentus.
    48. Iepazīties ar diagnostikas iekārtu lietošanas instrukciju.
    49. Sagatavot diagnostikas iekārtas darbam.
    50. Pārbaudīt diagnostikas instrumentu tehnisko stāvokli.
    51. Ievērot ražotāja noteikto pārbaudes-apkopes ciklu.
    52. Apkopt diagnostikas iekārtas un instrumentus atbilstoši ražotāja instrukcijām.
    53. Nodrošināt pastāvīgu spriegumu automobiļa elektrosistēmai diagnostikas laikā.
    54. Nodrošināt automobiļa darba parametrus diagnostikas veikšanai.
    55. Pievienot automobilim diagnostikas iekārtas.
    56. Diagnosticēt iedarbināšanas sistēmu.
    57. Diagnosticēt energoapgādes sistēmu.
    58. Diagnosticēt apgaismojuma sistēmu.
    59. Diagnosticēt aizdedzes sistēmu.
    60. Diagnosticēt virsbūves elektrisko aprīkojumu.
    61. Veikt motora un tā vadības sistēmas diagnostiku.
    62. Veikt transmisijas un tās vadības sistēmas diagnostiku.
    63. Veikt automobiļa sakaru sistēmas diagnostiku.
    64. Veikt drošības sistēmu diagnostiku.
    65. Veikt automobiļa aizsardzības sistēmas diagnostiku.
    66. Veikt multimēdiju sistēmas diagnostiku.
    67. Veikt komforta sistēmu diagnostiku.
    68. Atjaunināt vadības bloku programmatūru.
    69. Veikt nomainīto elektronisko mezglu adaptēšana un kalibrēšanu.
    70. Veikt stūres iekārtas diagnostiku.
    71. Veikt bremžu iekārtas diagnostiku.
    72. Veikt balstiekārtas diagnostiku.
    73. Pārbaudīt hidrosistēmas spiedienu.
    74. Veikt hidrosistēmas plūsmu mērījumus.
    75. Pārbaudīt pneimosistēmas spiedienu.
    76. Veikt hidraulisko un pneimatisko sistēmu elektriskās daļas pārbaudi.
    77. Novērtēt augstsprieguma akumulatoru baterijas atbilstību ekspluatācijas noteikumiem.
    78. Novērtēt augstsprieguma vadības sistēmas darbību.
    79. Novērtēt augstsprieguma piedziņas sistēmas darbību.
    80. Novērtēt elektromobiļu uzlādes aprīkojumu.
    81. Novērtēt propāna gāzes LPG motora barošanas sistēmas atbilstību ekspluatācijas noteikumiem.
    82. Novērtēt dabasgāzes CNG motora barošanas sistēmas atbilstību ekspluatācijas noteikumiem.
    83. VISPĀRĒJĀS prasmes
    84. Rīkoties ārkārtas situācijās.
    85. Sniegt pirmo palīdzību nelaimes gadījumos.
    86. Organizēt darba vietu atbilstoši darba aizsardzības un drošības prasībām.
    87. Atpazīt darba aizsardzības drošības zīmes un signālus.
    88. Precīzi ievērot darba aizsardzības drošības zīmes un signālus.
    89. Ievērot darba aizsardzības instrukciju prasības.
    90. Novērtēt darba vides riska faktoru ietekmi uz veselību.
    91. Ievērot elektrodrošības noteikumus.
    92. Ievērot ugunsdrošības noteikumus.
    93. Vizuāli novērtēt diagnostikas iekārtu atbilstību elektrodrošības noteikumiem.
    94. Ievērot vides aizsardzības prasības veicot darba pienākumus.
    95. Šķirot darba procesā radītos atkritumus.
    96. Organizēt bīstamo atkritumu utilizāciju.
    97. Identificēt iespējamos vides apdraudējuma riskus.
    98. Novērst iespējamos vides apdraudējuma risku cēloņus.
    99. Atbildīgi vērtēt darba tiesisko attiecību prasības saistībā ar normatīvajiem aktiem.
    100. Ievērot darba tiesisko attiecību prasības.
    101. Ievērot uzņēmuma iekšējās kārtības noteikumus.
    102. Pildīt pilsoniskos pienākumus.
    103. Apzināties savu atbildību pilsoniskas sabiedrības kontekstā.
    104. Lietot nekaitīgus un drošus darba paņēmienus.
    105. Ievērot ergonomikas pamatprincipus.
    106. Uzturēt darba vietu kārtībā.
    107. Skaidri definēt savu domu valsts valodā mutiski un rakstiski, sazinoties ar kolēģiem un citiem cilvēkiem.
    108. Mutiski un rakstiski lietot profesionālo terminoloģiju diagnostikas darbu nodrošināšanai.
    109. Sazināties mutiski un rakstiski divās svešvalodās.
    110. Lietot profesionālo terminoloģiju diagnostikas darbu nodrošināšanai mutiski un rakstiski vismaz divās svešvalodā.
    111. Sadarboties komandā, veicot profesionālos darba pienākumus.
    112. Definēt prioritātes, plānojot savu profesionālo darbību.
    113. Identificēt stresa rašanās cēloņus.
    114. Risināt konfliktsituācijas, argumentējot savu viedokli.
    115. Aprēķināt izmēru ķēdes.
    116. Aprēķināt darba izmaksas.
    117. Pārrēķināt lielumus dažādās mērvienību sistēmās.
    118. Aprēķināt elektriskās ķēdes parametrus.
    119. Paaugstināt profesionālās kvalifikācijas līmeni apkopes un remontu tehnoloģijās.
    120. Interesēties par jaunākajām automobiļu konstrukcijām.
    121. Izvērtēt profesionālo pieredzi un savas karjeras izaugsmes iespējas.
    122. Apgūt jaunākās diagnostikas metodes.
    123. Apgūt kompetences speciālo pielaižu un sertifikātu iegūšanai.
    124. Kritiski izvērtēt iegūto informāciju profesionālajā darbībā.
    125. Pielietot dažādas mācīšanās stratēģijas.
    126. Iepazīt jaunākās informācijas tehnoloģijas.
    127. Apgūt jaunāko datorizētās diagnostikas programmatūru.
    128. Apgūt jaunākās automobiļu ražotāja apmācību programmas.
    129. Lietot datoru un viedās ierīces darba pienākumu veikšanai.
    130. Patstāvīgi atrast nepieciešamo informāciju interneta resursos, datu nesējos.
    131. Veikt darba vadītāja uzdotos uzdevumus.
    132. Aktīvi iesaistīties jaunu ideju radīšanā, izrādot iniciatīvu.
    133. Patstāvīgi pieņemt lēmumus par problēmu risinājumiem konkrētās darba situācijās.
    134. Iesaistīties uzņēmuma kultūrvidē.
  • Kompetences

    PROFESIONĀLĀS kompetences

    1. Spēja atbildīgi lietot individuālos un kolektīvos aizsardzības līdzekļus, atbilstoši darba apstākļiem.
    2. Spēja novērtēt aprīkojuma un instrumentu atbilstību darba uzdevumam un darba drošības prasībām.
    3. Spēja identificēt klienta vajadzības ievērojot pozitīvas saskarsmes principus.
    4. Spēja strādāt ar ražotāja, automobiļa un servisa tehnisko dokumentāciju un elektroniskajām datu bāzēm.
    5. Spēja novērtēt veiktā darba kvalitāti un dokumentēt rezultātus.
    6. Spēja veikt automobiļa vizuālo pārbaudi un atpazīt ar ekspluatāciju un remonta drošību saistītos riskus.
    7. Spēja novērtēt klienta aprakstītā defekta pamatotību, pārbaudot automobiļa un tā aprīkojuma darbību.
    8. Spēja pārbaudīt automobiļa atbilstību dalībai ceļu satiksmē atbilstoši ekspluatācijas un ceļu satiksmes noteikumiem.
    9. Spēja vizuāli pārbaudīt ekspluatācijas šķidrumu līmeņus un kvalitāti.
    10. Spēja veikt kontroles braucienu atbilstoši ražotāju noteiktajiem cikliem.
    11. Spēja nolasīt pašdiagnostikas kļūdas un izvērtēt kļūdu rašanās cēloņsakarības.
    12. Spēja patstāvīgi izvēlēties un sagatavot instrumentus un aprīkojumu diagnostikas veikšanai atbilstoši tehniskajai dokumentācijai.
    13. Spēja apkopt diagnostikas iekārtas un instrumentus atbilstoši ražotāja noteikumiem.
    14. Spēja sagatavot automobili diagnostikai ievērojot ražotāja noteikto metodiku.
    15. Spēja veikt elektroiekārtu un elektronisko vadības sistēmu diagnostiku pielietojot atbilstošas iekārtas un mērinstrumentus.
    16. Spēja veikt automobiļa vadības iekārtu un balstiekārtu diagnostiku pielietojot atbilstošas iekārtas un instrumentus.
    17. Spēja veikt hidraulisko un pneimatisko sistēmu diagnostiku pielietojot atbilstošas iekārtas un mērinstrumentus.
    18. Spēja novērtēt elektromobiļu augstsprieguma sistēmas atbilstību ekspluatācijas noteikumiem.
    19. Spēja novērtēt gāzes iekārtas atbilstību ekspluatācijas noteikumiem.

    VISPĀRĒJĀS kompetences

    1. Spēja sniegt pirmo palīdzību.
    2. Spēja veikt darba uzdevumus, precīzi ievērojot darba aizsardzības, elektrodrošības, ugunsdrošības un vides aizsardzības prasības.
    3. Spēja veidot darba tiesiskās attiecības atbilstoši normatīvajiem aktiem.
    4. Spēja pielietot darba procesā nekaitīgus un drošus darba paņēmienus.
    5. Spēja sazināties mutiski un rakstiski valsts valodā, lietot profesionālo terminoloģiju darba uzdevumu veikšanai.
    6. Spēja sazināties mutiski un rakstiski divās svešvalodās, lietot profesionālo terminoloģiju darba uzdevumu veikšanai.
    7. Spēja efektīvi sadarboties komandā, veicot profesionālos darba pienākumus.
    8. Spēja piemērot matemātisko domāšanu, plānojot un veicot diagnostikas darbus.
    9. Spēja novērtēt savas personīgās prasmes, noteikt savas izglītības pilnveides vajadzības un plānot profesionālo izaugsmi.
    10. Spēja lietot informācijas un komunikāciju tehnoloģijas darba uzdevuma veikšanai.
    11. Spēja aktīvi iesaistīties uzņēmuma darbības attīstībā, piedāvājot jaunas, racionālas idejas darba uzdevuma veikšanai.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (caur izglītības programmām) vai Formāls (caur ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procesu, kārtojot kvalifikācijas eksāmenu profesijā)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
ne mazāk kā 640 vai ne mazāk kā 960 stundas (640 st. nozīmē 2. PKL, 960 st. atbilst 3. PKL)

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikums

Profesionālās tālākizglītības un pilnveides izglītības iestāde:

- Mācību centrs "FIBRA"

- Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "MBR"

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Inženierzinātnes un tehnoloģijas (52)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Mašīnzinības (Mehāniskie transportlīdzekļi, kuģi un gaisa kuģi +ISCED 2013) (525)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Metālapstrādes, mašīnbūves un mašīnzinību nozare (tai skaitā mehānika)


Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 16.07.2020

Ievietots: 19.03.2019