Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis
Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.
?

3

Mācīšanās rezultāti

Mācīšanās rezultāti ir izglītības laikā apgūtās zināšanas, prasmes un kompetences.

Latvijā mācīšanās rezultātus nosaka valsts izglītības standarti un profesiju standarti (profesionālās izglītības kvalifikācijām).

Augstākās izglītības kvalifikācijām mācīšanās rezultātus (plānotos studiju rezultātus) definē augstskolas.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

Mācīšanās rezultātus veido saskaņā ar attiecīgo profesijas standartu: Profesiju standartu reģistrs

Stikloto būvkonstrukciju montētājs

  • Zināšanas

    1. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas priekšstata līmenī:
    1.1. projektēšanas datorprogrammas;
    1.2. būvmehānika/būvfizika;
    1.3. informatīvās datubāzes;
    1.4. ģeodēzija;
    1.5. normatīvo aktu sistēmas uzbūves principi;
    1.6. būvniecības rasēšana.
    2. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas izpratnes līmenī:
    2.1. elektrotehnika;
    2.2. būvdarbu organizācija;
    2.3. būvju daļas;
    2.4. namdara darbi (pielietojamo materiālu atbilstība un savietojamība, materiālu iestrādes pamatprincipi);
    2.5. jumiķa darbi (hidroizolācijas pamatprincipi un to darbība);
    2.6. būvdarbu darbietilpība un secība;
    2.7. būvniecību reglamentējošie normatīvie akti;
    2.8. būvprojekta sastāvs;
    2.9. būvniecības terminoloģija un grafiskie apzīmējumi;
    2.10. būvniecības dalībnieku pienākumi, tiesības un atbildība.
    3. Profesionālās darbības pamatuzdevumu veikšanai nepieciešamās zināšanas lietošanas līmenī:
    3.1. būvmateriāli un būvizstrādājumi;
    3.2. būvkonstrukcijas;
    3.3. būvkonstrukciju savienojumu metodes un veidi;
    3.4. būvdarbu tehnoloģija;
    3.5. būvkonstrukciju montāžas darbi;
    3.6. zemes darbi (specializācijai “dzelzsbetona būvkonstrukciju montētājs”);
    3.7. betonēšanas darbi (specializācijai “dzelzsbetona/stikloto būvkonstrukciju montētājs”);
    3.8. būvizstrādājumu atbilstības novērtēšana;
    3.9. būvmašīnas;
    3.10. kravu stiprināšana un pārvietošana;
    3.11. apdares darbi;
    3.12. mērīšanas ierīces un instrumenti;
    3.13. aprīkojums un instrumenti;
    3.14. darba aizsardzība, darba aizsardzības līdzekļi, to pielietošana;
    3.15. darba tiesiskās attiecības;
    3.16. vides aizsardzība;
    3.17. darba vietas ergonomika;
    3.18. ugunsdrošība, ugunsdzēsības līdzekļi un to pielietošana;
    3.19. civilā aizsardzība;
    3.20. pirmā palīdzība;
    3.21. saskarsmes pamati;
    3.22. profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipi;
    3.23. datorzinības;
    3.24. profesionālie termini valsts valodā un vienā svešvalodā;
    3.25. valsts valoda;
    3.26. viena svešvaloda profesionālās saziņas līmenī.

  • Prasmes

    1. Darba uzdevuma ietvaros sadarboties ar citiem darbiniekiem, strādājot komandā, ievērojot profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus un darba kārtības noteikumus.
    2. Izprast būvdarbu tehnoloģijas, atšķirt būvizstrādājumu funkcionālo nozīmi un pielietojumu.
    3. Lietot rasējumos izmantotos apzīmējumus un terminoloģiju.
    4. Lasīt ēku plānus, fasādes, griezumu un būvkonstrukciju mezglu rasējumus.
    5. Izprast būvkonstrukciju savstarpējo mijiedarbību.
    6. Savienot dažādas būvkonstrukcijas.
    7. Novērtēt būvizstrādājumu, būvmateriālu kvalitāti un atbilstību būvprojektā prasītajiem parametriem.
    8. Noteikt un sagatavot būvmateriālu daudzumu darbu izpildei.
    9. Pārvaldīt būvizstrādājumu iestrādāšanas metodes.
    10. Noteikt un norobežot savu darba zonu.
    11. Iekārtot ergonomiski parocīgu un drošu darba vietu.
    12. Droši uzstādīt un demontēt sastatnes.
    13. Izvēlēties atbilstošo aprīkojumu un darba instrumentus.
    14. Lietot konkrētiem būvdarbu veidiem atbilstošas tehnoloģiskās iekārtas, aprīkojumu un instrumentus.
    15. Droši pārvietot būvkonstrukcijas un būvmateriālus darba veikšanai.
    16. Lietot ģeodēziskās un citas mērīšanas ierīces un instrumentus.
    17. Izprast izpildāmo darbu kvalitātes prasību pamatojumu.
    18. Uzmērīt izpildītos būvkonstrukciju montāžas darbus.
    19. Pārbaudīt un novērtēt vizuāli un mehāniski (ar instrumentiem, ar speciāliem mērinstrumentiem) būvkonstrukcijas, būvizstrādājumus un būvmateriālus.
    20. Pārzināt un lietot būvprojektā paredzētos tehniskos risinājumus.
    21. Orientēties darbu organizēšanas kalendāra grafikā un izprast to, organizēt savu darba laiku un ievērot kalendāra grafiku.
    22. Uzskaitīt izpildīto darbu apjomu.
    23. Novērtēt pieļauto neatbilstību sekas un novērst neatbilstības.
    24. Patstāvīgi organizēt un veikt savu darbu, analizēt darba gaitu, uzņemties atbildību par saviem darba rezultātiem.
    25. Atpazīt bīstamās darba vietas un operācijas būvlaukumā.
    26. Ievērot darba tiesisko attiecību normas.
    27. Ievērot darba aizsardzības normatīvo aktu prasības, lietot drošus darba paņēmienus, pielietot individuālos un kolektīvos darba aizsardzības līdzekļus un sniegt pirmo palīdzību.
    28. Ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    29. Rīkoties ārkārtas situācijās.
    30. Veikt būvdarbu atkritumu savākšanu un šķirošanu, identificēt bīstamos atkritumus.
    31. Argumentēt un pamatot savu viedokli problēmsituācijās.
    32. Pārvaldīt valsts valodu.
    33. Pārvaldīt vienu svešvalodu profesionālās saziņas līmenī.
    34. Lietot profesionālo terminoloģiju valsts valodā un vienā svešvalodā.

  • Kompetences

    1. Spēja pārzināt, pielietot un ievērot normatīvo aktu prasības būvdarbu izpildē.
    2. Spēja izprast ēku būvniecībā veicamo būvdarbu veidus, tehnoloģiju un specifiku un nepieciešamo darbietilpību.
    3. Spēja orientēties un izprast darbu organizēšanu kalendāra grafikā, sastādīt tam atbilstošu operatīvo darbu izpildes grafiku.
    4. Spēja lasīt un izprast būvprojektus.
    5. Spēja sastādīt būvizstrādājumu un būvmateriālu specifikāciju un noteikt būvizstrādājumu un būvmateriālu raksturojumu un daudzumu būvkonstrukciju montāžas darbiem un izvēlēties atbilstošu aprīkojumu un darba instrumentus.
    6. Spēja iekārtot ergonomiski parocīgu un drošu darba vietu un pielietot darbiem nepieciešamo aprīkojumu.
    7. Spēja izpildīt darba aizsardzības normatīvo aktu prasības, pielietot drošus darba paņēmienus, individuālos un kolektīvos darba aizsardzības līdzekļus, atbilstoši rīkoties ārkārtas situācijās un sniegt pirmo palīdzību.
    8. Spēja noteikt un norobežot savu darba zonu.
    9. Spēja uzstādīt un demontēt sastatnes atbilstoši prasībām.
    10. Spēja veikt darbu patstāvīgi un uzņemties atbildību par darba rezultātu.
    11. Spēja patstāvīgi veikt būvdarbus, tai skaitā būvkonstrukciju montāžas, namdara darbus.
    12. Spēja droši pārvietot būvkonstrukcijas un būvmateriālus sava darba veikšanai, atpazīt bīstamās darba vietas un operācijas būvlaukumā.
    13. Spēja uzmērīt izpildītos darbus un pielietot ģeodēziskās un citas mērīšanas ierīces un instrumentus.
    14. Spēja izprast būvkonstrukciju savstarpējo mijiedarbību un savienot dažādas būvkonstrukcijas, novērtēt būvizstrādājumu un būvmateriālu kvalitāti un to atbilstību būvprojektā prasītajiem parametriem.
    15. Spēja izprast izpildāmo darbu kvalitātes prasības.
    16. Spēja novērtēt izpildīto darbu kvalitāti, izprast un novērtēt pieļauto neatbilstību sekas un panākt neatbilstību novēršanu.
    17. Spēja identificēt bīstamos atkritumus, savākt un šķirot būvniecības atkritumus, pārvaldīt vides aizsardzības paņēmienus un ievērot vides aizsardzības normatīvo aktu prasības.
    18. Spēja sadarboties un komunicēt savā komandā (brigādē) ar citiem būvniecības dalībniekiem, ievērojot profesionālās un vispārējās ētikas pamatprincipus.
    19. Spēja organizēt būvkonstrukciju montāžas darbus.
    20. Spēja pārvaldīt valsts valodu un sazināties vienā svešvalodā.

Kvalifikācijas ieguves nosacījumi

Iepriekšējā kvalifikācija
Atestāts par vispārējo vidējo izglītību vai Diploms par profesionālo vidējo izglītību
Ieguves veids 
Kvalifikācijas var iegūt izglītības programmu ietvaros vai neformāli apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču novērtēšanas un atzīšanas ceļā (profesionālajā izglītībā LKI 2.-4. līmenis).
?
Formāls (apgūstot izglītības programmu)/
Formāls (ārpus formālās izglītības apgūtās kompetences atzīšanas procedūras ietvaros)
Ieguves ilgums 
Kvalifikācijas apguves ilgums pilna laika mācībās/studijās
?
ne mazāk kā 640 vai ne mazāk kā 960 stundas (640 st. nozīmē 2. PKL, 960 st. atbilst 3. PKL)

Kvalifikācijas dokuments

Kvalifikācijas izsniedzējiestāde

Profesionālās pamata un vidējās izglītības iestāde

- Ogres tehnikums

Samazināt

Ietvarstruktūras līmenis

EKI līmenis

Eiropas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (EKI) ir 8 līmeņi (1. – zemākais, 8. – augstākais).

EKI līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

LKI līmenis

Latvijas kvalifikāciju ietvarstruktūrai (LKI) ir 8 līmeņi. (1. – zemākais, 8. – augstākais).

Līmeņi raksturo apgūto zināšanu, prasmju un kompetenču (mācīšanās rezultātu) sarežģītības pakāpi.

LKI ietver izglītības pakāpes, sākot no pamatizglītības (1. līmenis – speciālā pamatizglītība) un beidzot ar augstāko izglītību (8. līmenis – doktors).


Uz Jēdzienu sadaļu
?

4

Profesionālās kvalifikācijas līmenis

Latvijā pastāv piecu profesionālās kvalifikācijas līmeņu (PKL) sistēma (1. – zemākais, 5. – augstākais).

PKL sistēmā ir iekļautas tikai profesionālās izglītības kvalifikācijas (pamatizglītības, vidējā un augstākās izglītības pakāpē).

PKL raksturo personas gatavību veikt noteiktai sarežģītības un atbildības pakāpei atbilstošu darbu.


Uz Jēdzienu sadaļu
?

3

Kvalifikācijas joma, pakāpe un veids

Tematiskā joma (ISCED)
UNESCO izveidotā Starptautiskā standartizētā izglītības klasifikācija - ISCED (International Standard Classification of Education).

Izglītības tematiskā joma un programmu grupa ir ISCED klasifikācijas tematiskie līmeņi.
?

Arhitektūra un būvniecība (58)

Izglītības programmu grupa (ISCED)

Būvniecība un civilā celtniecība (582)

Kvalifikācija izglītības pakāpē
LKI iekļautās Latvijas izglītības sistēmas pakāpes:
- pamatizglītība
- vidējā izglītība
- augstākā izglītība
?

Vidējā izglītība

Kvalifikācijas veids
Latvijas izglītības veidi:
-vispārējā izglītība
-profesionālā izglītība
-akadēmiskā izglītība
?

Profesionālās izglītības kvalifikācija (tālākizglītība)

Pilna vai daļēja

Pilna kvalifikācija

Nozares kvalifikāciju struktūra: Būvniecības nozare

Kvalifikācijas tips:
Pamata kvalifikācijas specializācija:
Saistīta ar: Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs ar specializāciju Metāla būvkonstrukciju montētājs. Dzelzbetona būvkonstrukciju montētājs. Stikloto būvkonstrukciju montētājs. Koka būvkonstrukciju montātājs , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs ar specializāciju, dzelzbetona būvkonstrukciju montētājs , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs ar specializāciju, koka būvkonstrukciju montātājs , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs ar specializāciju, metāla būvkonstrukciju montētājs , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvkonstrukciju montētājs ar specializāciju, stikloto būvkonstrukciju montētājs , APLIECĪBA PAR PROFESIONĀLO PAMATIZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Būvstrādnieks , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Būvstrādnieks* , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Ēku būvtehniķis , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Ēku būvtehniķis , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Hidrobūvju būvtehniķis , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Namdaris , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Namdaris , Profesionālās kvalifikācijas apliecība: Namdaris , DIPLOMS PAR PROFESIONĀLO VIDĒJO IZGLĪTĪBU ar profesionālo kvalifikāciju: Jumiķis

Saite uz nozares kvalifikāciju struktūras līmeņu aprakstu

Cita informācija

Valsts izglītības informācijas sistēma

Nacionālā izglītības iespēju datubāze

Aktīva kvalifikācija

Pēdējie labojumi: 21.04.2020

Ievietots: 06.06.2017