– Ir daudzveidīga mācību pieredze.
 – Spēj patstāvīgi mācīties, meklējot un rodot risinājumus praktiskām problēmām.
 – Prot patstāvīgi plānot un organizēt mācīšanās procesu.
 – Prot mācību procesā izmantot dažādu veidu informāciju, konsultēties, atrast palīdzību.
 – Prot saskatīt kopsakarības starp zinātņu sasniegumiem, tehnoloģijām un cilvēku.
 – Prot lietot apgūtās zināšanas un prasmes praktiskā darbībā.
 – Ir izpratne par sabiedrības uzbūvi un attīstību.
 – Ir patstāvīga, loģiska, bez pretrunām, motivēta, kritiska un produktīva domāšana.
 – Prot radoši izteikt savas domas tekstā un runā.
 – Prot publiski uzstāties, formulēt un pamatot savu viedokli.
 – Prot uzklausīt un respektēt dažādus viedokļus.
 – Ir izpratne par valodas un saskarsmes kultūru, un to nozīmi starpkultūru dialoga veidošanā.
 – Spēj pieņemt lēmumu un uzņemties atbildību par tā īstenošanu.
 – Ir izpratne par cilvēka tiesībām uz vienlīdzību.
 – Prot sadarboties ar citiem un strādāt komandā.
 – Prot atbildīgi rīkoties konfliktsituācijās un ekstremālās situācijās.
 – Spēj rūpēties par savu un citu cilvēku drošību, nepieciešamības gadījumā meklējot palīdzību.
 – Prot atbildīgi izmantot modernās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas informācijas iegūšanai, apstrādei un analīzei, kas pielietojamas dažādās dzīves situācijās un mācību priekšmetu apguvē.
 – Prot patstāvīgi, radoši un argumentēti interpretēt pagātnes un mūsdienu notikumus sabiedrībā un pasaulē.
 – Izjūt nepieciešamību atbildīgi rūpēties par vides, savas un citu cilvēku veselības kvalitātes saglabāšanu un uzlabošanu.
 – Saprot un apzinās tehnoloģiju izraisītās sekas uz vidi.
 – Izjūt personisku atbildību pret savas valodas kultūru un nacionālās identitātes saglabāšanu.
 – Spēj pilsoniski līdzdarboties demokrātiskā sabiedrībā, sekmējot sabiedrības ilgtspējīgu attīstību.
 – Spēj rīkoties ikdienas situācijās, saskaņā ar tikumiskajām vērtībām.